Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Hur mycket sammandragningar är "okej" att ha eg? Tycker det blir mer och mer nu. 

• Sommaren12

Hur har ni det med kissandet? Sen några veckor håller jag mig hela natten, måste bara upp en gång tidigt på morgonen och ofta är det ändå då jag stiger upp. I början av graviditeten var jag uppe upp mot fem gånger varje natt! Lustigt det där... Däremot springer jag betydligt oftare på dagen.

• Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-04-28 17:05:48 följande:
    Hehe mysig blandning! :P Själv har jag bara craving efter fruktsallad just nu, jag som trodde jag skulle drabbas av nåt riktigt udda liksom :P
    Haha jag med! Har köpt till fruktsallad idag. Med vaniljkesella. Vill äta det varje dag. Glad
  • Sommaren12

Åh grinig jag är nu på kvällen! Har nog droppat minst tio seriösa namnförslag för min man och han dissar ALLA! Men själv kommer han såklart inte på nåt...

• Sommaren12

Måste va det lillakotten. Blir bara irriterad, namn verkar inte ett dugg viktigt för honom. Jag kommer inte på så många fler nu. Och så är det trist att de jag gillar mest är de han gillar minst. Vill att namnet ska va nåt vi båda verkligen tycker om, inte en kompromiss. Suck...

• Sommaren12

Fru elle: jag är med 25+0 på måndag och ska till bm! :)

7ehimlen: ja testa! Det är kalasgott och lite mindre onyttigt än glass/grädde. Man behöver inte så mycket till heller. Då kan man njuta med gott samvete! Äter det till lunch ibland!

Bellatrixx: bungyjump på blåsan JA! Hon är igång precis heeela tiden också! Jag sover bättre om nätterna nu men vaknar runt fem-sex och somnar aldrig riktigt om.

• Sommaren12

Fransyskan: smart! Man ska kunna fästa dom på foten med va? Och i bhn mellan brösten har jag för mig. Använde stegräknare med jobbet ett par gånger. Då var rekomendationen 10 000 steg om dagen inkl andra aktiviteter man kan tillgodoräkna sig steg för.

• Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-04-29 11:31:33 följande:
    Vägde mig imorse, har bara gått upp 5,5 kg sedan plusset. Skönt att slippa gå upp 24 kg den här gången. Men låg på BMI 26 innan så det är skönt att inte bli så rysligt stor.
    Skönt!! Jag ska väga mig innan jag går till bm imorgon. Gissar på 9 kg. Undrar hur mycket jag kommer gå upp totalt... :S
  • Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-04-29 11:51:32 följande:
    På tal om namn... Jag tycker det är så himla svårt med killnamn. Om Isabelle blivit en pojke bar vi tidigt överens om Isak. Isak och Isabelle känns lite tårta på tårta, men jag gillar fortfarande det namnet.
    Nu är vi inne på Alexander, Ludvig, Elias och Oscar.
    Vi vill inte ha de här "gubb-namnen"(typ Helmer, Birger) som blivit vanligare nu eller engelsk-klingande (Kevin, Vincent) eller nyare namn (Love, Molle). Svåååårt!
    Haha låter lite som ni dissar alla namnkategorier! Flört Själv gillar jag gubb- och tantnamnen, ja inte alla, men en del. Gillar franskklingande namn också. Skulle vilja ha Meredith, Märtha eller Selma till vår tös men det totalvägrar mannen Rynkar på näsan. På pojknamn var Elton, Vilde, Sture och Knut de jag var inne på, men nu blir det ju en flicka. 
Svar på tråden Augustibebis 2012