Augustibebis 2012
Ikeas spöka nattlampa är jättebra att ha, perfekt att leta urtappad napp med eller att se vart man har lagt sina egna tuttar nånstans när det är sags att amma ;)
Ikeas spöka nattlampa är jättebra att ha, perfekt att leta urtappad napp med eller att se vart man har lagt sina egna tuttar nånstans när det är sags att amma ;)
ang amningskudde så har jag aldrig fattat vitsen med det.. om jag ville ha båda händerna fria vid amnng (vilke för övrigt är bästa tillfället att klippa naglarna på bebisen!) så lade jag bara en vanlig kudde under.
Jag ammade dottern till åtta månader. I böjan gör det svinont, inget att sticka under stol med. Ungefär som att lägga brösten i en öppnad byrålåda och slå igen den...
Jag håller med om att man är inte en sämre mamma om man ger ersättning!!!
Det där med viktnedgång tack vare amning funkade då rakt inte för mig :(
Däremot ÄLSKADE jag att amma, det var underbart mysigt och jag hoppas att det funkar denna gången med :)
Mjölken brukar rinna till efter ett par tre dagar, så då sitter man där med tuttar stora som femmans fotbolar, tokspända och varenda mjölkgång är så fylld så den sticker ut! Då är det en otroligt skön känsla när det lättar, samtidigt som det gör ont.
Många får ju sår av maningen med, jag hade tur som slapp det eftersom vi fick använda amningsnapp för att dottern inte gapade ordentligt.
Skulle säga att det onda släppte efter ca 4 dagar, minns inte riktigt...
sår av amningen ska det ju stå
Vad skönt för er att ni inte hade ont! Det er mig lite hopp inför denna gång :)
Jag misstänker att min mage kommer explodera i storlek närmaste dagara. Har varit väldigt öm och spänd i magen hela dagen..
Här var det blandad kompott när man läste ikapp..
Skickar massa kramar till er som fick dåliga nyheter på ultraljudet <3
Idag har jag en vecka kvar till mitt, blir lååång väntan den dagen. är inte förrän kl 18.00...
Jag hade inte varit orolig så länge det inte gör ont :)
Tänker lite som så att så länge man kan sova på mage går det nog bra att trilla på magen med, typ platt fall, som du sa den liten och så dämpar ju vattnet stötar så :)
Ansoulut när det blir så tätt =) Om ni kommer ha användning av den vil säga, om ni går på promenader osv.