Augustibebis 2012
Novixi: kan ha varit jag! www.potterybarnkids.com isf. Sök på crib mobile på etsy.com så hittar du massor jättefina, dock svindyra men jag fick inspiration och tänkte göra en själv. Om jag hinner...
Novixi: kan ha varit jag! www.potterybarnkids.com isf. Sök på crib mobile på etsy.com så hittar du massor jättefina, dock svindyra men jag fick inspiration och tänkte göra en själv. Om jag hinner...
Haha! Babyproffsen-cirkusen fortsätter! Nu är chefen på väg HEM till oss! Undrar vad det ska lösa? Spänningen är olidlig!! :D
Fransyskan: huuuu!!! Jag är verkligen inte avundsjuk för att du ska föda barn i Frankrike! :S Så lustigt eg att det skiljer sig så. Och vadå, epidural dröjer väl ut förlossningar vad jag fått lära mig...? Vad tycker din man om allt det där?
Haha! Hela historien om Babyamatörerna errrhmmm Babyroffsen menar jag!
Mars - Vi beställer vagnen från Babyproffsen via en annons på Blocket för den var billigare där.
April - Vagnen kommer, men den ser ut som ett demo (skitiga däck och broms, märken på liggdelen) och inte "ny" som det stod. Dessutom är det en tvillingliggdel (avsmalnad) som inte framgick i annonsen. Plus att vi inte fick nåt kvitto. Vi mailar och klagar. De svarar att vi kan få ett presentkort på 500 kr (!). Vi svarar nej tack och att vi ska ha ny liggdel. De går med på det, de ska skicka direkt.
4 veckor senare - Ingen liggdel har kommit. Vi mailar chefen. Chefen ringer och förklarar att Lasse på lagret har fått en hjärtattack preciiiis när han står och ska skicka vår liggdel, ambulansen kommer och liggdelen blir stående i nån vrå. De ska givetvis skicka den direkt nu.
3 veckor efter det - Ingen liggdel har dykt upp. Sambon mailar och frågar vad som händer. Jomen den ÄR skickad nu. Ok.
2 veckor senare - Jag får gravidspasmer och ringer upp chefen och säger ett par sanningens ord! Han ber att få återkomma. Vilket han gör strax därefter och låter jättenöjd när han säger "Den ligger på posten på Stortorget i Linköping och väntar på er". Bara det att vi bor i Kalmar och inte Linköping. Ups!
2 veckor efter det - Vi får en ny liggdel hem och tack gode gud, det är RÄTT liggdel!! Mannen sätter ihop den, men handtaget klickar inte hur mycket han än försöker, han provar även med handtaget i tvillingdelen men det funkar bara inte. Konstruktionsfel!!! Jag ger upp och gråter. Säger att jag skiter i vagnhelvetet och att vi kan ha en kundvagn från Maxi! Mannen kontaktar chefen på babyproffsen igen men han är på fotbolls-vm i Kiev. Tar tag i saken när han kommer hem. Så nu har vi TVÅ värdelösa liggdelar.
Idag - Chefen har ändå vägarna förbi Kalmar och kommer hem till oss. Inte heller han lyckas få ihop handtaget i liggdelen så han tar båda liggdelar med sig och därmed har vi noll liggdelar.
To be continued....
Ps. Nä jag bjöd då sannerligen inte på kaffe haha!
*fotbolls-em var det såklart. :P

Ninime: Skönt! Ta det lugnt nu! :)
Jag har ett dilemma. Köpte rökt ål idag till midsommar, 160 spänn för fanskapet, bara för att komma på när jag väl är hemma att hey, jag får nog inte käka rökt ål. Den är fiskad i Östersjön såklart. :( Läser på Livsmedelsverket nu att man kan äta fisk från Östersjön någon enstaka gång under graviditeten. Hur hade ni gjort? Det var ju liksom för min egen skull jag köpte den, är SÅ sugen! Suck...
Jag vägde 4,8 kg (!) när jag kom. Stackars mamma! Och idag är jag 181 lång. Men vad jag har hört så spelar inte kilona sååå stor roll när man föder, ett litet barn kan göra minst lika ont! Så häng inte upp dig för mycket på det.
Jag tänkte ändå bara äta en bit. Får se hur jag gör. I vintras åt jag nån fisk som tydligen också var listad som "nån enstaka gång".