• mammsen

Augustibebis 2012

Nettan1982 - Tack :) Har varit väldigt aktiv i tråden ända från start men i samband med flytt och skadad dator så var jag borta nästan 2 mån,, Nu är jag bara inne sådär någon gång i veckan och ibland någon gång om dagen :)

Har en dotter född 19 sept 07 och är nu beräknad med en grabb 19 Aug :)
    Läääängtar till förlossningen nu som tusan! och bebis och för mig får han gärna komma nu med samma!!!

• mammsen
    Stövellkatten - Haha ja då förstår jag :P Då måste han tro att man inte haar sex på typ 9 månader när man väntar barn ;) Snacka om att bli avskräckt! han kommer nog aldrig att skaffa några då stackarn ;) Om det var så enkelt hade nog alla i tråden haft sina bebisar hos sig nu ;)

• mammsen

Kampis - Min pappa har något säkerhetsystem hemma som han är mycket nöjd med, med både kameror och rörelsedetektorer, och vid nödlägen håller man in A och B och då kopplas alla kameror på och nödsignalen går direkt till 112 som kan se vad som händer framför kamerorna.. Jag tror dock att just det pappa har är ganska dyrt Men jag köpte larm till dörrar och fönster som tjuter som brandlarm när man öppnar så de glider isär. Då vaknar man garanterat och jag betalade bara ca 50kr/2pack på tradera nya i förpackning såklart. Finns det inget liknande ni kan skaffa? så ni kan känna er lite extra trygga?

• mammsen

Stövellkatten - Jag fick höra en gång att de som är bäst på att ge råd om barn och barnuppfostran oftast är de som inte har några själv, det stämmer ofta ;)

• mammsen

Kampis - Mitt är mitt och jag hade då jävlar stört inbrottstjuvar, tätt bakom sambon efter vi hade ringt polisen. Vi kan nog bli ganska våldsamma båda två om det behövs och är dessutom ganska "kallblodiga" Det är en principsak och jag tycker att man ska ha rätt att använda dödligt våld i sitt hem om så behövs om man blir utsatt för inbrottstjuvar. Jag hade ju dock inte försökt prata med dem.

• mammsen

Kampis - Rörelsedetektorerna som pappa har är kopplade till det stora säkerhetsystemet och de kopplar oftast bara på rörelsedetektorerna om de inte är hemma eller dylikt. De reagerar på rörelse och värme tror jag och går inte igång av lite vind-drag och dylikt. De sitter i taket i ett hörn av rummen och täcker altså ytan av ett helt rum. Altså inget de har när de använder just de rummen. Jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag tror de har rörelsedetektorer i 3 av rummen på undervåningen och så har de 2 eller 3 kameror sedan är det kanske något mer men jag vet att om man trycker in A och B sammtidigt så går larmet tyst till larmcentralen som då kan se och höra vad som händer i huset och det är ju bra :)

Men inbrottstjuvar som tömt en hel by kommer nog knappast tillbax, antar att de väntar någon vecka - någon månad och sedan ger sig på en annan by.. Dock skulle alltid rädslan finnas att de är tillräckligt5 korkade (eller desperata) för att de kan komma tillbax till samma område. Håll koll på blocket och tradera efter de stulna sakerna! 

• mammsen

Kampis - Vi har med barn i huset. Jag hade inte kunnat stoppa min sambo han hade konfronterat dem hur många de än var, han backar bara för skjutvapen. Jag hade tagit en kniv och satsat mot halsen eller bollträt och satsat mot huvudet. Jag är ju inte så smidig längre och kanske att man reagerar annorlunda när man är gravid men över lag så hade vi försökt skrämma bort dem eller gett oss på dem och stoppat dem. Kanske inte om de var fler än 4, men sambon kan vara ganska brutal om det behövs och det är en trygghet. jag kanske klarar av en normalstor buse men han kan nog fortfarande ta 2-3st

• mammsen

Ja det är svårt med hotfulla situationer, man vet ju inte hur man reagerar alltid och jag menar ju absolut inte att andra ska reagera som min sambo och jag. Det är lika stor risk att en inbrottstjuv eller en mindre grupp blir lika rädda för oss som vi för dem. Ett gäng ungdommar skulle vi förståss inte använda grovt våld mot men vi hade fått dem att ångra att de gjorde inbrott hos oss och vi hade hållt kvar så många vi kunde tills polisen kom. Vuxna människor däremot tycker jag är bättre att antingen slå medvetslösa eller binda fast så de inte kan utgöra något våld (tur vi har massor av rejäla bojjor i leksakslådan) ;) men vi räknar ju inte med att de vill bli fängslade frivilligt. Vi skulle iallafall inte lämna dem sålänge de kan göra en hotbild. Vilket våld vi hade använt hade nog berott på situationen, antalet personer och vad de var för några.. Jag har slagits för mitt liv så många gånger under min förra graviditet att jag vet vad jag är kapabel till.. Jag tål mycket stryk även med tillhyggen och klarar ett par brutna ben och dylikt, jag ger mig inte och i en livshotande situation går jag mot könsorgan, ögon,hals eller huvud. Thats it..
    Tycker inte att rättsystemet fungerar i landet överhuvudtaget och därför så tar jag ingen skit från folk längre! Det kan vara värt i det långa loppet att göra det svårt för dem! Några kanske blir avskräckta..  

• mammsen

Låter som jag är en våldsam psykopat.. ursäkta! Jag är igentligen inte våldsam alls och tar inte till våld själv. Men jag har levt med en man som misshandlade mig grovt och även försökte ta livet av mig vid ett par tillfällen under min förra graviditet. Har bott på flera stora kvinnojourshus med hög säkerhet i olika län under flera år och lever med dödshot så jag är "alltid redo" kan man säga och fäktas helre än att fly om jag måsste! Träffar jag någon hotfull människa på stan så håller jag mig heldre undan och undviker bråk. men kommer det någon till mitt hem eller min familj då jävlar! det accepterar jag inte! Jag var ute och mötte på en full man i våras som gått in i vår trädgård (där min dotter leker på dagarna) för att pissa, jag var hundvakt åt en stor grand d och det skadade ju inte men det är världens snällaste hund. Jag märkte han innan han dragit ner gylfen och jag gick omedelbart fram till han och konfronterade han. Han var riktigt uppkäftig och tyken och fortsatte med sitt.. Jag såg min sambo kika ut genom fönstret och som taget ur en film öppnade han ytterdörren tände en cigg helt lugn och stilla och medans han sedan kom gående hörde man ljudet av fjäderbatongen fällas ut, fortfarande kom han gående helt lugn och stilla med ljuset från ytterlampan lysandes bakifrån sig, han sa ingenting och hade ingen t-shirt på sig.. Kissmannen bara försvann och min sambo gav mig en puss och följde mig och hunden in :)
    Och jag kan inte sluta le när jag tänker på det.. Jag bar visste när jag såg han i fönstret att "kissmannen skulle bara veta" 

• mammsen

Vi har det nog med i blodet haha,, kom och tänka på vad farmor sa när vi hälsade på henne för några veckor sedan.. Vi skulle ner och fiska och hon visade en fin kniv min farfar som gick bort för ett år sedan hade gjort till henne för att ha när hon fiskar, den sätter hon på sidan av smalbenet i ett skydd, "Bra att ha om det kommer inbrottstjuvar" sa jag "Nehe, det är det jag har yxan till" sa hon och tog fram yxan innanför dörren i stugan innan vi gick ner till vattnet haha

Gamla grågåriga tanten!! Så jag och sambon skrattade!! Men hon var dödallvarlig det vet jag :) 

Svar på tråden Augustibebis 2012