• Javli

Linköping maj/juni 2012

Knyttets mamma: Ja, det är svårt med kläder =). Hoppas du klara dig med din jacka och att våren kommer snart! Inte klokt vad man längtar efter solen, känns som det var 100 år sedan det senast visade sig. Håller med om att det känns skönt att kunna lägga undan pengar eller göra fynd vad gäller saker. Det är alltid kul att kunna unna sig något extra med sparade pengar. Mycket saker som säljs ser ju knappt använda ut heller och med barn så slits vissa saker. Jag tycker det känns skönt att verkligen kunna använda kläder och vagn och det är inte hela världen om det kommer en fläck =)

En fika någon dag vore roligt =). jag har ganska flexibla arbetstider just nu =).

Välkommen Emmis78: Roligt med fler från stan som ska ha barn =). Du snart se att du snart kommer känna lite rörelser. Jag ligger ju en månad framför dig och började inte känna riktiga rörelser förrän någon vecka sedan. Det är fortfarande svårt att känna utifrån, men det kommer säkert tids nog. Måste ändå känns tryggt för er att ni precis var på ultraljud och såg att det var bra i magen. Helt underbart att få se bebisen också!

Ang.spjälsäng så har vi köpt det. Hoppas kunna bona om lite där, det är så svårt att veta hur nätterna kommer bli och hur mycket bebisen verkligen sover där. Därför har vi inte köpt en vagga, utan en säng som även fungerar när han eller hon är lite äldre. Vet att det finns som en kudde med kanter runt, så kallad babynest (går säkert att googla på) som bebisen kan ligga i =)

• Javli

SandraF: Jag har skickat ett medelande till dig här på familjeliv, kom in på din sida nu =).

Jag träffas gärna en fredag eller på helgen =)

• Javli

Välkommed Franed =). Roligt med fler i tråden!
    Jag kan fika den 3/2 =)

• Javli
    Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4
    Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
    PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

Nu har jag uppdaterat listan!

Välkomna alla nya i tråden, superkul med fler. Ska bli roligt att träffa er på fikat i eftermiddag =)
  • Javli

Tusen tack tjejer för en trevlig fika! Det får vi absolut göra om snart igen =)

• Javli

Hejsan alla!
    Vad roligt med så många nya i tråden =).

Vi var på babyproffsen och provkörde brio sing och den kändes väldigt smidig men ändå rejäl och tålig. Eftersom vi bor på landet och har hund så var det tyvärr aldrig ett alternativ så det blev en brio happy vagn med fyra fasta hjul. Hade vi bott annorlunda hade jag absolut valt en brio sing!

LindaVE: Jag är inskriven på Storken, men föräldragruppen börjar inte förrän i mars, har ingen aning alls om vilka de andra är som ska gå i den.
    Var är ni andra inskrivna?

Jag häger gärna med på fika den 24. Skriver upp mig på listan =)

Fika på Babettes den 24/2 kl.16

Knytetsmamma (Maria)
    LindaVE (Linda)
    Lilla_a76 (Anna E)
    Javli (Alexandra).

• Javli

Vad roligt att det blir så många på fikat!

Håller tummarna för er Sandraf och hoppas att ni kan få huset. Låter ju toppen med så mycket förvaringsutrymme, det är en av sakerna man aldrig kan ha för mycket av. Vi har hyfsat med garderober och så i vårt hus men har ändå fått köpa till lite byråer här och var.

Det är verkligen inte lätt med hus i Linköping men det är jättebra att se runt i olika områden och ta reda på ungefär hur priserna brukar ligga. Vi gick på flera visningar, bara för att se hur det gick till och skapa oss en uppfattning om olika typer av hus och områden. Många budgivningar steg sedan otroligt mycket och det kändes som att många bjöd långt över husets egentliga värde, men som sagt så kan ju ett hus värderas så olika av människor.

LindaVE: Det låter konstigt med era träffar, vi fick tre träffar efter varandra. Fyra veckor i rad med paus över påsk och sista träffen var över 5 veckor till BF. Ni kan inte hoppa in i vår grupp? Vi ska ha träff 20/3, 27/3 och 10/4, perfekt på kvällstid!

• Javli

Lycka till idag LindaVE, håller tummarna att det kommer gå bra. Det är säkert en spännande plats att göra praktik på =).

Knytets mamma: Enligt min BM så är föreläsningen den 12 mars och nästa kring påsk är den 2 april. Jag tror vi siktar på att gå på föreläsningen i mars, precis två månader kvar och det är innan föräldrautbildningen sätter igång. I värsta fall får vi gå på den i april också, för att verkligen förstå att man ska genomgå en förlossning..hihi..ibland drömmer jag om barnet men då brukar jag bara se min stora mage och i sekunden efter har jag barnet i min famn..förlossningen hoppar jag över i drömmen..=)..

Vi trivs bra hos barnmorskan, det känns viktigt att få ett bra förtroende även om man inte går dit så ofta. Jag har haft en ganska lätt graviditet förutom foglossning så det har inte blivit så många frågor.

Lila a: Fy vilken dag =(. Förstår om du är trött nu, bara att höra om de sju våningarna gjorde mig helt matt...
    Jag hoppas att du får bra resultat på glukosbelastningen och en eloge till dig som orkade genom den. Har förstått av vänner att det inte är att leka med!

Ha en bra kväll alla!

• Javli

Hej på er!
    Det ska bli så roligt med fikat nästa vecka =).

Vad duktiga ni är som promenerar och går på yoga eller andra pass. Jag tar korta promenader med hundarna, annars sätter foglossningen stopp. Det är väldigt frustrerande men det går ju över efter förlossningen. Har legat med massa sammandragningar idag också och räknar ned tills havandeskapspenningen går genom, vilket jag verkligen hoppas att den gör!

Kul att få lite info om föreläsningen också. Jag tänkte gå på nästa tillfälle i mars =)

• Javli

Känner med dig Knytets mamma: Hoppas du kan komma en stund och ladda batterierna lite och att det blir lugnare framöver på jobbet.

Går själv ocg väntar på att höra om sjukskrivning går genom och om graviditetspenning. Håller tummarna och hoppas. Det är väldigt roligt att jobba men jag har verkligen inte samma fysiska förmåga längre. Det är ett bowlingklot ivägen!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012