• Tutilure

Resa till Orlando med barn?

Jag håller på att planera för resa till Orlando i slutet på mars.
    Jag har aldrig rest dit förut så jag håller dels på att försöka hitta billiga flygresor dit och dels funderar jag över hur resandet kommer att gå.
    Mina pojkar ska med och de kommer då att vara nyss fyllda 7 och nästan 6 år gamla.
    De är ganska flyg- och resvana, men den längsta flygresan vi har rest tidigare var på ca 5 timmar, lite skillnad mot 15-20 timmar.

Är det helt galet att resa så långt med dem?

Och var hittar man billigaste flygresorna?

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Svar på tråden Resa till Orlando med barn?
  • Sale

Tänk på att kolla närliggande flygplatser, det kan vara billigare. =)

• Dixie

vi var i Orlando med våra i feb - då var de 3,5 och 5,5 år och det gick jättebra!

vi flög med Continental (kph - newark - orlando) - 

• Tutilure
    Dixie skrev 2011-11-28 18:59:45 följande:
    vi var i Orlando med våra i feb - då var de 3,5 och 5,5 år och det gick jättebra!

vi flög med Continental (kph - newark - orlando) - 
    Det låter jättebra! Det är förmodligen den sträckan vi också kommer att flyga.
  • NHult

Det går hur bra som helst, och så lång tid tar det inte, ca: 10 tim över atlanten, väl ett flygbolag med få byten.
    och när ni kommer fram så finns det lekplatser så det räcker :)

• evaoregon
    NHult skrev 2011-11-28 19:14:14 följande:
    Det går hur bra som helst, och så lång tid tar det inte, ca: 10 tim över atlanten, väl ett flygbolag med få byten.
    och när ni kommer fram så finns det lekplatser så det räcker :)
    Det stämmer. Flyger man ifrån Köpenhamn och bara byter flyg en gång så tar hela resan inkl tid för byten 12-13 timmar. 
  • evaoregon
    Virriga Vera skrev 2011-11-28 21:17:13 följande:
    Kolla på Iceland air, de flyger till Sanford som ligger strax utanför Orlando med ett byte på Island.Vi reste med dem förra gången och de var då billigast.
    Vi flög med Iceland air mellan USA och Köpenhamn förra året och vi tyckte att det var ett väldigt bra flygbolag.  Kommer absolut att flyga med dem igen!  Glad
  • Sale

Du kan också flyga med SAS Stockholm-Chicago och sen till Tampa. Det blir ju inte dirket till Orlando, men du slipper ett byte och ev. billigare (tänker att Disney World triggar priserna lite). Har för mig att det är cirka en timme med bil och om ni ändå ska hyra bil så...

• evaoregon
    Sale skrev 2011-11-29 08:45:27 följande:
    Du kan också flyga med SAS Stockholm-Chicago och sen till Tampa. Det blir ju inte dirket till Orlando, men du slipper ett byte och ev. billigare (tänker att Disney World triggar priserna lite). Har för mig att det är cirka en timme med bil och om ni ändå ska hyra bil så...
    Fast det finns många flyg mellan Stockholm eller Köpenhamn till Orlando där bara ett byte behövs. 
  • Tutilure
    Sale skrev 2011-11-29 08:45:27 följande:
    Problemet med det är att vi möter upp ett sällskap i Orlando som vi ska spendera vistelsen tillsammans med därför vore det bra att slippa åka mellan olika flygplatser (vi ska hyra bil tillsammans).
    Jag ska kolla på flygresor ikväll, det blir ju lite dyrt eftersom vi är lite sent ute men jag hoppas att det blir värt det.
Svar på tråden Resa till Orlando med barn?