• AnnaSv

Augustibebis 2012

Nupp är själva ultraljudet som tas vi kub.. Kub är alltså både nupp och blodprov om jag förstått det rätt..

• AnnaSv

Jag får verkligen inte i mig nått att äta.. Mår inte så jätte illa men ALLT jag tänker på att stoppa i munnen känns motbjudande :( och då börjar man må illa för att man är hungrig och då blir det ännu svårare att äta... Hoppas detta går över snart men gissar på att det bara är början.. Sist mådde jag dåligt fram till v. 16.

• AnnaSv

Hahahaha Therese!!! Dig väntade jag mig inte att se här i denna tråd Kan du gissa vem anonyma jag är?? GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!

• AnnaSv
    BinniBoo skrev 2011-12-15 09:53:05 följande:
    Hej alla. Jag och min pojkvän fick ett chockerande besked i måndags.. jag var inne på rutinkontroll av mina cystor och läkaren frågade först när sista mensen var.. ja det var ju 6 veckor sen och den brukar alltid vara punktlig men gravid kunde jag ju inte vara då jag inte har några äggledare. Och så började han med det vaginala ultraljudet och var på samma plats och mätte och hade sig i flera minuter men sa inget. Sen efter jag klätt på mig igem satte vi oss ner för att diskutera läget. Han sa då att cystorna är borta och att han såg en tidig graviditet!! Jag bara satt och gapade och fattade ingenting. Det ska ju vara nästintill omöjligt!! När jag ringde och berättade för killen vart han minst lika chockad men han är glad över det och vill ha barn. Detta blir vårat första gemensamma, jag har ett barn sen innan. Så vi är båda väldigt glada över det chockerande beskedet :) Men vågar inte ropa hej än då det är så tidigt i graviditeten och jag opererades för tre månader sen (gystric bypass) så man är ju orolig för hur det kommer påverka då jag mår illa och spyr varje dag nästan...
  • AnnaSv
    Lacey skrev 2011-12-15 13:27:46 följande:
    Nu sitter jag på Södersjukhuset, Med 95% ett tidigt missfall. Lämnat blodprov nu för att kolla värdet och ska kolla om en vecka igen..
    Så tråkigt att höra beklagar verkligen..
  • AnnaSv

Fick en hostattack innan och fy fasen vad ont jag fick i livmodern. Ajajaj.. Annars har dagen varit bra.. Åt konstant från det att jag vaknade och lyckades hålla illamåendet och den allmänna olust känslan borta ända tills jag somnade ett par timmar och blev hungrig under den tiden.. Mår inte alls bra nu.. Men än så länge har jag inte kräkts men det vore kanske bra om man kunde göra det.. Kommer ihåg från sist att man mådde bra efter varje gång man gjorde det :/

• AnnaSv

Många som ska på vul på måndag.. Vi också.. Är jätte nervös inför det!

• AnnaSv

Tossan: ja här är det verkligen livat! Svårt att hänga med ibland :) grattis och välkommen :)

• AnnaSv

Så skönt med jullov.. En hel månad kvar tills skolan börjar igen.. Pojken går på dagis ett par dagar till innan sin långledighet så nu har jag precis lämnat honom och nu ska jag gå och lägga mig :)

• AnnaSv

Känner att graviditetsnyheten har lagt sig lite och jag har ingen som helst lust att berätta för någon längre. Har fått någon pinsamhets känsla över det, som att folk kommer tycka illa om att jag är gravid. Konstigt, för bara några dagar sen ville jag berätta för ALLA! Sambon däremot planerar för fullt för hur han vill berätta.. Ett förslag var att slå in hela mig som julklapp haha..

Svar på tråden Augustibebis 2012