• Poison82

Augustibebis 2012

oxle bo skrev 2011-12-21 07:18:00 följande:
    V10 idag. Det går ju framåt :) Sitter på bussen på väg hem från jobbet, ska försöka o inte somna ;)
    När har du bf då? För jag är bara i vecka 6 och har bf den 18/8
  • Poison82
    finski skrev 2011-12-21 09:41:29 följande:
    Hej och tack :)

Jo vi har försökt i 3,5 år innan IVF starten. Trodde ju aldrig att jag skulle lyckas på första, hoppades ju alltid men var nog ganska inställd på negativt svar. Men jobbigt nog tillåter jag inte mej själv att vara glad, det e precis som att man går och väntar på missfall för att så lyckligt lottad kan väl inte jag vara att det ska lyckas. Ja, man är ju lite knäpp efter alla motgångar.

Grattis till andra graviditeten!
    Det är jobbigt att inte glädjas. Jag är jätteorolig. Tycker att alla mina graviditetssymptom har puts försvunnit så jag är typ säker på att något hänt. Så jag hoppas verkligen att BM låter mig komma på VUL tidigare. Om jag bara får se ett hjärta och höra dom säga att allt ser fint ut så kan jag äntligen slappna av och njuta av min troligtvis sista graviditet
  • Poison82

Okej för enda stället jag vet där man kan få tidigt VUL är via emmaljungakliniken i Malmö och det kostar 1000 spänn. Ska försvisso kolla med min bm från MVC om jag inte kan få kolla tidigare pga min oro men annars får jag väl bita i det sura och punga ut med pengarna

• Poison82
    fru Elle skrev 2011-12-21 21:17:53 följande:
    Om du bokar tid hos Gyn/kvinnoklinik så borde det inte kosta mer än 200 kr, som ett vanligt läkarbesök.
    Men kan man göra det då? Bara för man känner oro?
  • Poison82
    Augustimamman skrev 2011-12-22 09:22:02 följande:
    Nån skrev att man fick betala 1000 krför ett vul, vad var det för lustigt ställe? Här kostar det 300 och eftersom jag har frikort blir det dessutom gratis för mig.
    Det var nog jag och det är en privat klinik i Malmö som heter emmaljunga. I skåne får man annars 2 gratis UL, ett i typ vecka 18 och ett i kanske 32 ungefär.  Men några tidiga ultraljud tror jag inte man får om man inte har väldigt speciella anledningar, oro räknas inte som speciell anledning
  • Poison82

Usch vad jag blir nojjig. I början av graviditeten så kräktes jagjättemycket och mådde sjukt illa. Nu har det vänt typ över en natt. Mår inte alls illa. Borde kanske vara glad över det men det gör mig snarare orolig. Jag har inte heller spända bröst längre och är inte onormalt kissnödig. Jag har inga känslor kvar av att vara gravid och det la bara av poff. Tänk om bebis är död :(

• Poison82
    astro skrev 2011-12-22 21:01:01 följande:
    Det är ju ganska vanligt med tvära kast när man är gravid. 

Vid mf är det oftast inte så att symptomen bara försvinner över natt, tror jag ... det var inte så för mig i alla fall. Just att kroppen kändes gravid fortfarande fast den inte var det, det hörde till det jobbiga. 
    Okej. JAg har vad jag vet inte drabbats av missfall så jag vet ej hur det kan kännas och det är väl olika. Men det känns sjukt jobbigt och jag kan inte känna någon glädje längre utan är full av oro och mest ledsen
  • Poison82
    Marsflickan80 skrev 2011-12-22 21:20:01 följande:
    Poison: Vid missfall kan antingen symptomen försvinna tvärt eller om man råkar ut för s k missed abortion (dvs att fostret inte försvinner ur kroppen) kan kroppen fortfarande vara gravid, trots att fostret har dött (så var det för mig :( ). Däremot så tycker jag att du skall försöka sluta oroa dig. När man är gravid så kommer symptomen och går hela tiden utan att det behöver betyda något dåligt. Förhoppningsvis är det så för dig, dvs att du är gravid men bara tillfälligt symptomfri om du fortfarande känner dig orolig kolla med gyn, men jag hoppas så klart att allt är ok
    Fast jag känner inte till något gyn. Jag går till BM och det är dom som bokar UL . Och det blir inte förrän vecka 18. Missfall är det inte för jag har inte blött en enda droppe. Missed abortion isf men utan gravsymptom
  • Poison82
    minstörstalycka skrev 2011-12-23 09:03:49 följande:
    På mig syns magen redan! Mina byxor på jobbet sitter tajt som attans. Måste komma på hur jag kan få nya ;)
    vill ju inte säga något förän i vecka 12 minst.
    Magen kom fort denna gång! kanske för att det inte ens är ett år sedan jag väntade lilleman.

