Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella

Augustibebis 2012

Det som är så bra med stadiums väskor att de två fack som är på sidana passar toppen för nappflaskor 

• Grizabella
    Novixi skrev 2012-04-04 11:47:24 följande:
    Hej tjejer! Va roligt med lyckade RUL! Glad Grattis!
    Jag har en liten fundering och skulle vilja veta er åsikt. Är i v.21+6 idag och har alltså varit på RUL redan. Mannen och jag kollade inte kön på bebis denna gången heller (har en son sen innan och kollade inte då).
    Nu är "problemet" att jag känner att jag skulle nog vilja veta vad det är för liten inneboende jag har. Inte för ren nyfikenhets skull, utan för att jag så gärna vill ha en flicka denna gången.

Känner att om det kommer en pojk till på förlossningen kanske jag blir mer "besviken" än om det ä en flicka.
    Ta det inte fel, jag blir absolut glad om det är en frisk liten pojke som kommer ut, men längtar efter en flicka.
    Vet att en del av er kommer skriva till mig att "huvudsaken är att bebis är frisk och sen kvittar könet" och jag vet det.

är bara rädd att jag har svårare att "ta till mig" en pojk eftersom jag så gärna vill ha en flicka. Om jag kollar könet nu innan så har jag ju lite mer tid att ställa in mig på om det skulle blir en pojk till. Förstår ni?
    Det är svårt att förklara men hoppas ni förstår mig rätt.
    Mannen har dock varit emot att kolla både med sonen och med denna och tror jag vill kolla för att jag är nyfiken. Han har svårt att förstå hur jag känner och tycker jag borde vara lika glad för vilket som.
    Vet att detta ämne med längtan om ett visst kön är lite tabu.
    Ledsen att det blev ett så långt inlägg men vill höra era åsikter och vad ni skulle gjort om ni känt såhär.

Kramar!            
    Förstår dig helt och hållet, väntar nu min tredje son och har alltid önskat mig en flicka, blev mycket besviken när jag på RUL fick se att den är ännu en pojke, givetvis är jag oerhört glad över honom, men tanken på att jag aldrig kommer att få uppleva hur det är att få en flicka gör mig ledsen, har alltid innan jag ens fick barn velat ha just en tjej, så jag är glad att jag fick reda på det redan nu så att jag har chans att bearbeta det, är fortfarande ledsen när jag tänker på det, vet att många säkert tycker jag är en idiot som tycker så men det är just så jag känner

• Grizabella
    Ellenbmt skrev 2012-04-04 15:54:44 följande:
    Ni som vet kön från rul, och ni som har tidigare barn, stämmer kinesiska kalendern på era barn? Finns en länk i bakingsoda tråden. Kan inte länka via mobilen!
    Varken kalender eller baking soda stämde, de sa flicka och jag väntar pojke
  • Grizabella
    Juliette skrev 2012-04-07 21:18:53 följande:
    Det är så kul att läsa om era tankar för vi verkar fundera på samma saker :)

Nu när vi träffat lite släktingar i påsk har vi också reagerat på att folk gärna ska pracka på oss "finare" namn än de vi har funderat på. Vi sa att vi gillar Vincent och då sa en släkting: "Men Olle, det är ju bättre än Vincent". Va? Ja, Olle är ett fint namn, men om vi nu funderat på Vincent så behöver man kanske inte säga att Olle är bättre. Grrr!

Folk tänker nog inte sig för riktigt och förstår inte att det de säger kan såra, utan tycker bara det är kul att komma med namnförslag. Vi funderar nu på att inte berätta om våra tankar just för att slippa dess kommentarer!
    Wincent är jättefin det heter min son , den store heter Wilgot och denna gång funderar jag på Elmer eller Ture, har liksom slut på killnamn 
  • Grizabella
    Juliette skrev 2012-04-07 21:33:08 följande:
    Grizabella: Vilgot har vi också haft som förslag. Fint! Och idag kom faktiskt Elmer upp :) Har också funderat på Ebbe och Charlie.
    Då verkar vi ha samma smak när det gäller namn
  • Grizabella

Ja rumptermometer rekommenderar jag med, vi har en örontermometer men det är jättesvårt att få rätt temperatur, vinklar man det minsta fel så kan det skilja mycket i gradantal. 

Angående bindor så snodde jag med bindor , fast jag blödde bara mycket de två första dagarna, sedan  räckte det med liberos/always nattbindor.

Vi planerade ju inte för en trea så det mesta måste köpas nytt, fast det enda vi köper till första tiden är: 

Ett nytt babyskydd En ny ergo bärsele, hade inte klarat oss utan den när första sonen hade kolik.   Kläder i storlek 56, blir bara bodys med omlottknäppning, de vi trädde över huvudet användes knappt och mjuka byxor, typ velourbyxor från Lindex och pyjamas utan fot. Tröjor åker bara upp och de blir bara om ryggen och magen, jeans var opraktiskt och kläder med luvor var så bökigt att ha på när de sover. En grobag/sovpåse så slipper man täcke Ja blöjor,bindor och amningsinlägg tvättlappar från IKEA Inotyolsalva, jisses vad salvor vi köpte till första barnet det enda vi använt är inotyol
    Spjälsängen som aldrig blivit använd har vi kvar, skötbord bryr vi oss inte om, vi har ett vägghängt från Brio men det sätter vi nog inte upp igen, har köpt en skötbädd att ha på golvet istället.
  • Grizabella

angående stödstrumpor, ja det är inte kul att ha men är ett måste nu,har fått rejäla åderbråck på ena underbenet som gör ont och kliar, alldeles bubbliga och rejält missfärgade, tyvärr går det över knät så jag måste köpa stayups eller stödstrumopbyxor , blir ingen rolig sommar

• Grizabella
    DetGodaLivet skrev 2012-04-22 18:17:41 följande:
    Usch låter inget kul. Be om hjälp på MVC så de kan rekommendera dig rätt storts stödstrumpor. När man redan har fått åderbråck kan man behöva starkare strumpor och man kan få dem subventionerade med har jag för mig.

Ska man förebygga räcker det med sådana som har "klass 1" eller vad det heter, och de förebygger åderbråck även på låren trots att de bara  går upp till knäna. Men för dig som redan fått gäller nog att de ska täcka hela och aksnek avra starkare med.
    Då skall jag fråga om det nästa gång jag skall dit, de stödstrumpbyxor med högre kompressionsklass än 1 är ju svindyra såg jag på nätet.

• Grizabella

Sök på google där finns massa beskrivningar på hur man syr sitt eget snuggelnest, funderar på att sy ett om jag vågar mig på det

Svar på tråden Augustibebis 2012