• Javli

Linköping maj/juni 2012

Tack själva för en trevlig fika igår, det får vi absolut göra om snart igen =).

hihi..det är inte lätt med alla nick, jag är Alexandra som skulle ha barn i mitten av maj, med den stora magen =).

Vi har också tagit en härlig promenad, i snigeltakt för min del. Hundarna och vi njöt nog lika mycket! Nu blir det snart fika ute i trädgården. Det börjar bli dags att fixa lite där ute snart och plantera lite blommor och så. Förra året var det som en stor jordhög med lite gräs men nu börjar det lika något. Det ska bli skönt att kunna använda trädgården i år. Ni är alla varmt välkomna på lite trädgårdshäng i sommar när det är varmt!

• Javli

Vad mysigt med koloni. Vi boddde i T1 tidigare och gick ofta förbi i Valla och beundrade alla fina stugor och trädgårdar =). Håller på att arbeta upp lite gröna fingrar och påbörjade en rabatt förra året i allafall. Får se vilket resultat det blir nu när det sakta men säkert blir varmare.

Vad fint ni har fått i stugan Moa Li. Var inne och kikade på bilderna- stugan ser verkligen superfin ut och det blir nog toppen med uterummet.

Hoppas ni hittar någon bra vagn idag Annika! Det är verkligen inte lätt att välja i denna djungel.

Hur har ni det fredagen den 9 mars. Ska vi köra en ny fika vid 16.00?

• Javli

Jag har också hört gott om Valla, vi kommer tillhöra BVC i Ljungsbro eftersom vi bor där. Smidigt att ha det så nära.

Ser verkligen fram emot fikat nästa vecka. Annars jobbar jag och står i, vilar på resten. Såg till min glädje idag att FK godkänt min sjukskrivining. Efter 2 månader utan lön blev det verkligen välkommet! Men sedan ringde de på eftermiddagen idag och frågade hur det gick med jobbet. De ville även göra upp en rehab.plan för att jag skulle kunna återgå till mitt arbete på full tid. Påpekade att jag är höggravid och inte har möjlighet att bli omplacerad. De ville ändå ringa min chef och matcha mig mot arbetsmarknaden för ett enklare arbete. Jag påpekade igen att min sjukskrivning ju har blivit godkänt, ska de bara ta tillbaka den då? Det kunde de inte svara på utan skulle återkomma. En stund senare ringde det igen och nu verkar det som att jag får behålla min sjukskrivning och jag fick även godkänt för mars månad. Därefter får vi se..Jag har aldrig haft med FK att göra så jag hoppas att detta blir smidigt och att man får vara frisk framöver...

• Javli

Vilket fint babynest Knytets mamma! Vad kommer nog den lille/lilla sova gott =).

Jag ser verkligen fram emot fikat på fredag, ska bli roligt att träffa er alla igen. Jag har blivit sämre med bäckenet men hoppas vara i form för att kunna jobba lite till snart =). Saknar verkligen alla goa barn och arbetskamrater på jobbet. Annars ringde de från FK och berättade att jag inte behövde matchas mot arbetsmarknaden, vilket känns skönt! Nu väntar jag på beslut angående graviditetspenning och hoppas kunna gå hem ganska snart.

Det känns också konstigt att det snart ska bo ett barn här också, men det blir lite mer verkligt för varje vecka som går. Snart drar vår föräldrautbildning igång och på måndag är det föreläsning på US, är det någon mer som ska gå då?

Ha det toppen alla!

Kram!

• Javli

Hejsan!
    Jag har fått bihålsinflammation så jag håller mig hemma idag, vill absolut inte smitta ned er =(. Hoppas ni får en mysig fika och att vi snart kan göra om det igen!

• Javli

Åh, attans att jag missade fikat =(. Ska vi ta och hitta ett nytt tillfälle? Kanske en söndag? Mysigt att kunna fika när det är ljust ute =)

• Javli

Hoppas du mår bättre nu Lilla_A! Låter inte som någon hit!

Ergo-baby bärsele har jag bara hört gott om, skönt också när man kan göra ett kap. Vi var hos släkt förra helgen och fick med oss babyskydd och kläder för den första tiden. Det är också skönt att kunna låna och slippa köpa alla saker. För det är mycket som ska inhandlas och det är svårt att veta vad som verkligen behövs och inte.

Nu känner jag mig bättre, och äntligen har jag fått beviljad grav.penning. Så nu kommer jag inte jobba längre, i morgon ska jag till jobbet och stämma av med chefen, lämna nycklar och så. Känns väldigt konstigt att vara borta så länge. Men det ska bli skönt att bara vara hemma och boa sista tiden.

Hur länge har ni tänkt vara föräldralediga?
    Jag tror jag kommer vara hemma ett år men det vi får se till våren =)

• Javli

Hihi..känner igen det där med att få svårt att sova. Det är verkligen inte lätt att hitta en skön sovställning. Jag brukar alltid sova på mage men det är lite kört nu. Det går knappt att förstå att det ligger ett barn där inne som redan väger någon kilo!

Förslag på ny tid för fika: Söndagen den 1 april?
    Hur har ni det då?

• Javli

Vad spännande med husvisningar! Men det är ju helt sjukt att priserna kan stiga så mycket, ändå tycker jag att mäklarna verkar försöka hålla sig borta från lockpriser. Vi kikade också på hus några år sedan som steg ett par hundratusen. Det verkar som att huspriserna i flera delar av landet har sjunkit men inte här i stan. Hoppas ni hittar fina hus så småningom =).

Jag börjar också bli lite trött på av vara gravid men känner ändå att det är mycket lättare nu när värmen och solen kommer =). Känner på mig att det kommer bli många härliga dagar ute framöver!

Ha en mysig kväll allihop!

• Javli

Ett stort grattis till huset SandraF! Vad spännande, det kommer säkert gå toppen att flytta med en liten. Perfekt att få huset till sommaren också. Var är det ni ska flytta?

Vad läskigt det låter Knytets mamma! Tyckdet det låter som ett blodtrycksfall, inte helt ovanligt nu i slutet av graviditeten. Hoppas du och ni andra mår bra och att vi får ha denna fina sol framme lite till!

En fika på söndagseftermiddagen den 1 april låter kanske bra? Vet inte om babettes har öppet, annars kanske det är något annat cafe som har öppet? För mig passar det med 14.00 och framåt =).

Idag var vi hos barnmorskan och magen växer inte som den ska, ligger flera cm under kurvan så nästa vecka blir det ett tillväxtultraljud för att se så allt står rätt till. Vi hoppas att det bara är en liten bebis. Varken jag eller mannen är långa som den lille brås säkert på oss. Han eller hon är iaf aktiv och det lugnar.

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012