natlup skrev 2012-06-26 15:43:31 följande:
Var nyss på ett extra UL pga minskad fosterrörelse. Nu känner jag henne precis som vanligt men det se skönt med ett extra UL så att se att det fanns bra med fostervatten.
Allt såg jätte bra ut. BM sa att hon låg väldigt lågt nere ( vet inte vad hon mena med det dock). Sen väger hon 500g över medel dock. Nu väger hon 2800 å jag e i vecka 33+5. Visst det e inte hennes exakta vikt men ändå. Vart lite rädd när BM sa att hon kunde väga runt 4000-4200g i vecka 40...
Ojoj det blir en stor bebis! Men hon blir säkert lång och ståtlig så misströsta inte! ;) Skönt att det såg bra ut allting!
7eHimlen skrev 2012-06-26 14:42:51 följande:
Ja apropå skräckscenarior var precis en kund inne och berättade hur hans tjej fött (för ca 2 veckor sen) och att det varit dramatiskt o ungen fick stanna på intensiven för han slutade andas, mamman höll på att dö. Alltså, usch, såklart, jättehemskt!! Det ändrar inte min inställning och jag håller mig lugn iaf, men varför berätta det för nån som snart ska föda? :/ så knasigt!
Men skönt att vi är flera!! :D Vi får peppa varandra sen om modet sviker när det närmar sig :D
Ja så himla klantiga människor är! Hur tänker dom eg?! Jaja, jag är också immun mot skräckhistorier. Jag har till och med försökt att putsa bort min stört positiva inställning till förlossningen men det går bara inte. Jag ser fram emot det massor! :)