Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

tjockisbullen skrev 2012-05-17 17:16:23 följande:
    Jag är kraftigt överviktig så det är ju en riskgraviditet därför är de och jag glada om jag går ner ist för upp, han tar ju det han ska så länge jag ändå äter som jag ska vilket jag gör:) 
    Okej då förstår jag. Bra jobbat! Jag klarar inte av att stå emot nånting längre! :S

Fruelle: Det funkade inte ändå med Nordea... :( Ger upp, får ringa till kundtjänst och fråga hur jag ska göra. Vill ju kunna logga in på FK! bläää... 
  • Sommaren12

Fru elle, vet inte vilken dosa jag har men har en mac. Mannen fick sitt att fungera för nåt år sen å vi använder samma dosa men för mig funkar det inte. Får nog kontakta kundtjänst. Tack iaf!

• Sommaren12
    LindaPernilla skrev 2012-05-17 21:58:14 följande:
    Blä! Jag har så tråkigt. Har haft super ont i ryggen så hela eftermiddagen och kvällen har jag legat i sängen och glott på filmer. Karln sitter framför datorn & pratar i headset och spelar sitt skitspel :P

Fick nyss ett skrattanfall åt...ingenting! Låg och skrattade hejdlöst i 10 minuter så jag höll på att kissa i brallan! Karln kommer in, kliar sig i huvudet och frågar "gravidhormoner!?" :P
    Tyst
  • Sommaren12

Bez imena: du är bara välkommen! Jag känner med samma som du ibland, oftast på kvällarna eller när jag tränar. Känns nästan som hon försöker ta sig ut! Obehagligt!

• Sommaren12

Sista föreläsningen idag, sen blir det bara egenstudier två veckor. Känns lustigt att jag snart ska va ledig!

• Sommaren12

Any19877: Jag får tillbaka en del på skatten så jag tänkte försöka få dom att räcka så länge som möjligt i sommar och börja ta ut fp helst inte tidigare än mitten av juli. Jag har också bara bebis i tankarna så det är tungt nu inför sista tentan och grupparbetet. :/ Men snaaart ledig! Ska bli skönt!

DetGodaLivet skrev 2012-05-18 09:32:12 följande:
    3`? Är det inteen julibebis då?
    Hon har blivit flyttad så Naimis är beräknad i juli ist för augusti, jepp. Minns detta för nån frågade henne förut.

Tira: banta ska du ju inte göra men man kan ju alltid rannsaka sig själv och äta nyttigare om det går. Det är inte samma sak som att banta. Jag känner mig med nojig över vikten. Sist jag kollade, för nån vecka sen hade jag gått upp 10 kg och är nu i slutet av v 28. Hjälper inte att min man har blivit sympatigravid och bara vill äta snask hela tiden, då har jag svårt att stå emot. Tränar ju men man förbränner ju inte som förut när man tränade hårdare.

• Sommaren12
    strangeryoutwo skrev 2012-05-18 09:58:51 följande:
    Jag studerar på högskola och har BF 2 augusti. Jag jobbade senast i somras. Kommer jag få lägsta ersättning om jag inte anmäler mig till arbetsförmedlingen den juni när terminen är slut? Jag vill ju inte jobba i sommar, jag vill bara ta det lugnt.

Kan jag ta ut havandeskapspenning under sommaren? Eller kan jag ta ut föräldrapenning innan barnet kommer. Vilka är reglerna? Har sett att det är andra i tråden som är i samma situation. Vad rekommenderar ni?
    För det första rekommenderar jag dig att sätta dig in i det där NU med regler och så för det är en hel vetenskap!
    I grunden är det så att för att få din sgi baserad på en lön du hade när du jobbade så ska du ha jobbat minst ett halvår och det får inte ha blivit några glapp mellan jobb och studier. Studierna ska också finansieras med scn. Annars blir det lägsta ja. Skulle du ha ett litet glapp så kan de dock tillämpa en tremånadersregel så då slinker du igenom ändå. Jag tex jobbade ett par år, sa upp mig och hade ett glapp på tre veckor och sedan började jag studera heltid. Då täckte tremånadersregeln det glappet, men nu får det inte bli fler glapp, inte ens en dag. FK har sagt till mig att jag måste vara inskriven hos Arbetsförmedlingen från den dag studierna är slut fram till jag börjar ta ut fp. Jag har skrivit in mig nu och jag fick en bra handläggare som förstod helt och fullt att jag inte var så sugen på att jobba, dessutom menade han att det i princip är omöjligt för mig att få ett jobb några veckor såhär sent ändå, så i princip är det bara en formalitet att vara inskriven. Måste dock gå på basinformationen. 

Jag tror inte du kan ta havandeskapspenning ifall du inte motivera det med ett tungt jobb. FP kan du ta ut från och med 60 dagar innan bf.  
  • Sommaren12
    strangeryoutwo skrev 2012-05-18 14:11:30 följande:
    När har du BF? Jag funderar på om jag kanske kan fortsätta studera direkt till hösten. Men jag vet inte om det är naivt att hoppas på att det skulle gå. Ska du vara hemma ett år? Jag har bara ett år kvar på mina studier nu.
    13/8. Jag ska va hemma ett år. Jag har alltid sett fram emot att vara mammaledig så jag skjuter hellre på studierna. Är rädd att jag ångrar mig om jag fortsätter plugga direkt. 
  • Sommaren12

Strongenough: Säger som alla andra, bra att hon kollade lite extra!! Om du har tid och lust så har vi förresten skapat en lista för de komna bebisarna där du kan skriva in om du vill. Flört 

Ullis: Ring förlossningen!!!  

Svar på tråden Augustibebis 2012