• Sousou

    Störtblödning vid utomkvedshavandeskap?

    Hej,jag hade ett utomkvedshavandskap 2007. Men än idag har jag frågor som jag aldrig fick besvarat.Jag kände ingen smärta alls,kom bara lite brunt blod..på UL hittade läkaren i v.6 ngt som liknade en hinnsäck(svart hål) o sa att det "kan vara" graviditeten men att den isåfall kommer bli ett mf för den verkar slutat växa. Ngn vecka efter detta UL fick jag en kraftig störtblödning med en massa klumpar o en enorm smärta. Trots detta hittar de senare en graviditet i min hö äggledare o jag fick operaras. Vad jag inte föstår är, får man sån störtblödning av utomkvedshavandeskap o vad var det för hål läkaren såg om min grav låg i äggledaren?

  • Svar på tråden Störtblödning vid utomkvedshavandeskap?
  • Lufsan

    Störtblödning får man bara om äggledaren brister och går sönder alltså. Det händer oftast om man går med utomkvedset över veck 7-9.  Det som gyn såg på VULet var säkert en hinnsäck, att du då hade två  en i livmodern och en i äggledaren. 


    En dag i sänder.
  • Vickan I

    Jag fick en störtblödning men så tidigt att jag inte ens visste jag var gravid. Men sedan plussade jag på test. På vul hittades inget men ngt satt någonstans och producerade hcg för nivån steg på blodproven som togs. Fick därför avsluta det hela med cellgifter.

  • Vili

    Vid mitt utomkvedshavandeskap störtblödde jag när min äggledare sprack DOCK endast invändigt alltså jag hade inga underlivsblödningar just de dagarna innan äggledaren sprack eller just då den sprack.


  • litenbu
    Lufsan skrev 2011-11-27 01:42:56 följande:
    Störtblödning får man bara om äggledaren brister och går sönder alltså. Det händer oftast om man går med utomkvedset över veck 7-9.  Det som gyn såg på VULet var säkert en hinnsäck, att du då hade två  en i livmodern och en i äggledaren. 
    det är inte sant. Jag blödde och min äggledare sprack aldrig. Jag blödde rikligt någon veckas tid innan jag opererades och då tog dom endast bort fostret!
Svar på tråden Störtblödning vid utomkvedshavandeskap?