Linköping maj/juni 2012
Är ny här på familjeliv. Vi har beräknad födsel i mitten på maj och vi bor i Linköping. Känner ingen som ska ha barn i Linköping just nu
Tycker det vore kul att träffa någon/några som också ska ha barn snart .-)
Är ny här på familjeliv. Vi har beräknad födsel i mitten på maj och vi bor i Linköping. Känner ingen som ska ha barn i Linköping just nu
Tycker det vore kul att träffa någon/några som också ska ha barn snart .-)
Ja, det verkar vara en trevlig tråd
Känner att jag har noll koll på allt man kan tänkas behöva, men i morgon ska jag ut på span i olika affärer, hoppas på att få lite idéer och inspiration. Att kolla barnvagn är en djungel har jag hört, men vi ska göra ett första försök iaf.
Jag fortsätter fylla på listan:
KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6
Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
Ja, det där med bärsele har jag också funderat på. Ska träffa en kompis idag som har fyra barn, kommer nog ställa tusen frågor... Sen blir det att kolla in barnvagnar. Det är bra när man har nån nära som inte ska ha sin längre, det blir ju lite billigare då
Jag kan också fika på fredag.
Fika på Babettes låter nice
Bra val!
Vi ses på fredag, det ska bli trevligt.
Hej alla! Tack för en trevlig fikastund igår
det gör jag gärna om snart.
Jag har verkligen inte köpt nånting än, vet egentligen inte riktigt varför, men nu börjar jag bli lite sugen. Och det där med vagn gör mig helt nojjig, har fått för mig om att vi kommer välja fel och att vi inte kommer bli nöjda. Har bläddrat i alla mina barnvagnskataloger idag, har bestämt att framhjulen nog ska vara rörliga i alla fall... Skjuter det nu på framtiden och tänker ta tag i problemet nästa helg. Under tiden kommer jag gå och glo på alla med barnvagn ute på gatorna för att kanske komma på vad vi ska ha... Hoppas ni får en bra helg
Kul med många som vill fika. Jag vill också
Har ingen aning om när vi ska på föräldragrupp, men hoppas få reda på lite mer när vi ska till barnmorskan i veckan. Vi går på kvinnohälsan.
Efter en otroligt lång dag med jobb och träning är det nu vila som gäller. Har gräsligt ont i fötterna
Hur är det med träning egentligen, finns det nån kul gravidgympa nånstans som jag har missat? Vet inte om yoga är nåt för mig, men man kanske borda prova på vattengympa. Men så länge får det bli zumba
, verkligen älskar att gå på zumba, man blir ju så himla glad, hoppas jag kan träna det ett bra tag till.
Mitt vagnproblem kvarstår, får beslutsångest hela tiden, tänk om vi köper fel vagn, men det är väl som nån sa, det finns bra och dåliga saker med alla barnvagnar. Det gäller bara att veta vad man inte vill ha då, kanske...
Ha en bra vecka nu allihop.
Uppdaterar fikalistan:
Fika Babettes fredag 24/2 kl.16
Knytetsmamma (Maria)
LindaVE (Linda)
Lilla_a76 (Anna E)
Javli (Alexandra).
MoaLi (Moa)
PaddelGris (Anna )
Lisol (Lisette)
Sandraf (Sandra)
Franed (Annica)
Vill också ha lov, men det är bare en vecka kvar, så det är rätt ok
Ser verkligen fram emot en veckas lov, ska pyssla lite och bara ta de det väldigt lugnt.
Vi funderar fortfarande på vagn, är just nu inne på en Teutonia mistral S, men det kan ändra sig snabbt...
Vi var hos barnmorskan i veckan, häftigt att höra hjärtat. Men nu var det tredje gången vi var där och det var också den tredje barnmorskan vi träffade. Känner mig inte helt nöjd med att träffa nya hela tiden. Hur är det för er andra? Träffar ni en eller flera?
Passar på att önska alla en riktigt bra Alla Hjärtans Dag i morgon
Ska bli trevligt med fika i em
Kul att vi blivit flera också. Vi ses sen.
Det var supertrevligt att träffas och fika i fredags
Jag (Annica) är den med beslutsångest när det gäller barnvagn. Ska åka och spana lite idag, får se om vi lyckas bestämma oss. Ha en riktigt bra dag i solen nu allihop
Promenader låter trevligt, det lär behövas gå än del för att komma i form igen
Uppdaterar fikalistan
Fika babettes fre 9/3 kl.16.00
Javli
Lilla_a76
KnytetsMamma
Lisol
LindaVE
Juni12 ?
Sandraf
franed