Augustibebis 2012
Åh jag vill köpa min kompis säng! Har sovit gott i natt också. Idag är det 1 månad kvar till bf! :)
Åh jag vill köpa min kompis säng! Har sovit gott i natt också. Idag är det 1 månad kvar till bf! :)
Trist med svensexor och bråk med pojkvänner. :/ Jag tål inte bråk nu. Å jag känner mig så oattraktiv så jag förstår din sits hummingbird.
Idag har jag tjafsat med en otroligt otrevlig morsa i toalettkön. Jag var före henne när skötrum/toaletten blev ledig och jag såg inte alls henne för hon kom precis och ställde sig i kön när jag skulle gå in. Helt onödigt börjar hon mucka med mig och tycker att jag ska låta henne med barnvagn gå före. Jag blev helt chockad för hon körde direkt värsta typiga attityden medan jag bad om ursäkt och förklarade att jag inte sett henne. Värsta scenen blev det. Efter ett tag blev jag så sur. För bara för att det är ett skötrum så betyder det inte automatiskt att hon har företräde och ser hon inte att jag är höggravid och kanske kan dra sig till minnes hur jävla pissnödig man kan va? Om inte annat så behöver man väl inte börja skrika och himla med ögonen som en annan galning. Självklart kunde hon få gå före, jag såg henne inte ju! Grrrr! Jag är en snäll människa och kände mig så himla påkörd och folk som glodde... Ja herregud.
Roos: han kan väl inte åka utomlands nu?! Vet inte ditt bf men SÅ långt kan det ju inte va kvar? Jag fick knappt åka ner till Malmö nu i v 36...
Fler som inte kan sova inatt? :( har flyttat ur kompisens underbara säng och bor nu med mannen hos svärisarna. Har stirrat i taket i fyra timmar nu. Är sååå jääävla törstig men vågar inte gå ner till köket själv, fjantigt kanske men jag är lite spökrädd och får "vibbar" i det här huset. Vill inte väcka mannen heller som också sovit dåligt sista tiden.
Trodde min slempropp gick förra veckan, kom massa slemmig flytning men det var kanske just bara en riklig flytning för det låter inte riktigt som ni beskriver ändå.
Åh jag tänker med tillbaka på plusset! :) hade testat på bim -2 och fått negativt. Hade superregelbunden mens, typ på klockslaget och när det kom nån bloddroppe på bim var jag så besviken. När det inte kom mer tyckte jag det var skitstörigt men trodde inte öht att jag var gravid pga blod å minus. Skulle iväg på julpyssel med kompisar och gjorde ett test "bara för att kunna släppa det helt" i all stress. Sminkade mig samtidigt och slängde bara ett stressat öga på testet och höll på att trilla baklänges av det starka plusset. Blev helt darrig å förvirrad och trodde det inte. Gjorde två test till närmsta veckan.
Roos: kan ni inte hitta en lugn mysig weekend i Sverige och komma iväg båda två. Förstår att han vill vila ut i solen men vem vill inte kunna det?! Inte kul att bli lämnad själv nu. :/
Hej tjejer!
Är tillbaka i Kalmar nu efter några dagar i Malmö. Vi skulle inte kört hem förrän idag men efter middag hos vänner igår blev vi less på skåne och kl 22.30 bestämde vi oss för att köra hem. Mannen hade druckit så jag fick köra själv hela biten, 3 och en halv timme. Var inte i säng förrän tre i natt. Har haft typ jobbiga menssmärtor i natt. Vet inte om det är förvärkar?
Grattis capy till lilla tjejen!!
Välkommen stefeliat!
Hejåhå och babyhummingbird: hoppas era karlar är ångersamma idag!
Har en kanske idiotfråga. Min man sa igår när vi gick på stan och kollade på bebisgrejer: "ska hon inte ha en pyjamas?" och jag skrattade å svarade "näää det behövs inte!"... Sen kom jag på att jag har ingen aning vad de ska sova i! Nakna? Och om inte så kanske de SKA ha pyjamas. Knäpp fråga ja, men ska de det? Usch det är så mycket självklara saker jag inte vet nåt om. Oroar mig nästan över att inte kunna ta hand om mitt barn... :/
Tack Naimis! Har inte tänkt tanken!
Tack för alla era svar! :) jag är nog knäpp men jag ser typ inte skillnad på pyjamaser å sparkdräkter... Får ta en runda och se vad som finns. Börjar få lite panik över det som fattas nu...
Sovpåse. Har sett dom, men de verkar tjocka. Eller finns det olika tjocka? Och om man har en sån, ska de inte ha nåt annat på sig då och ska man låta bli filtar å täcken? Alltså BARA sovpåse? Det är väl de som sitter på som hängslen liksom? Verkar smidigt...
Ja nu börjar konstiga känslor komma. Nånstans litar jag på att jag klarar det lika bra som alla andra villrådiga förstaföderskor men får ändå smått panik när någon skriver om nåt man inte haft en tanke på förr. Tänk va många tabbar man kommer göra innan man hittar rätt! Jag har aldrig ens bytt blöja förr... Lär väl bli bajs överallt i början! :P
Tack för era tips och lugnande svar! :)
Ang kör i magen så har jag haft en tvärtom-upplevelse tror jag. Hade väldigt mycket problem INNAN geaviditeten. Fick den luddiga diagnosen ibs. Otroligt gasig och spänd mage och kunde bajsa max en gång i veckan. Var fruktansvärt och påverkade hela välbefinnandet. Men sen jag blev gravid har jag blivit helt normal i magen och HOPPAS det fortsätter även efteråt. Det är rena nöjet att gå på toan nu haha! :D Senaste veckorna har det börjat trycka på mer men inget kör eller nåt annat än så länge.
Nån mer än jag som är SPYTRÖTT på mammakläder?!