Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Gillar att de har lite galna mönster. Trist att allt alltid ska va svart liksom. Men har ergo flera modeller eller är det bara en? Känner en som har BB. Tänkte fråga om jag får låna hennes å testa. En del bebisar tycker ju inte om det där alls så då är det ju inte värt att slänga pengar på.

• Sommaren12

Välkommen Bubbs! :)

Här är man vaken kl 5 och nu tänkte jag stiga upp. Saknar att sova!!
    V 26 idag och ska till bm nu på morgonen. Är även vår förlovningsdag idag, åtta år ! Herregud... Tiden tickar på! Och i övermorgon åker vi till NY. Längtar!!

• Sommaren12

Har varit hos bm nu. Får inte amma!!! Rynkar på näsan
    Även om jag visste att det fanns en risk att jag inte skulle få det så känner jag mig så himla oväntat besviken och ledsen. Och hon sa det ganska okänsligt. Eller, jag hade inte ens hunnit komma in i rummet och satt mig ner när hon bara sa det rakt ut: "Du får inte amma!" läste hon högt från datorn. Det har nån läkare beslutat. 
    Känner mig sämst nu. Var så sugen på att få prova på det. Hjälper inte heller att man blir så matad med info hur alla ammade barn blir intelligentare och får bättre immunförsvar bla bla bla än flaskbarn. Som mamma vill man ju kunna ge det bästa liksom. Var inte alls förberedd på att jag skulle bli så ledsen av det.
    Annars såg allt fint ut. Hade väldigt fint blodvärde och behöver inte alls några järntabletter. Hjärtat slog snabbt och fint mellan 145-150. Hamnade exakt på viktkurvan också.

Är det nån här som har barn sen innan och inte fått/kunnat amma alls som kan dela med sig lite erfarenheter? Behöver höra att jag inte är helt kass. Obestämd

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-04-30 11:59:27 följande:
    Sommaren: jobbigt med amningen. Förstår att du känner dig besviken, det kommer jag också bli om det inte fungerar. Fast försök att åtminstone bara se det som något som du aldrig får prova på och lägg inte så mycket tankar på att du inte kan ge det bästa för ditt barn. Det finns så många som inte kan eller vill amma och de barnen blir alldeles säkert bra barn de också. Och mysiga stunder får ni tillsammans även om barnet flaskmatas. Då finns tom fördelen att inte bara du kan mata.
    Tyvärr har jag ju inga egna erfarenheter att bidra med men hoppas att du vänjer dig lite vid tanken och mår att besvikelsen släpper.
    Tack Gadget. Egentligen vet jag inte varför jag är så besviken. Det var ju inte helt oväntat, jag visste redan innan jag blev gravid att det kunde bli såhär. Ändå känner jag mig helt nedslagen nu. Finns säkert fördelar och eg tror jag inte så jättemycket på att det spelar SÅ stor roll om de får bröstmjölk eller flaska. Klart det är skillnad men inte avgörande på nåt sätt. Besvikelsen handlar nog om att jag längtade efter den där kontakten jag antar man känner när barnet ligger intill bröstet. Positivt är iaf att mannen också kan knata sig upp om nätterna och ge mat så kanske jag får liiite mer sömn än andra mammor. ;)
  • Sommaren12

Tack alla!! :) känner mig starkt av att läsa era funderingar och råd!

Tror ni man måste ha med sig egen ersättning till förlossningen eller bjussar de när man är där?

• Sommaren12

Jloow: tack! Skulle va intressant att läsa så det får du gärna ta reda på! ;)

Kanske lika bra att ta med sig ersättning bara. Nu när jag vet att det blir flaska så funderar jag genast på om det finns några bra makapärer att investera i. Det verkar ju lite omständigt att alltid ta med varmt vatten och ersättning å så. Kanske finns smarta flaskor, burkar, uppvärmningsmakapärer, termosar eller annat som kan underlätta. Om ni har tips på smarta såna grejer så skriv!! :)

• Sommaren12

Noli: tack för tipset!! Jag som ändå skulle köpa ny vattenkokare. Ja det kan nog va värt med färdiga tetror i början. :)

• Sommaren12

Ellenbmt: Har känt mig så nere över detta idag så bara glad att du skrev ett par rader du också! ;) Hjälper att läsa allas snälla ord! Ska kolla på Babyproffsen. Kanske inte hade brytt mig om såna grejer ifall man ändå ammar mestadels men nu när det blir ett flaskbarn så kanske det är värt att investera ifall det nu verkar va nåt vettigt. 

Fru Elle: Smart! Ska kika på såna vattenkokare! Verkligen tack för tipset. Vi skulle som sagt ändå köpa ny för vår har pajat och jag använder den jätteofta. Hade ingen aning om att det fanns såna!

Aprilia1977 skrev 2012-04-30 19:10:07 följande:
    Jag är trött, trött, trött.. och har ont ont ont i hälarna.. har stått, stått stått heeeeeela dagen och kan knappt gå för det gör ont ont ont i rumpan!

Ha en mysig valborg alla! 
    Usch då! Jag lider med dig!! Nu får du ta ett fotbad och gotta ner dig i soffan och se en bra film eller nåt. ;)
    any19877 skrev 2012-04-30 16:32:35 följande:
    Hej tjejer! Jag har bara en fråga angående sgi..
    J
    Innan jag började läsa på högskolan så jobbade jag på två olika jobb som timanställd. På det ena jobbet hann jag jobba i 9 månade med varierande lön och på det andra bara i 5 månader. Kommer fk basera min sgi bara på det ena jobbet eller på båda två?
    Ingen aning. De har så knasiga regler på FK. Men tror det finns en stående tråd nånstans här på FL där man kan ställa frågor till FK. Hoppas att du får baserat på båda! 
Svar på tråden Augustibebis 2012