Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

Nu har jag bränt musik till förlossningen också ... blev  en hel del lugn musik och sedan massa "gladpop"

kram

• Moa Li

Min barnmorska sapå vattengympan att man nog fick smuggla in lite godis. Köpte en hel del "sugisar" (karameller heter det väl på svenska, haha) och hon rekomenderade just klubba eller karameller. Jag har blivit en riktig gottegris, så kommer inte bebisen snart så kommer jag säkert ha käkat upp den här godispåsen också.

Jag har tänkt samma sak när det gäller musik, att jag säkert inte vill ha den sedan iallafall. Vi gjorde en hormonbehandling i samband med min graviditet och när vi var på sjukhuset då önskar jag att jag hade haft musik med mig. Trist att ligga och vänta i ett tomt rum. Fast dessa skivor passar ju lika bra i bilen sedan.

Åh, det är så mysigt att vara ledig med mannen hemma.

• Moa Li

Idag ska vi till barnmorskan och kolla läget och planera för ev. gångsättning. Max en vecka till nu. Jag hoppas också att vi är hemma till midsommar.

• Moa Li

Jag vet inte heller hur man gör en lista, men byter gärna telefonnummer. Annars får vi byta vid nästa  fika.

Idag var vi hos barnmorskan och fick tid för igångsättning den 25 juni, men hoppas ju på att det ska komma igång innan det. Hon gjorde en hinnesvepning när vi var där, så vi får se om det ger någonting. Hon räknade på att jag gått upp 13 kg totalt och tyckte inte det var så farligt. Magen hade inte växt något sedan sist, 2 veckor sedan. Men sjunkit mer.

Nu känns det iallafall nära Solig

kram

• Moa Li

Ingen bebis än, men vi var hos barnmorskan igår och då gjorde vi en hinnesvepning. Fått en tid för igångsättning till den 25 juni om inte bebisen kommit innan. Så max en vecka till nu. Vi hoppas fortfarande vår "lilleman" vill komma innan midsommar.

Lilla A: ...annars kommer vi och dansar små grodorna, det borde väl få igång det hela? Är det fredag kl 13 vid kiosken i valla som det är dans? Vi var i kolonin förra året och blev bortbjudna på långbord, tog med ett bord och åt midsommarmat med flera av grannarna och gick stugvisning under kvällen. Det var jättemysigt.

I år har vi en rivningstomt och stugan är fylld till bredden med fönster och prylar från uterummet, så vi har inte varit där så mycket som jag har velat. Men kanske blir en sväng till stugan på midsommar.

Jag skickar mitt nummer. Vi kanske kan höras under dagen där och säga hej, om vi är ute. Skulle vara kul att se var ni bor. Solig

... idag har jag och min man vi varit och fikat i flera timmar, utan planer för dagen. Gött med semester!!! Försöker njuta av all den sista tiden vi har tillsammans innan bebisen kommer och vill ha sin del av oss.

kram Moa Li

• Moa Li

Knytetsmamma: Nää, jag har inte heller SmartfPhone eller iPhone med internet i mobilen. Blir nog att köpa en till jul, när mitt gamla abonnemang tar slut.

Tack för telefonlistan, Lilla_a. Får se hur bebis "väljer" inför midsommar :)

• Moa Li

...jag börjar tro att den lille i magen siktat in sin på att göra entré på midsommarafton. Idag blir det en lång promenad ...

• Moa Li

Tjo

Fortfarande ingen bebis här, men kanske kanske att det är något på gång nu. Imorgon är det min och mannens förlovningsdag och dessutom har Alice namnsdag - vilket är vårt namnförslag om det blir en flicka. Kan väl inte bli en bättre dag? Hoppas hoppas...

Blev en sväng hem till mina föräldrar idag då brorsan också var på besök i stan för sill och potatis. De åker hem igen på tisdag, så innan dess hoppas vi bebisen vill komma och hälsa på dem. Solig

kram moa li

• Moa Li

Hej

Idag har vi varit på besök på förlossningen för kontroll och BM har mätt hjärtljud på bebis och värkar på mig, och även "dragit i tappen". Hihi. Den är iallafall öppen 3 cm nu och den var mjuk, så BM trodde på bebis idag eller imorgon.  Hade skapligt regelbundna värkar också, på dataskärmen,  vilket jag inte känner mer än att magen "kramas ihop" lite. Nu är det spännande! Hon "ordinerade" vila och mat, men vi passade på att ta en promenad och en fin-fika på stan i solen för att fira vår förlovningsdag. Men det blir en lugn kväll hemma ikväll med jordgubbar och vattenmelon.

Hela stan är lugn idag, dagen efter midsommar. Inatt var vi ute på en liten promenad vid midnatt, med min nya kamera för att fota solnedgången. Fick ett par fina bilder, även fast det var rätt mulet. Mannen fotade en skuggbild på min mage också. Började regna precis när vi kom hem. Satt sedan på balkongen och njöt av midsommarnatten. Det var första gången jag kände av lite förvärkar, så spännande att det faktiskt är på G.

Så nu hoppas vi på att bebisen kommer själv. Annars har vi fått tid för koll på måndag morgon och så sätter de igång förlossningen på tisdag, sedan kan det ta 1-3 dagar. Men BM lätt hoppfull, så hoppas på fortsatt aktivitet redan idag och natt.

Blir det en tjej så blir det en Alice, så det är lite extra kul att Alice har namnsdag idag - och att det dessutom är vår förlovningsdag. Blir det en kille blir det en Erik. Jag har ju trott på en kille nästan hela tiden, men snart får vi veta. Så spännande!

Kram

• Moa Li

Jag är hemma och andas idag Glad Fick sammandragningar i går kväll som vi mätte under första halvlek i fotbollen. I morse vid kl 6 kom de igång mer kännbart med ca 4-6 min emellan och har hållt i sig så under dagen mer eller mindre. Så håller det i sin nu slipper vi igångsättning imorgon. Den 24 juni är ju också en bra födelsedag.

Kram 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012