Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-04-28 13:27:04 följande:
    Hur har ni det med kissandet? Sen några veckor håller jag mig hela natten, måste bara upp en gång tidigt på morgonen och ofta är det ändå då jag stiger upp. I början av graviditeten var jag uppe upp mot fem gånger varje natt! Lustigt det där... Däremot springer jag betydligt oftare på dagen.
    Vad skönt att du inte kissar lika ofta på nätterna nu, kan du sova bättre då eller sover du "ytligt" ändå? Hoppar bebisen bungyjump på din urinblåsa om dagarna kanske? Hihi
    Jag kan själv inte dricka vatten längre (vilket jag älskade förut) så jag har en stor tillbringarna på natten som jag dricker upp en hel utav, då jag konstigt nog är törstig på natten men då blir det ju även en del toaspring också, fast det gör mig inte så mycket då jag somnar om som en stock igen sen  
  • Bellatrixx

Jag själv är pollenallergiker och frågade min barnmorska vad som var okej att ta nu när man är gravid, hon svarade att alla receptfria går bra. 

• Bellatrixx

Fina namn ni har, gillade Mira och Sigrid. Vi ska om det blir en tjej döpa den till Luna eller Lily och blir det en kille så blir det en liten Neville..

Härligt väder ute, har ett bra jobb dagar som dessa så jag var ute och försökte byta färg ifrån vit till lite röd åtminstone, är mörkröd-hårig så jag blir aldrig mer än lite röd hihi! Skönt att sitta i solen men sitter inte i allt för långa intervaller åt gången, frågade min killes mamma som jobbar som överläkare på förlossningen om det var farligt att sola men det var det inte så nu ska jag fortsätta njuta på!! ha en härlig dag alla!

• Bellatrixx

Cupcakekiller: hahaha, opsiiie! påkommen. Harry Potter är enligt mitt tycke en av de bästa serier jag läst i bokväg, tycker de hade häftiga namn. Luna är häftigt

• Bellatrixx

Ang sparkar och att man inte känner nånting så tycker jag man kan ringa och få be om en koll, man mår så mycket sämre av att oroa sig. Min bebis är lite knas, så tre dagar är den jättelivlig och tre dagar känner jag ingenting alls och man blir så stressad.. Blir det så igen kommer jag åka och kolla, huvudsaken är ju att man mår bra och är lugn! :)

Påtal om vikt osv, hur stoppar man sin aptit? Självbehärskningen är ju på minus. Har fått världens bakdel och lår/höfter.. Och med att stoppa aptiten menar jag att jag önskar att jag ska sluta proppa i mig munkar, gräddbakelser, chips och cola. Blir typ "sur" om jag inte får något onyttigt.. Jobbigt faktiskt, haha!

• Bellatrixx

E-vitamin olja ska vara bra, finns på hälsobutiker. Vad jag har förstått så är bristningar något hormonellt betingat och man kan därför inte styra om man får det eller inte, de kommer liksom "underifrån" och kan inte styras "ytligt". Men som godisbit säger så är ju himla skönt att smörja in sig! Jag använder en fet hudlotion på magen och brösten, känns jätteskönt. Kliar så mycket annars, haha!  

• Bellatrixx

Nu vet jag inte alls vad jag kommer tycka när bebisen väl kommit men vi har åtminstone tänkt att ha bebisen i samma rum som oss till en början för att sedan att den ska sova i sin säng bredvid oss (vilket jag inte vill ska ta allt för lång tid, jag rör mig hemskt mycket när jag sover så vill inte riskera att rulla på h*n). För att sedan förflytta barnet till ett eget rum runt året ungefär, beroende på hur det går osv. Men jag tänker att en stegvis period kanske är att föredra, eller kommer ni vara mer "hårda"?

• Bellatrixx

...Sedan vet jag ju inte alls vad jag får för liten tottis men tanken är åtminstone såhär nu innan den kommit, hihi!

• Bellatrixx

Sommaren12-skriver du in dig via arbetsförmedlingen då? Och hur länge innan bf bör man vara inskriven för att skydda sitt sgi?

Jobbar nämligen på en skola 75% och det är bara tills 14 juni och efter det blir det att jobba lite extra på ett annat ställe.. Så skulle behöva skydda mitt med..

Svar på tråden Augustibebis 2012