-
Smart! Alla får skaffa stegräknare! =)Kampis skrev 2012-07-20 17:27:15 följande:Åh vi måste ju nästan ha stegräknartävling?! -
Kanske lite OT men nån som vet?
Vi vill att vår dotter ska ta mannens efternamn. Han heter Viberg i folkbokföringen men hela hans familj har alltid informellt stavat med W. Kan man registrera henne med W eller räknas det som helt nytt efternamn då?
-
Nej jag misstänker det... Kostar det att byta barnets efternamn sen?jguz skrev 2012-07-20 18:05:29 följande:Det går nog inte att rega henne med W.
Jag hette Blomquist när min son föddes. Skatteverket har alltid stavat Blomqvist... Vi fyllde i med U... Men det stod med V ändå på alla papper. Så det går nog inte att ändra stavning om inte din man gör det först. -
Vad bra! Tack! :)isaochbel skrev 2012-07-20 19:01:09 följande:Det kostar inget och ändra barnets efternamn i efterhand. Håller just på och ändrar dotterns efternamn till hennes pappas. -
Grattis Helenaa!! =)

-
Helskotta vad sammandragningar jag har idag. Har varit lugnt på den fronten annars, men nu känns det nästan som jag haft en endaste dagslång sd. Gör inte ont men obehagligt...
-
Kan man förresten ha sd som inte täcker hela magen? En del av mina sammandragningar är sådana att hela magen är stenhård utan kanske en bit på sidan eller en bit av övre livmodern.
-
Mayaa: vilken vecka är du i? När jag låg inne delade jag rum med en som hade hf. Där var det på tal om att kanske sätta igång henne om det inte gav med sig. Men det har de inte pratat om? Hon hade bara några dagar kvar till bf dock...
-
Verkar som ni sovit gott i natt? Inga nattugglor? Jag har sovit skitdåligt, som förväntat. :( kommer nog vila bort hela förmiddagen, brukar va lättare då.
Jag har fortfarande konstanta sd. Gör fortfarande inte ont men magen är stenhård precis hela tiden. Är det normalt? Har varit så i ett dygn nu.
A R: kan alltså falska förvärkar va ett tecken på uvi? Skönt att du fick komma hem du som inte känner dig redo än. -
Tack Julies! Ja grymt jobbigt är det och jag gör nog som du å väntar med å se vad som händer under dagen. Just nu verkar det lugnare här med. Vet inte om jag inbillar mig men tycker det ser ut som magen sjunkit lite, det måste bero på sd isf. Tog kort igår morse och då var den fortf hög.