• EHel

    Spariver...

    Efter att vi köpt hus och använt större delen av vårt sparkapital till kontantinsats har jag nästan blivit besatt av att spara ihop en större summa igen. Vi har en ordentlig buffert, (sparat mycket varje månad sen husköpet samt det vi inte använde till köpet) så det är liksom inte panik, men ändå tycker jag det känns riktigt jobbigt när vi gör av med pengar nu för tiden.
    Börjar tycka att det är ett litet problem, då jag vet att man ska leva också... Det är absolut inget som skapar konflikter i relationen, utan snarare så att det är jag själv som börjar tycka det känns jobbigt. Tänker alltid "Är det värt det?" T.ex. när jag vill fika på stan - är det värt det när jag kan fika hemma?

    Någon som kan känna som jag??

  • Svar på tråden Spariver...
  • PruttPottan

    Vi har inte köpt hus, bara en bil för fyra tusen ;) men jag känner ändå att vi gått igenom våra vanor. Så mkt onödigt som man lägger pengar på osv.
    Vi kapar kostnader mer och mer för varje månad.


    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan
    puss skrev 2011-11-25 09:31:46 följande:
    en bil för fyra tusen?
    haha Japp! En råsa <3

    Menade inte att det var därför vi spara, bara jämförde att man inte behöver köpa hus för att gilla att kapa kostnader =)
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • puss
    PruttPottan skrev 2011-11-25 09:33:05 följande:
    haha Japp! En råsa <3

    Menade inte att det var därför vi spara, bara jämförde att man inte behöver köpa hus för att gilla att kapa kostnader =)
    en råsa bil för fyra tusen??
    jag dör shit va kul
    Ät min sidfot
  • PruttPottan
    puss skrev 2011-11-25 09:34:04 följande:
    en råsa bil för fyra tusen??
    jag dör shit va kul
    Då ska du se alla som ser den när man passerar, den är jettafin ;)
    Äntligen en bil som passar mig och min familj, dessutom svinbillig å köra så man kan prutta runt överallt i Sverige med den ;)
    (Fick den så billigt för jag gav bort den så lagades den å sen fick jag köpa den råsa <3)

    Men ytterst OT..
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
Svar på tråden Spariver...