Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Kampis: antar att det beror på hur man räknar då. Är 29+0 hos både bm, spec mv och min gravidapp. Men det brukar ju diffa en dag hit och dit beroende på hur man räknar.

• Sommaren12

Vad hände med vädret eg?! Igår sa jag att jag skulle haft bikini på mig när jag gick till skolan. Idag önskar jag att jag hade mössa och vantar!

Detgodalivet: tack för inspirationen att köpa begagnat, har gjort många fynd på Tradera. Fick symaskinen som du rekommenderade också. :)

Vi ska inte ha andningslarm. Har läst på om det och sjukvården rekommenderar att inte ha det. De lånar endast ut när det varit ordentliga komplikationer. Minns inte exakt vad det stod men enligt dom fyller den eg ingen funktion om det inte finns någon bakomliggande orsak till att man verkligen bör ha det.

• Sommaren12

se.babycenter.com/baby/sleep/breathingmonitorexpert/ här kan man läsa lite om andningslarm. Det sammanfattar väl ungefär vad vi kommit fram till i tråden? Det rekommenderas inte till friska barn men kan lugna föräldrar som har tråkiga relaterade upplevelser i bagaget. Hoppas länken funkar nu när jag skriver den på telefonen... Var dock inte där jag läste om att sjukvården inte rekommenderar det. Var nån artikel om andningslarm, men minns inte var jag hittade den. Känner själv ingen oro för det och tänker som några andra att jag blir mer nojig av att ha larmet.

• Sommaren12

Kampis: jag förstår vad du menar. Tror dock det på de flesta landsting är så att de inte rekommenderar till "friska" barn. De lånar tex bara ut i särskilda situationer. Förra veckan var det förresten en artikel om det i Barometern, minns inte vilken dag, men det var ett barn som slutat andas och mamman fick hålla barnet vid liv tills ambulansen kom. Trots den händelsen fick de inte låna ett andningslarm på sjukhuset i Kalmar! Vilket jag tycker är för jäkligt... Enligt länken jag postade ovanför finns det inte forskning som stödjer att andningslarm hjälper mot pds så det är väl kanske därför de inte rekommenderar det. Vad vet jag...

• Sommaren12

Har förresten varit hos bm idag. På vanlig artig rutin frågade hon hur jag mådde idag och jag svarade då att jag var lite yr och darrig, att det svajade till i huvudet ibland. Hon reagerade starkt på det! Sa att om det fortsätter så måste jag ringa dom och få en läkartid eller till förlossningen om det är helg. Eftersom jag har två sjukdomar var det särskilt viktigt.

Men är det inte normalt att va lite yr och så nu? Är ni aldrig det? Har inte känt av det förr, först idag. Har druckit och ätit bra. Hon antecknade att att det i nuläget bedöms som stress pga slutspurten i skolan, men det tror jag inte det är för jag känner mig inte alls stressad. Kan det inte bara bero på att jag är gravid liksom?! Tycker det är lustigt att hon reagerade så starkt på det...

• Sommaren12

Alla värden såg bra ut, även järnet och urinprovet så känns ju lustigt men jaja fortsätter det får jag väl höra av mig. Tyckte bara att det var lite lustig reaktion då jag fått för mig att det är vanligt att man blir lite yr å så nu. Hon sa inte nåt om att det är normalt eller så utan pratade bara om att det inte var bra å så. Men jag vet inte, var en vickande bm så känner inte henne så bra. Hon blev också sur för att jag inte sa till när jag lämnade prover att jag har hepatit. Fick då förklara att det är autoimmun hepatit jag har och att den inte smittar på något sätt. Suck...

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-05-29 17:48:36 följande:
    Jag blir svimmfärdig dagligen, darrig och anfådd, det viftar dom bort....?
    Jamen senast igår när vi var på föräldrakurs sa dom att nu under tredje trimestern är det vanligt att må lite illa och känna sig lite yr ibland så jag tror inte det är konstigt. Men denna bm verkade lite lustig över huvud taget...

• Sommaren12

Cupcakekiller: men shit vilka idioter!!

Min mamma berättade att hennes barmorska när hon skulle föda mig sa åt henne att hålla tyst! Haha herregud vilka människor det finns...

Bez imena: du vet att du kan stänga av auto correct va? :)

Ninime: känns skönt att höra att nån känt liknande. Som du säger så känns det konstigt i kroppen. Nu ligger jag och vilar lite...

• Sommaren12

Det är ju inte sant! Finns ju en miljon olika typer av nappflaskor! Åh det är detta som får mig att lessna på bebisshopping, alla tusen val över en enda liten grej. 

Så... Vad rekommenderar ni för nappflaskor? Detta blir ju ett flaskbarn eftersom jag inte får amma så det känns viktigt att ha en bra nappflaska. Kanske behöver man mer än en?  

Svar på tråden Augustibebis 2012