Inlägg från: talia |Visa alla inlägg
  • talia

Hästägare med småbarn

Jag skulle säga att det funkar om man har stöd runt omkring sig, typ mor- och farföräldrar eller någon annan som ställer upp villkorslöst. Eller jag skulle inte kunna ha häst om det inte vore för dem. Har några tumregler, vara hemma senast kl 19.30 på kvällen så vi kan hjälpas åt att natta våra två små, vara i stallet som längst två timmar på vardagar och inte rida båda dagarna på helgen. Nu har jag häst på ett bra stall där vi hjälps åt och ska jag inte rida behöver jag inte åka dit alls, eller inte varje dag iaf.
    Krävs en del planering, ibland känns det som en börda men jag vet att jag inte mår bra om jag inte får komma ut med pållen, blir odräglig om jag inte får umgås med hästar..! Nu får jag ihop det tack vare att jag jobbar nätter och inte heltid, mest för barnens skull såklart men en stor bonus är att hinna med hästen dagtid (när jag får barnvakt) ett par-tre dgr/v.
    Det största problemet med häst för min del är att han kostar för mycket, eller jag känner att jag ständigt har för lite pengar, inte så kul att behöva snåla med aktiviteter mm med barnen o samtidigt ha i bakhuvudet att hästen kostar 2-3000 per månad.......

Svar på tråden Hästägare med småbarn