Inlägg från: casualties |Visa alla inlägg
  • casualties

arbetskläder?

jag funderade på en sak, å undrar om nån har nåt svar på detta.
    är ens arbetsplats skylldig att ordna kläder som passar en när man är gravid?
    mina arbetsbyxor börjar redan bli för små runt magen å snart kommer jag att behöva nya att växa i. På mitt jobb verkar dom inte särskilt roade av att ge nya kläder till folk eftersom det verkar kosta för mycke, men man måste ju ha passande kläder om man ska kunna jobba när man är gravid?
    någon som har koll på sånt?

• Svar på tråden arbetskläder?
  • casualties

okej, ja de borde dom ju.
    jag jobbar på mc donalds bland annat å de e där jag måste ha deras speciella kläder, så då får jag väll be dom fixa fram nåt som kan passa å hoppas på att dom inte blir arga då.

• casualties

heh jo man tycker ju de, men jag har faktiskt aldrig sett någon heller, å inte hört om någon som jobbat där jag jobbar iallafall. men jag får ävll fråga helt enkelt....fats jag har inte berättat för dom än att jag e gravid så de får väll vänta lite då.

• casualties

jo de e väll risk för att dom gör de...såfall e dom korkade, då kommer de väll se ut som man har ett tält på saj eller nåt.
    näe jag vte ju int ehur längre jag orkar jobba där, men så länge som möjligt förhoppningsvis, pengarna behöver man ju.

• casualties

okej va bra å veta att de finns andra gravida som jobbar på mc donalds.
    då vet jag ju att det går och lösa. jag får hoppas på att han som har hand om arbetskläderna är där idag så ska jag nog prata med honom, det är väll lika bra att säga till i tid så dom hinner fixa hem de till man behöver. byxorna börjar redan bli för trånga över magen..

Svar på tråden arbetskläder?