• Karo77

Augustibebis 2012

Fransyskan: ha ha Kanns lite rostigt att skriva pa svenska jag pratade bara svenska med Noah Tills han kom i trotsaldern. Sen bleu det svart eftersom min man pratar inte svenska alls. Det blev konflikter'mellan barn/ foraldrarna.....jag fick lov att saga allt dubbelt(som vad han fick och inte fick gora) tex. Noah fragade mig om det ar ok med...... Om han fick ett nej sa fraga han pappa istallet. Och hade han svarat ja blev det himla liv. Sa da borjade jag med franska i pappas narvaro och sen blev svenska lite da och da istallet.

• Karo77
    Ellenbmt skrev 2012-05-04 18:31:54 följande:
    Gadget- det är ju lurveckor nu när det kan vara mer stillsamt, men, jag har läst att man ska prata med sin bm om det är mer stilla än vanligt. På samma sida stod det att man ska prata med bm om yrsel, sd mer än 4ggr per timma oavsett värk och onda ben. Unnat mig säkert 3000 kalorier idag, eller mer?!! Fattiga riddare med sirap och kanel till frukost, sedan stor sockerkaka till kaffet på jobbet, sill-lunch med tre bitar hembakt foccachia, sedan en cremebrule med rabarberkompott och nyss köttbullar med makaroner :) haha känner mig som en boll, verkligen en boll!! Mår illa och ångest, men ändå lixom glad.... Är ju inte gravid så ofta :)

Harligt ellenbmt !!!! Jag som aaaaldrig ater godis eller choklad och an mindre bakelser har fatt cravings pa fyllda choklad munkar, chips och franska ostar!!! Jag som hade satt 10 kg som mal ligger pa +8kg redan...v.26!!! Det ar nog kort!!
  • Karo77
    Bellatrixx skrev 2012-05-04 22:47:17 följande:
    Ang sparkar och att man inte känner nånting så tycker jag man kan ringa och få be om en koll, man mår så mycket sämre av att oroa sig. Min bebis är lite knas, så tre dagar är den jättelivlig och tre dagar känner jag ingenting alls och man blir så stressad.. Blir det så igen kommer jag åka och kolla, huvudsaken är ju att man mår bra och är lugn! :) Påtal om vikt osv, hur stoppar man sin aptit? Självbehärskningen är ju på minus. Har fått världens bakdel och lår/höfter.. Och med att stoppa aptiten menar jag att jag önskar att jag ska sluta proppa i mig munkar, gräddbakelser, chips och cola. Blir typ "sur" om jag inte får något onyttigt.. Jobbigt faktiskt, haha!

Sa ar det for mig ocksa!!!! Help!!!!
  • Karo77

Gor morgon, jag har blivit sjukskriven helt pga ryggen..... Kanner mig deppad av att sluta sa tidigt....aire hem till sverige for att vila hemma en stund ..... Har inte varit hemma pa snart 2ar!

• Karo77

Gadget: vad harligt att kunna aka hem sa ofta du kommer vara sa upptagen Med bebisen sa du hinner knappt ha hemlangtan kommer familjen till tyskland nar bebisen har kommit? Fransyskan: jag stannar i en vecka. Har Check up nar jag kommer tillbaka. By the way" new président ........

• Karo77
    fransyskan skrev 2012-05-07 17:20:09 följande:
    Heh, tur att man inte behövde rösta. Efter att ha sett debatten kände iaf jag som om valet stod mellan en 3-åring som ätit för mycket socker och en 5-åring med ont i magen och ev förstoppning Nu har jag iaf lagt vantarna på lite mer baby-kläder; blev 300 kr för 25 plagg. Bodies, byxor, t-shirts, etc samt ett regn-set av märket REI. Vissa av plaggen var oanvända och jag prutade ner priset med 70kr. (Känns extra bra med tanke på rest-skatten, hah.) Någon annan som haft hög puls och känt sig otroligt varma? Sedan lunch har jag verkligen känt mig som om jag skulle vilja lägga mig i en snödriva och sova i tre timmar...

Hi hi du ar Rolig du!! Haller fullstandigt Med dig!!!!
  • Karo77

Hello, ang. Sovrum kommer bebisen ha eget om han ar som storebror var.... At vid 23.00 och vaknade for nasta mal kl 07.00 har aldrig upplevt vakande natter eller bebisen sovande Med oss. Vi far se vad som vantar oss nar det galler Tjockis sa svarat jag tillbaka direkt!!! Fins ingen anledning att folk SARSILT kvinnor som klacker ur sig sadana dumheter, de far skylla sig Sjalva . Annars ar jag jatte forskyld och hangig typiskt nar vi ska aka hem!!!! Hur ska man kla sig i sverige????? Vinter? Var?

• Karo77

Hejsan tjejer!!! Hemma igen efter en vecka i sverige!!! Oj vad det har hunnit handa mycket i d'en har traden!!!grattis Angelica och strongenough till era underbara flickor!!!!

• Karo77
    Svipp skrev 2012-05-21 12:18:58 följande:
    Hur gör ni med solandet? Jag älskar att sola och just nu sitter jag i bikini och pluggar ute på altanen. Har fått lite pigmentfläckar i ansiktet och en arm så mamma är på mig att jag inte ska sola. Märker att magen fort blir röd så den gömmer jag under ett tyg, men inte vill jag sitta i skuggan hela sommaren. Hur tänker ni?

Nar det galler solande, sa ar det rekomenderat att vara i solen i mattliga mangder!!!!! Om du borjar à pigment flackar sa STOR varning!! Inte for att det ar farligt m'en de Blir snabbt morka , och det kan ta over 1 ar efter Bebis innan de forsvinner. Ha pa dig stark solkram och hatt!!!
Svar på tråden Augustibebis 2012