Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Nu har man varit på läkare ul och allt såg bra ut. Kunde inte hålla mig och frågade var det var men lillen ville inte vissa vem den är ;0) men läkaren och bm tyckte sig se att det är en liten kille i magen men jag skulle inte måla något rum blått. Hon vissade något runt som skulle vara pungen men det kunde lika med vara en tjej för de ser likadana ut. så nu är man mer nyfiken på vem som gömmer sig i magen :D

• Challelotten

Vi kommer att ha bebisen i vårt rum den första tiden, känns mer tryggt :0)

I v.24 hade jag gått upp 6 kg nu är jag i v.27 och jag har inte vägt mig någon mer. Så tråkigt att bara tänka på vikten så jag ska försöka låta bli att väga mig för ofta.

Vi passade på att köpa brios bas när den var nedsatt så passa på när du ser något :0)    

• Challelotten

Alla är vi olika i kroppen och ibland kan man inte göra nått utan man går upp en massa. Min bm sa med att de inte tänker lägga en massa tid på att väga och hålla koll på vikten det är inte det som är viktigt :0) men förstår, sitter med och tänker på hur mycket man har gått upp. Gick ju upp 21 kg med dottern även om jag då gick som rond väktare och gick hela dagarna.

Någon som har ett bra tips på hur man kan förbereda brösten inför ammningen? Det gör ju så ont den första tiden :0)

• Challelotten

Ring din bm så kanske hon kan skicka dig till en bra läkare, som vet vad den gör :0)

Får testa och massera brösten , tidigaste v.38 ;0)

• Challelotten

Sommaren12: sitter i reception nu som väktare här lägger jag bara på mig istället :D innan kunde man ju äta som man ville och när jag var mamma ledig tänkte jag att jag skulle gå bort allt när jag kom tillbaka men så blev det inte. Fick möjligheten att börja jobba dag och slippa röda dagar och helg så jag tog den :0)

• Challelotten

Angelica1991: hoppas att det hår bra och hon stannar några veckor till.

Jguz: ring och hör med förlossningen om det fortsätter. Kan ju vara att växt värk har haft det innan. Och om du är orolig ska du självklart ringa till dem :0)

• Challelotten

Jag är lite lat och håller mig till det försäkringsbolag som jag har allt på Folksam :0) ibland är det svårt för en själv att bytta då jag har astma så vill inget annat bolag ha mig. Så då är det bättre alla har samma :0)

• Challelotten

Ser också fram emot förlossningen och att man ska få se vem som gömmer sig i magen :0) Kan bara känna mig nervös ibland inför all smärta och allt. Men det gick ju bra förra gången och denna gången vet jag vad som skall hända så nu har man en klar bild på hur jag vill ha det.

Fick hem mina mamma kläder jag har köpt idag även om man vet att man behöver ombytte nu i sommar så känns det lite onördigt att köpa en massa det är ju bara 12 veckor kvar nu :D  

Svar på tråden Augustibebis 2012