Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Vi kommer inte ta emot något nyfiket besök den första veckan. Folk kan få komma en liten stund från och med de sista tre dagarna av min mans tio pappalediga dagar. Resonerade som så att det är skönt om han med är hemma så jag slipper va ensam med allt besök. Just nu känns det ganska turligt att släkten bor långt ifrån oss, 10 mil till närmsta familjen, då kommer de väl antagligen inte bara stå utanför dörren helt plötsligt. Däremot är det ju lite trist senare när man kan tänkas behöva barnvakt...

• Sommaren12

Mammsen: Ja det vore ju helt klart trevligt! :) Vi får se...

Har en skitdag idag. Trött på f**king jävla Babyproffsen som är sensationellt kassa på service, iaf babyproffsen i Örebro (trodde det var Motala mannen beställt vagnen från men det va det visst inte). Och så köpte vi en begagnad Brio Vegga på blocket som vi försökt montera nu men den sitter inte ordentligt i väggen och det går inte att borra överallt pga rör och ström i väggarna. Vi som har renoverat gästtoaletten för att det skulle bli skötrum, gaaaah! Dessutom har jag varit helt orkeslös och seg hela dagen med hjärtklappning och svarta skuggor för ögonen. Känner mej helt opepp på graviditeten nu och vill bara ha mitt barn! BLÄÄÄ!

• Sommaren12

Vi ska som sagt vara ensamma första veckan. Sen kommer min mamma och bor här en vecka. Jag TROR att det kommer vara kalasbra för mig, mannen har börjat jobba och eftersom dotan blir ett flaskbarn så kan mamma ta över lite ifall jag vill vila. Mamma bor i England så det är ju inte möjligt för henne att bara komma över dagen liksom. Har hört från flera att det är rätt skönt att ha sin mamma där i början när det första jobbiga lagt sig. Vi har en himla bra relation och hon är inte det minsta besvärlig, väldigt enkel och lyhörd så tror det blir fint. Vet dock inte hur sugen min man är men men... 

• Sommaren12
    NiniMe skrev 2012-06-26 13:47:11 följande:
    Så då har jag gjort pannkakor eftersom grabben önska sig en pannkakstårta idag

Jag har fått en konstig tomhetskänsla i magen...

AnG Besök så får vem som komma och hälsa på, inte mig emot...
    Åhhhhh pannkakor!!! Min man gör världens godaste! Tänk om man kunde fjäska till sig några! Mmmmm! Skäms
  • Sommaren12
    natlup skrev 2012-06-26 15:43:31 följande:
    Var nyss på ett extra UL pga minskad fosterrörelse. Nu känner jag henne precis som vanligt men det se skönt med ett extra UL så att se att det fanns bra med fostervatten.

Allt såg jätte bra ut. BM sa att hon låg väldigt lågt nere ( vet inte vad hon mena med det dock). Sen väger hon 500g över medel dock. Nu väger hon 2800 å jag e i vecka 33+5. Visst det e inte hennes exakta vikt men ändå. Vart lite rädd när BM sa att hon kunde väga runt 4000-4200g i vecka 40...
    Ojoj det blir en stor bebis! Men hon blir säkert lång och ståtlig så misströsta inte! ;) Skönt att det såg bra ut allting!
    7eHimlen skrev 2012-06-26 14:42:51 följande:
    Ja apropå skräckscenarior var precis en kund inne och berättade hur hans tjej fött (för ca 2 veckor sen) och att det varit dramatiskt o ungen fick stanna på intensiven för han slutade andas, mamman höll på att dö. Alltså, usch, såklart, jättehemskt!! Det ändrar inte min inställning och jag håller mig lugn iaf, men varför berätta det för nån som snart ska föda? :/ så knasigt!
    Men skönt att vi är flera!! :D Vi får peppa varandra sen om modet sviker när det närmar sig :D 
    Ja så himla klantiga människor är! Hur tänker dom eg?! Jaja, jag är också immun mot skräckhistorier. Jag har till och med försökt att putsa bort min stört positiva inställning till förlossningen men det går bara inte. Jag ser fram emot det massor! :)

• Sommaren12

När jag var på ul förra veckan sa läkaren till mig att det nog skulle gå smidigt för mig att föda barn. Enligt henne var det rätt så förenligt att långa kvinnor (jag är 181 cm) fick lite lättare förlossningar. Ingen garanti men hon sa att hon såg sambandet ofta. Man kan ju hoppas! Eller nej, nu UTGÅR jag från det haha! Flört

• Sommaren12
    fru Elle skrev 2012-06-26 18:01:34 följande:
    Har haft smidiga och snabba förlossningar, har återhämtat mig snabbt och bara behövt sy några stygn. Men inte haft eller fått några komplikationer. Och jag är bara 163 cm, så för er som är lite kortare så finns det hopp . Sen var min farmor 150 cm och hon hade väldigt enkla och snabba förlossningar, fick 6 barn och hade förlossningar på ca 40 minuter.
    Åh jag hoppas ni förstod att jag inte menade att alla normallånga/korta tjejer kommer få det tufft! Absolut inte, det är ju olika för ALLA oavsett längd. Läkaren tyckte sej själv se ett samband att långa ofta får enkla förlossningar. That's all. Sen om det stämmer eller inte...
  • Sommaren12

jag har tänkt på det där med alla olika ul. Under denna graviditeten har jag varit på fem st totalt och ska på ytterligare ett i v 36. Har svårt att tänka mig in i hur det skulle vara att INTE få se min prinsessa emellanåt! Visst, de senaste två och även nästa har varit/är väldigt kliniskt, de zoomar inte ut och sånt så man får se nån slags helhetsbild utan man får se hjärtat, en mun, några revben och lite fostervatten men det är ändå skönt att kika ibland och höra att alla mätningar ser bra ut. Rätt trevligt med att höra hur mycket hon väger varje gång så blir det ingen överraskning.

• Sommaren12

Några syfantaster här? Har en trist vit skötbädd som jag tänkte sy ett lite roligare fodral till men vad ska man köpa för slags tyg? Som ni förstår är jag helt rookie på det här med symaskin och sånt... Har iaf lyckats sy vimplar.

Svar på tråden Augustibebis 2012