Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

natlup skrev 2012-06-12 10:15:42 följande:
    Roos26 - trycker du att jag ska ringa BM eller ska jag vänta tills den 19 då jag har tid hos henne. Eller ska man ringa förlossningen ?

Om du oroar dig för sammandragningar är det förlossningen du ska ringa.

Men har du sammandragningar? Jag förstod det som att du inte visste riktigt. lycka till!
  • Stövelkatten

Jag måste bara höra med ER andra; när vi senast var inne på sjukan sa läkaren att varken bricanyl eller sängvila kan förhindra en förlossning... Så varför blir man då ex sjukskriven och får bricanyl? Att stressa ner kan ju givetvis underlätta så att man inte får sammandragningar, men det är ju skillnad på vila och sängvila. Någon som sitter på nyare rön om detta, eller så?

Alltså inte bara denna läkaren jag hört säga så, men trots detta så blev jag ju själv sjukskriven då.

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-12 16:51:34 följande:
    Många som varit till bm idag! Jag oxå men jag får aldrig veta mått eller värden, förutom att allt ser såå bra ut :) hon snackar som bara den!

Vikt är iaf + 18

Vet inte hur jag ska få stopp på godissuget :-/

Har du ingen journal? Det är liksom din rätt att få veta... Fråga nästa gång så berättar hon nog.
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-06-12 19:32:58 följande:
    Tack vad härliga ni är!! 

Det är 7 veckor var, har BF den 2:e augusti. Mm verkligen, man vill inte klaga men samtidigt så orkar man inte hur mycket som helst. Min kille säger väll att jag gör som jag vill men det känns som han blir besviken på mig och tycker att jag borde orka, han peppar och ger stöd men känns inte som om han skulle vara alltför peppande och glad om jag sa att jag inte ville jobba mer nu... Men vet inte, får nog ta och prata om det för jag kommer bli trött och det är ju viktigast att barnet och man själv mår bra  

Dumheter! Är du trött så är du! Vad din pojkvän än säger. Tröttsamt att somliga, män som kvinnor, kan ha så lite förståelse för att graviditeter är olika.

Klart man behöver pengar, men som sagt... Nog behöver du en kropp som orkar mer än pengar!
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-06-12 19:32:58 följande:
    Tack vad härliga ni är!! 

Det är 7 veckor var, har BF den 2:e augusti. Mm verkligen, man vill inte klaga men samtidigt så orkar man inte hur mycket som helst. Min kille säger väll att jag gör som jag vill men det känns som han blir besviken på mig och tycker att jag borde orka, han peppar och ger stöd men känns inte som om han skulle vara alltför peppande och glad om jag sa att jag inte ville jobba mer nu... Men vet inte, får nog ta och prata om det för jag kommer bli trött och det är ju viktigast att barnet och man själv mår bra  

Dumheter! Är du trött så är du! Vad din pojkvän än säger. Tröttsamt att somliga, män som kvinnor, kan ha så lite förståelse för att graviditeter är olika.

Klart man behöver pengar, men som sagt... Nog behöver du en kropp som orkar mer än pengar!
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-12 20:06:03 följande:
    Tjejer... Jag har så sjukt ont i magen och har haft det sen i förmiddags. Har legat i sängen i stort sett hela dagen förutom när vi var på sjukhuset för info om förlossning två timmar. Var lite bättre ett tag men nu har jag så himla ont igen att jag inte ens kan röra mig. Har haft såna här anfall kanske tre fyra gånger innan. Min sambo tjatar på mig att jag borde ringa nånstans, typ förlossningen. Borde jag det? Känner mig bara som en belastning liksom och tycker det är svårt att ringa dit. Vet inte ens om magont kvalificerar sig, även om jag har så ont att jag gråter nu. Från början tyckte jag smärtan satt främst i maggropen och runt om bebismagen, men nu gör det fan ont överallt. Bebisen rör sig massa som vanligt så henne är jag inte så orolig för. Vad hade ni gjort?

Åk för bövelen! Att ha så ont att man gråter är ju aldrig bra, och bebisen kollar de ju först då, så jag tycker du ska ringa förlossningen. Om det är något annat sen så skickar de dig vidare.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-12 21:20:09 följande:
    Tack ni. Är på förlossningen nu å får stanna över natten. Verkar inte va nåt med bebisen men kanske gallan, njurarna eller något problem med äggledaren. Drygt å va här hela natten men skönt att bebis mår bra.

Bra att du åkte in! hoppas du får bukt med vad det nu är och att du får åka hem snart.
  • Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-12 19:15:41 följande:
    Ninime; den vet jag inget om, haha.. Får ni andra med den hem alltså?

Ja. Även här har sjukhusen om mvc möjlighet att komma åt journalerna elektroniskt, men man kanske behöver sin journal på andra ställen? Märkligt att inte ha det alls, tycker jag. Bra för miljön att inte slösa papper dock!
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 10:50:55 följande:
    Tack ni!! :) blir kvar till ikväll och om proverna ser bra ut då så får jag äntligen gå hem! Så trist här. Har inget att läsa, ingen tv eller nåt annat som kan underhålla...

Fransyskan: säg att svenska gravidas "rejäla" viktuppgång är hemligheten bakom att vi är snyggaste befolkningen i världen! Långa och ståtliga! ;)

Ja, och svt play!!! De andra kanalerna kanske också har ett mobilt utbud, har inte kollat.

Svar på tråden Augustibebis 2012