Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-06-22 10:51:31 följande:
    Den här midsommarn kunde ju börjat bättre. :( har knappt sovit alls i natt och nu på morgonen har jag fått samma jävla magont som när jag blev inlagd förra veckan. Och ovanpå det är det gäster påväg hit från hela Sverige och jag har massa mat som jag skulle lagat nu på förmiddagen. Har så ont att jag inte kan röra mig. Vet inte vad jag ska göra.

Vila! Beställ pizza eller låt andra laga mat. Vad har de för nytta av dig när du ansträngt dig och åkt in till akuten igen?
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-23 12:33:27 följande:
    Igår kom det slemproppsbitar från morgon till kväll, från lillfingernagel små bitar till klumpar på ca en tesked tror jag. Inget blod i. Funderar på å ringa fl om de vill kika på tappen men jag antar att de har vettigare saker gör sig, har inga regelbundna sd eller så heller, men bebisen ligger åt rätt håll och jag har ganska mkt sd och tryck neråt. Inget smärtsamt. Sist hade jag dock bara små lätta sd två timmar som öppnade mig 4cm utan att jag la märke till det....

Ringa kan du väl alltid göra? Så är de iaf förvarnade. Om du öppnade dig så mycket sist utan att du märkte det så låter det väl vettigt att höra av sig. Tycker jag.

Själv väntar jag bara på att upptäcka slem eller blod. Har som konstant mensvärk med toppar med sd. Fast inte regelbundet. Kanske är mitt konstiga humör som påverkar, känner mig typ som i en bubbla? På måndag ska läkaren äntligen kolla på mitt blygdben, hoppas han har något vettigt att säga. Det är också förvirrande med den smärtan, eftersom det gör ont på samma ställe som mensvärken.

Jag är förresten drottning av överanalyserande.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-23 14:40:08 följande:
    Jag överanalyserar med. Och googlar. Min kille brukar kalla mig miss google.

Känns som magen sjunkit mkt med idag, men det är väl egentligen bara å vara tills ungen poppar ut, varför undrar man egentligen lixom. Ska försöka vila lite mitt i kaoset här hemma nu tänkte jag....

Eller hur! Ut kommer ju ungen förr eller senare. :)

Det blev fixande i bebisrummet för fullt idag till de peppande tonerna av raised fist.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-23 20:08:18 följande:
    EN super nervös. Bebisen i magen har inte alls rört sig lika mycket sen igår kväll inte reagerat på glass eller på buffar. När hon väl har buffat så har de inte alls varit så som det brukar. Fick även tre sammandragngar på 15 minuter. Ringde fl å de ville att ja skulle komma in så skulle kolla så att allt ser bra ut

Jag håller alla mina tummar å tår att bebis bara har haft lite slöa dagar.

Lycka till! Har samma funderingar i dagarna, men har iaf fått svar efter en stund.
  • Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-23 22:35:53 följande:
    Va 17???????? Nu är inte hickan nere mer, utan uppe under brösten/ revbenen... Junior har vänt på sig och sitter :( hade förbaskat ont i ca 5 min, kanske vände han sig då? Jag som trodde muffilningarna var att han fixerat sig... Men några v kvar att vända sig tillbaka.. Men ändå..
    Jag brukar känna åt båda hållen, beroende på vilken sida hon ligger på. Ibland känns det alltså mest vid axlarna, och ibland är det rumpan som hoppar mest på henne. Jag tror inte det behöver betyda att din bebbe vänt på sig.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-23 22:51:34 följande:
    Nu e jag på väg hem från fl. Fick ligga med ctg i 30 minuter. Hon rörde sig minimalt lite men pulsen var runt 170. Efter 20 minuter så började hon röra på sig lite mer å pulsen gick ner till 148.
    Fick en samandragning under tiden. Blev ett UL och hon ligger med huvudet neråt. Men hon ville ändå att jag skulle göra ett spec UL för att se att allt e bra å att allt fungerar.

Så blir uppring på måndag om en tid
    Och självklart får jag världens sammandragning efter 3 minuter efter vi lämnat sjukhuset. Skönt att hon lever å har det bra ifl.
    Så de såg ingen anledning till den höga pulsen eller så? Nåja, bra att allt såg bra ut och bra att de vill kolla igen för säkerhets skull.
  • Stövelkatten

Sov ensam i natt, sambon surade på soffan. Ganska skönt faktiskt.

Men dessa förvärkar! Framförallt får jag ont i höger ljumske, ner vid skidan och upp i ryggen, men det drar på även på vänster sida. Blir lite slut av smärtan, måste jag säga. :/

Jag drömde att jag blödde, och att jag trillade på magen flera ggr.

• Stövelkatten

Dö, elaka förvärkar, dö!!! Sen igår kväll till nu kommer de i varierande styrka med 10-3 minuters mellanrum.

Och sambon hittade på ännu en ursäkt till varför han inte kunde borra upp vaggan idag... Och dessutom har han ju minst fyra veckor på sig! Bah, bäst för honom!

Och en jättelöjlig sak; när jag väntade sonen frågade jag min Magic 8ball om när han skulle komma, och den hade rätt! (dagen efter bf) Nu passade jag på att fråga igen och kulan säger att bebisen kommer inom en vecka. denna kula har även svarat att jag kommer från yttre rymden, så man får ju ta det med en nypa salt.

• Stövelkatten

Tjat, tjat... Men nu kommer smärta och sammandragningar var tredje minut. Ska nog ringa och höra om de vill titta på mig efter vi ätit, om det fortsätter.

Är ju 34+4 nu, vet inte om de då försöker stoppa eventuell förlossning eller om man bara får låta det vara.

Jag kände efter igen och livmodertappen var ännu lösare, kändes mer som slidmynningen, skinnflik runt "räffligt" hål. Låter det bekant för någon?

Svar på tråden Augustibebis 2012