• Kampis

Augustibebis 2012

Ep skrev 2012-07-28 09:43:47 följande:
    Hjälp! Hur stora magar har ni? Jag är i v 36 o min mage är bara 31!!! Jag o min sambo börjar bli oroliga!!

Förrförra gången jag var hos bm v35+? hade jag ett mått på 31,5cm, då hade det inte ökat alls på tre veckor.

Så länge inte barnmorskan är orolig ska absolut inte ni vara det, cm-måttet säger eg inget alls om hur stor magen är, utan det viktigaste är att den växer öht., Två personer kan ha samma mått medan den ena har megastor mage och den andra ingenting, du bär säkert din bebis långt in och magen går högt upp istället :) Så hade jag förra graviditeten, hade mina vanliga jeans hela tiden. 2 veckors övertid då var magen lika stor som v 31 denna gången, och ändå har jag precis samma mått nu som jag hade då vid denna tiden.   
  • Kampis

ja maten var verkligen skit sist.. en middag fick vi skinnpotatis med dillsås, utan kött elleer nånting.. fick svaret att nån måste ha tagit min köttbit. tackar ;)

• Kampis

Mammsen: blåbär trögar upp magen så det ska du inte äta, men däremot russin och katrinplommon är jättebra

• Kampis

Ang maten, jaglåg i 30 timmar utan mat öht och höll på att bli galen. Så när de kom med mackorna slukade jag sambons också.. sen på morgonen efter frukosten åkte sambon och köpte pizza. jag som normalt knappt orkar äta en hel åt en och en halv, och fortsatte äta som en häst flera dagar efter förlossningen. Min mage blev väl väldigt glad över att få lite plats igen haha!

• Kampis

Hejåhå: håller alla mina tummar, skickar all min pepp och en massa styrkekramar till dig och er familj, de är så starka dessa små liven så det kommer säkert gå bra i slutändan :)

• Kampis
    FruKå skrev 2012-07-29 20:01:43 följande:
    AJ!?? Hur tusan klarar man att amma?
    --------------------------

Man biter ihop, andas genom smärtan, gråter en skvätt och håller ut några dagar tills det inte gör ont längre :D
  • Kampis
    Ellenbmt skrev 2012-07-30 09:27:30 följande:
    Jag åker! Fick med mig mamma :)

Helt rätt! Mina värkar startade efter en dag där förra gången :)
    Visserligen hade jag gått över 8 dar så de hade väl startat ändå..!
  • Kampis

Här är så himla lugnt, inte en sd eller förvärk eller nåt. Foglossningen har blivit fördjävlig igen dock från att ha försvunnit förra veckan?!

Svar på tråden Augustibebis 2012