Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Oj, nu lät det som jag tyckte det verkade helt säkert med studsmatta bara för att det är ett husmorstips. Så menade jag INTE. Bara nyfiken eftersom man alltid får en massa tips och vissa, som man kanske tänker är okej, är helt livsfarliga.

Appropå det... Igår ringde en kompis och sa att jag borde ha sex eller onanera en gång, alla han visste som har barn hade fått igång förlossningen så.... TÄNK om sjukvården visste detta!

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-18 06:49:59 följande:
    Är på väg till FL nu. De gör inget för att stoppa upp det trots v 34, men de reagerade på att värkarna var så långa 50 sek. Det blir nog ctg och koll av tapp och hemgång.

Packade bb väskan i panik. En grå och en vit socka, stackars barn! :)

Lycka till!
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-18 10:15:09 följande:
    Tänk själv att ligga fastkilad mellan hårda meb och få huvudet hårt dunkat  ot benen, det stressar nog e hel del.

Astro: bra fråga, trodde också det var rätt logiskt att det inte är bra.. 

Som sagt; OM det är mer än det fysiska studsandet. Jag är bara nyfiken på hur saker fungerar men även jag förstår ju att det inte är bra att studsa en bebis på dess huvud.
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-18 10:41:37 följande:
    Ja och tur att jag är gravid och måste upp och kissa!!!! Dörren på framsidan går inte låsa förresten, vi väntar på att den nya dörren ska levereras. Känns som det får bli ett samtal dit idag så de skyndar på lite!!

Så bra vakthundar är retrievers förresten! han sa inte ett pip. Visst han är bara 8månader men ändå.. nu hade det inte vart fel med min rottweiler som sambon vägrade att vi skulle ha haha!  

Men fy så obehagligt! En lite tröst är kanske att de knappast kommer tillbaka. Tur i oturen att ni inte fick något stulet.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-18 10:23:16 följande:
    1 cm öppen, hemgång med Bricanyl.

Om inte värkarna avtar blir det förlossning snart.

De kunde mäta upp ordentliga värkar alltså? Hoppas bebis håller sig inne ett litet tag till nu. och hoppas du slipper plågas av värkarna!
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-07-18 10:43:08 följande:
    Stövellkatten - Haha ja då förstår jag :P Då måste han tro att man inte haar sex på typ 9 månader när man väntar barn ;) Snacka om att bli avskräckt! han kommer nog aldrig att skaffa några då stackarn ;) Om det var så enkelt hade nog alla i tråden haft sina bebisar hos sig nu ;)

Haha, jag menar det!
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-18 12:40:45 följande:
    Ctg:nu gick upp till 58 som högst, men det säger inte så mycket om kraften i värken, utan längden. Googlade runt lite medans jag låg där och det verkar bero på hur spänt bandet är osv. Mätte iaf upp 40 s värkar med korta toppar, men hemma har jag haft upp emot 1 minut långs och vart tionde minut.

Mästerkatten: har du mätt ctg och kollar hur öppen du är? Du har väl gått länge med förvärkar?

Tappen var 1 cm lång och 1 cm öppen. Fick Bricanyl för att kunna stanna upp det om det går. Det funkar sisådär bra, värkarna är nu starkare men inte lika frekventa. Är i v34+5.

Kan inte fatta att det är sant. Fram till två dygn sedan har jag inte haft en ända känning. Nu kom allt på en gång,

Mätte sist vi var inne v 35, då såg de knappt några sammandragningar. Samma var det de ggr jag var inne för prematura SD med sonen. Sist var jag öppen lite drygt en cm, och yttre munnen öppen typ två cm in, enligt läkaren.

Nu är jag nog mer öppen, men vet inte hur mycket.
  • Stövelkatten
    Helenaa skrev 2012-07-18 15:23:05 följande:
    10 dagar kvar till BF

Igår var jag till BM och hon gjorde en hinnsvepning och gynundersökning. Var öppen 3 cm både yttre och inre, mjuk och framåtlutad tapp :)

Idag har slemproppen börjat släppa och har haft lite småvärkar, inga superonda men kännbara.

Vill ha bäbis nu! 

Åh, jag tror att hela jag skulle vara redo för hinnsvepning, men sånt verkar inte göras alls hos vår bm. De har inga såna undersökningar alls.

Så man får göra vad man kan själv.

Slemproppen släpper ännu, typ lillfingernagelsstora bitar, och jag är öppen en bra bit in.

Idag drog mensvärken och sammandragningarna igång igen, men fortfarande inget klart tecken på förlossning.

Ska vi locka ut den? Kiss, kiss, kiss, kiss!
Svar på tråden Augustibebis 2012