• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Okej då passar jag mig för salvan i muffen :)

Jag känner mig höggravid nu, och har med hört att det är från 3 tremistrn men som några säger så är man väl höggravid sista veckorna.

Issan- man märker av smärta och tyngd, så blir man nyfiken å tar en spegel å sen önskar man att man aldrig gjort det!!

Sommaren- koppar/uppsamlare kommer du nog inte behöva, men köp en skön sportbh i storleken du har nu, en som är mjuk och skön men med stöd. Sen sånna där "tuttbindor" ifall du kommer läcka lite. Finns sånna man värmer i mikron med ifall du får mjölkstockning. Vet iofs inte om man går det, men jag fick det när jag slutade amma...

• Ellenbmt

Skönt ar att allt är okej ändå! Vila er i toppform!

• Ellenbmt

Min ligger på sidan på natten och lodrätt på dagen, men jag vet inte vilket som är vad :)

• Ellenbmt

Inatt drömde jag en så otroligt verklig dröm!!
    Min sambo hade fått för sig att han behövde något slags substitut, då jag är för lat för det mesta och har ont i muffen, så jag berättade öppet att han träffat en "Anneh" som han hade bjudit på middag någon gång och sådär. Letade upp ett mail från henne på hans telefon, där satt hon och tog på sigsjälv på ett videoklipp och allt var så äckligt och verkligt.... Hon var hemsk! Och han var lixom mysig med henne, kramig och fnissig, på ett sätt han inte varit mot mig på säkert två år... Åh sån ångest. Vaknade helt utmattad, ledsen och tom.... Nu känner jag att jag måste bli gladare och piggare?

• Ellenbmt

Anneh- jag har inte samma, men som jag berättat tidigare så låg min dotter med en fot bakom revbenen på ena sidan, som resulterade i tryck på lungan och svindel och allt möjligt, nerver i kläm så magen domnade av osv. Vi försökte flytta henne hos bm men utan resultat, detta var från v 32 till 38 när hon föddes.... När hon kom ut låg hon dessutom två veckor i samma ställning när hon somnade, med ena benet rätt upp uträtat... Vanebildande ställning :)
    Det är förmodligen så att din bäse hittat ett skönt place to be....?

• Ellenbmt

Natlup- min erfarenhet är att strumpbyxor kasar ner. Gillar bäst mjukisbyxor med muddar vid både fot och midja.

Jag har bara köpt ett par byxor i velour och en långärmad tröja - det var ett sett på Ullared, sedan två bodys med kort ärm. Inga andra kläder alls! Måste köpa lite mössor, någon lång body och strumpor.... Allt jag har köpt är i 50, dottern var ju 44 så jag har fått för mig att denna ska vara liten med, men så kanske det inte alls är?! :)

Måste inventera dotterns avlagda kläder om för finns något könsneutralt i 56.....

• Ellenbmt

Bubbs- fy så elakt. Denna gången har jag vänner överallt om jag skulle ha tid, men när jag väntade dottern bar det många som bekände färg.... Alla festprissar slutade såklart ringa. Och en blev sur för att hon inte fick bli gudmor/fadder, hon har inte ens sett min dotter, som nu är tre år?! Hon hade då varit en bra gudmor va?!

• Ellenbmt

Jag och tjej som ville bli faddermamma hade varit bästa vänner i vått å torrt i sex år ungefär, även haft en kärleksaffär som slutade i fortsatt vänskap då vi trivdes bättre som vänner, trodde jag skulle dö utan henne, men som sagt, hon var inte värd energin. När jag blev för trött för krogen och fester så slutade hon höra av sig.... Sjukt.... Men jag överlevde.

• Ellenbmt

Går in i 32 idag. Köpte lite bebiskläder igår på hm, tiny hippo stod det på, med mössa shorts och body. Sen matchande strumpor. Nu behöver jag bara ett par byxor med mudd, men jag tror jag har det i dotterns avlagda lådor :)

Tänkte faktiskt packa en väska med nu, så idag ska jag till Apoteket för jag vill ha med mig egna bindor och tuttbindor och sån där bröstcreme.... Ska även se vad de har för hårväxttillskott, tänkte börja äta det redan nu för att förhoppningsvis motverka håravfallet lite.... Får panik bara jag tänker på det...

Svar på tråden Augustibebis 2012