Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Issan: undrar också när man räknas som höggravid... Kanske inte finns nån specifik gräns?

Stövelkatten: tack för infon! Nu vet jag vad medicinen heter iaf så kan jag googla den. :)

Ser i bildtråden att ni diskutera bröst. Mina är i princip lika små som förut. De har möjligen blivit lite fylligare men jag har samma kupa och bara en stl större i måttet. Jag som såg fram emot att testa på melonisar, nyfiken på om jag skulle passa i lite större tuttar hehe. Men har A-B som förut... :/ 

• Sommaren12

När jag var på ul i fredags låg hon med huvudet neråt men jag känner hickan lågt på höger sida. Kan hon verkligen ligga med huvudet ner då? Sen rör hon fortfarande runt i hela magen så jag tvivlar på att hon vänt sig för gott, tror mer det va en slump.

• Sommaren12
    Roos26 skrev 2012-06-05 16:58:46 följande:
    Jag ska inte heller amma å funderat på samma. Trodde först jag skulle få tabletterna utav BM å ta innan förlossning men så va de ju inte så kommer säkert hinna rinna till så får förbereda för de men hoppas på att jag slipper de ömma brösten å mina totala humör doppar som sist när mjölken kom.....
    Skönt att höra att det finns en till. Får man fråga varför du inte ska amma? Hoppas det går smidigt. 
  • Sommaren12

Kollade Dostinex på fass... fy vilka biverkningar. Känns ju sådääär att behöva ta det... :/
    Bland annat detta:

"Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):hjärtklaffpåverkan och relaterade skador, t.ex. inflammation(perikardit), flödesläckage ut i hjärtsäcken (perikardiell utgjutning).Tidiga symtom på detta kan vara ett eller flera av följande: andningssvårigheter, andfåddhet, bröst- eller ryggsmärtor och uppsvullna ben. Ifall du upplever något av dessa symtom måste du omedelbart kontakta läkare."

• Sommaren12

Jag tycker vi har köpt mycket kläder men när jag gick igenom insåg jag att jag köpt kanske FEL kläder?
    Har bara en enda kortarmad body i stl 56, sen är resten pyjamaser och sparkdräkter och två par byxor. I stl 50 har jag bara en body haha. Fast det är kanske för att jag fått för mig att jag ska få en gigantisk bebis som jag inte köpt nåt i 50. Resten av kläderna är i stl 62 och 6-12 månader.
    Vill inte lägga mer pengar på kläder nu så ska gå igenom en gång till och SKRIVA upp vad som behövs så jag inte får för mig att köpa mer lustiga grejer. :) Får bli basplagg resten. Jag faller ju som en fura för alla fina grejer med lustiga mönster och så, kommer inte ha nånting som funkar ihop sen hehe. Tyst 

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-06-05 21:04:31 följande:
    Oh, skoj... Kanske finns det andra sorter också? Tror det var på Lio's sida jag såg just detta.
    Ja jag vet inte. Den verkar ju va den vanligaste faktiskt. Ska prata med min läkare på spec nästa gång jag träffar henne. Det känns inte helt okej. Var rätt mycket vanliga biverkningar förutom det. Tex (tillåt mig skratta, har aldrig hört detta som biverkning förut!) så kunde man bli spelberoende av tabletterna!! Fast det var iaf som tur väl var en ovanlig biverkning.
    AE84 skrev 2012-06-06 01:20:32 följande:
    Här är en till som inte ska amma! Ammade inte mitt första barn heller, fick dock inga tabletter på bb som jag tjatade om några ggr men dom tyckte inte det skulle behövas så fick jätteont efter några dar, så denna gång ska jag tjata ännu mer efter tabletterna! Hade ingen spec. bh, la sånna där ilägg i bhn då e läckte lite, men d e väl olika hur mycket det läcker. Aja...du är inte ensam om att inte amma iallafall
    Jag tycker det känns skönt att bara veta att det finns fler. Känner mej så snuvad på konfekten att jag inte får. Men konstigt att du inte fick tabletter! Var det självvalt att inte amma? Då kanske de tycker att man får stå sitt kast, tycker vården e väldigt lustiga ibland!! Ska köpa såna där inlägg iaf. 
    astro skrev 2012-06-06 01:58:53 följande:
    Har alltid ammat mina barn så jag har inte mycket till tips att komma med, men drar mig till minnes att förr - innan allt handlade om att äta rätt mediciner - så rekommenderade man sur mat för att minska mjölken och risken för mjölkfeber; citron, lime, gröna äpplen osv.
    Och så skulle man undvika öl och svagdricka! 
    Hehe, kan ju alltid testa om det funkar! Tack för tipsen! :)
  • Sommaren12
    bez imena skrev 2012-06-06 23:48:56 följande:
    Har nog samma gravidapp som ngn annan här, kollade nu och det står att bebisen är lika stor som ett vitkålshuvud i v 31... Haha sure? :)
    Tycker det är så konstigt att jämföra bebisar med frukter och grönsaker. Dessutom är det ju alltid runda grejer, som om bebisarna vore små bollar? I vecka 31 är bebisen typ 40 cm topp till tå så det är mig då ett jäkla stort vitkålshuvud isf!
  • Sommaren12

Det här med att sova på höger sida, läste om det i början av graviditeten och minns inte riktigt vad det stod precis men har för mig att risken med höger sida "bara" gäller en själv och inte bebisen. Typ att det inte var bra att hela alltet där inne ligger och trycker mot andra organ som levern. Fast jag kanske snurrar till det... Men har för mig att det enda som kunde va dåligt va på rygg för bebisen.

• Sommaren12

Randiga rut: usch va jobbigt! Då hade nog jag med nojat.

Istället nojar jag mig för att bada. Jag ääälskar att bada och kan inte hålla mig borta från det, men det är inte bra att bada för varmt så jag badar i nästan kallt vatten och efter en stund får jag panik och går upp. Bebis brukar börja sprattla när jag precis lagt mig i badet och sen blir hon helt stilla, det är då jag får ångest och går upp.

• Sommaren12

Bubbs: Fy fan... Jag tål inte alls att ha ovänner och skulle må otroligt dåligt om nån svek mig så. Undrar vad det kan handla om, avundsjuka? Så himla himla tråkigt... :( Hoppas att du kan gå vidare utan henne. Hon är uppenbarligen inte värd dig! Kram!

Nu har jag börjat boa lite igen. Har en liten gästtoalett som vi mest använt som förråd/städskrubb. Känns ju onödigt med en gästtoalett tycker jag i en trea på 81 kvm! Men efter velandet fram och tillbaka mellan tvättmaskin och ett bra utrymme för skötbord så har vi nu bestämt oss för att röja i "skrubben" och tillslut göra det till toalett/skötrum. Så nu har jag städat, tvättat porslin, skruvat ner hylla, krokar m.m. och spacklat hål och i helgen ska sambon måla om från den äckligt sjukhusgröna färgen till vitt så det blir lite fräscht. Sen ska vi till IKEA och köpa nya krokar, förvaring mm och så köper vi en brio vegga som får va bakom toan och som jag ska pimpa. Lite söta tavlor och nån mobil å sådär så är vi nog hemma. :) Fyndade en fin 40-talsspegel på loppis förra helgen också. Skönt att äntligen få saker gjort!  

Svar på tråden Augustibebis 2012