Inlägg från: Noras |Visa alla inlägg
  • Noras

Hästägare med småbarn

Jag har två barn, 4 hästar och 2 hundar. Gubben åker till jobbet ca kl. 6.30-7 och kommer hem runt en 16-17.00.
    Jag kliver upp ca kl. 4 varje morgon, då den lilla vaknar. Byter, matar och så slocknar hon oftast igen. Lägger henne i sängen igen och så går jag ut i stallet. Ut med hästarna och matar. Sen åker gubben till jobbet, jag sköter den minsta (6 veckor) medan den äldre åker till skolan. Mitt på dagen bäddar jag ner den minsta i vagnen och ut på gården. Är det fruktansvärt dåligt väder så skuffar jag in vagnen innanför dörren i stallet. Sen matar jag hästarna, mockar och liknande medan lillan sover. Då gubben kommer hem så fixar han mat och ser efter minstingen, medan jag och den äldre går ut i stallet för att göra i ordning det sista innan hästarna ska in: fixa hö, vatten och sådant. Sen äter vi och så går vi och tar in dem, ryktar och visiterar och sådant. Sen på kvällen går jag ut och nattar dem ca 21-22.00. Klockan 22.30-23 så är det sängdags (om den lilla anser det Skrattande)
    Ridning blir det oftast bara på helger just nu då gubben är hemma, eller någon gång mitt i veckan om jag får barnvakt. Det är lite pusslande, men ger man sig sjutton på att det ska gå så tror jag att det också går. Men man får nog släppa alla tankar på att man ska träna aktivt, tävla och prestera bäst m.m. så länge man har småbarn Flört

Svar på tråden Hästägare med småbarn