Hur gör ni på jul med drickandet, vad har ni för ursäkter?
    Känner likadant, behöver nya byxor och vet ej hur jag ska få tag i några. Våra byxor är inte direkt anpassade för gravida om man säger så och mina spänner redan. Kan intebara ta ett par byxor hemma för jag behöver massa fickor för att få plats med kniv, buntband, penna, papper och grejer. Får väl höra med chefen hur jag ska göra. De flesta på mitt jobb vet faktiskt redan, det var ej meningen men skvallerfittan på jobbet fråga mig rakt ut om jag var gravid och även fast jag ej vill berätta så vill jag inte heller ljuga om det så jag sa ja och sen tyckte jag att jag kan lika gärna själv berätta för folk innan han gör det.
    Min mage kom verkligen också fort denna gången fastän det är 2 år sen sist.
    Att inte dricka är lätt, jag kör ju :) . Och eftersom det är sambons familj så kommer jag inte få frågor om varför inte jag tar av laxen för dom vet inte om att jag egentligen älskar gravad lax.
  • Poison82

Då var det dags för mig att säga hejdå.
    Jag var på akuten idag efter blödningen och allt dom kunde se var rester från en graviditet. Ska dit igen om 10 dagar och se om kroppen skött det själv eller om det blir skrapning. Är så himla ledsen

• Poison82
    Novalina skrev 2011-12-25 17:33:56 följande:
    Men oj va tråkigt, jag beklagar verkligen... Skäms

Vilken v. va du i?...

((Styrkekram))
    Vecka 7. Så det var tidigt men ändå så verkligt och jag var så glad. Känns sjukt orättvist men det är det väl egentligen alltid.
  • Poison82
    UmmAminah skrev 2011-12-25 20:01:32 följande:
    trist med mf... aj aj va ont det gör i hjärtat...
    fick mf i nov, alltså månaden innan detta pluss. kände mej så gravid o hann leta bf juni tråd o allt o så var det bara o plocka bort. >_<
    men med lite tur ä'r du snart gravid igen poison82
    Kanske det. Inget jag direkt går och tänker på just nu, jag såg fram emot denna bebis och hoppades så att det skulle gå vägen. Jag blir gravid igen javisst men denna bebis överlevde ändå inte. Eller embry om man ska vara teoretisk men för mig var det en bebis i magen.
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-25 20:26:43 följande:
    OK... Ja, visst är det orättvist...  

Kikade in lite i din blogg, jättesöt son du har!! Drömmer Hur gammal är han nu?

((Kram))
    :) . Han fyller 2 år på tisdag. En riktig buse som tittade ut 15 dagar förtidigt så han blev ett helt år äldre än han skulle göra. När han ska fylla 15 så lär han klaga som tusan på oss för att han blev född så sent.
    Kul du fråga, blir alltid glad att få berätta lite om min fina kille. Tack och lov för honom Hjärta
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-25 20:30:22 följande:
    Jag vet hur det känns...

Men för min del hjälpte det att tänka att naturen är intelligent, och det va antagligen nåt fel på lillfröets utveckling, så därför skötte naturen det på bästa sätt...

Och den själen som va i din mage, kommer säkert att vilja bosätta sej där snart igen - och då slå rot riktigt bra denna ggn!
    Ska försöka tänka likadant sen men idag är jag inte mottaglig för sånt. Även fast jag vet att det stämmer, missfall brukar bara ske om där är något galet ju. Naturen och dess mystiska väg. 
Svar på tråden Augustibebis 2012