Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Vilken dag..... Först till bm för glycosbelastning då det finns diabetes i släkten.... Detta innebar fasta sen igår kl 22 och ta sig till kvinnohälsan till 8 på TOM mage
    Jag brukar klara mig 10 minuter annars på morgnarna. Efter att dricka 3dl oerhört sött vatten ( inte speciellt gott- men fick gå) sätta sig med fortsatt TOM mage i några timmar innan nästa prov :-S
    Illamående och trötthet tillsammans med hungerkänslor var en annorlunda kombination att testa. Allt var bra iaf så det är skönt behöver inte ens ta järntablettet i dagsläget.
    När jag sen kommer hem så fungerar INTE hissen så det är bara att gå upp de 7våningarna innan jag kan sjunka ner i soffan med min smörgås för att sen inta lunchen direkt efter
    Jaja... Dagen har bara blivit bättre och bättre och nu slappas det i soffan med fötterna på bordet

• Lilla a76 385

KnytetsMamma: vi valde försäkringsbolag efter det vi har allt annat i.... Sen valde sambon att betala den som var lite extra då den största skillnaden var att försäkringen gäller direkt under/vid förlossning (å gratis gällde 12 el 24 timmar efter....) Å sen är det olika summor pengar vid ev tråkigheter som utbetalas - men det känns som mindre viktigt för om olyckan skulle vara framme innan el efter förlossning.....så hjälper nog inte den summan sorgen.. Tror man ska ta en gratis om inte annat- bara för att ha en försäkring tills barnförsäkringen är tecknad..

Trivs väldigt bra med barnmorskan å tycker hon kan förklara och diskutera. Känns tryggt att ha henne och idag bokades alla våra tider in tills bf + ett veckan efter.... I fall det inte passar ärtan att bli aprilbarn som bm sa, haha

Har bokat in mig på graviditets vattengymnastik fredag em ( healt care någonting - där kvinnohälsan har sin gympa) 6 gånger (V9-15 uppehåll påsk)
    Någon som ska vara där då kanske?? Ska bli spännande att se vad det blir av den träningen
    Annars håller jag mig till mina promenader utöver de....

• Lilla a76 385

Usch vet inte om det är "vanligt" ryggont eller foglossning som slagit till....
    Haft ont i två dagar och det bara skär i vissa lägen när jag ska resa mig ut soffan.... Får ta och kontakta bm och kolla vad hon har att föreslå, eller är det någon här som vet??
    Är ju ändå över två månader kvar till bf :-S

Annars rullar det på och mår bra igen efter en inte så rolig testdag i tisdags... Var/kände mig konstig hela dagen efter glykostestet... Men vad gör det när jag vet att allt är bra med mig å ätran..

Nu ska här sovas så alla ärenden blir uträttade imorgon.

• Lilla a76 385

Vi var på förlossningsinfornationen på US ikväll. Var allmänt prat och information kring förlossning och vad man bör tänka på inför den. Det mesta har jag nog läst eller hört, men det var ändå skönt att bara lyssna in vad de som jobbar där hade att informera om.. Ska ta och titta på filmerna på lio.se för att se om förlossningsavdelningen någon dag här sen...

Ringde även barnmorskan och ska till en sjukgymnast för att prova ut bälte och få tips om hur jag underlättar vid smärta som troligen är foglossning

Franed: vi har haft samma barnmorska hela tiden och kommer så att ha, förutom påskveckan då hon har semester och vi får en annan den gången... Känns helt ok dock. Tråkigt att ni får olika, måste bli jobbigt att inte veta och fortsätta i prat och diskussionen från gången innan... Säg till och se hur de tänker..

Har fått ett enormt påslag av hormoner nu i tillväxtfasen så har fått tillbaka mitt fruktansvärda illamående i perioder hoppas det ger sig så vi ska åka hem till Örebro på sportlovsveckan...

Ser fram emot fikat snart.....

• Lilla a76 385

Ang amningsbh så fick jag rådet ( i en bh affär) att inhandla det först efter förlossningen då brösten kan förändras endel in i det sista samt att man kan bli mindre i omkrets efter förlossningen än innan!!?? (förmodar att de men "innan" menade nu när jag är gravid och magen börjar bli högre) Ha dock inhandlat två billigare för att ha något i början- så får man väl handla igen sen om det inte blir rätt...

Sandra: kul med bilbyte så man får plats... Vi hoppas klara oss med den lilla bil vi har, men vi har ju ingen hund då heller... Hoppas vi slipper den extra kostnaden nu till en början iaf... Vi vet att det blir trångt, men vagnen går in som tänkt

• Lilla a76 385

oj ser att mitt inlägg inte kom med förra gången ( mer än en mening eller så)

Ang gravidkläder så finns det litet sortiment på Polarn och Pyret, men det är skapligt dyrt.... Annars är det som Sandra skrev, H&M och leggings/strumpbyxor på Åhlens som jag också hittat i stan.
    Senare när/om det är dags för amning så finns det såna boob-tröjor på babyproffsen och leksaksaffären vid McD i city... De ska vara bra enligt vad jag har hört av andra som använt dem, men vet inte om priset och så...

Tränade innan graviditet, men då jag haft fruktansvärt illamående mest hela tiden så slutade jag snabbt med det och har bara tagit en promenad eller så de dagar när jag mått bra. Nu på sista tiden cyklar jag om jag ska någonstans då det är enklare för kroppen... Men allt går sakta och är inte allt för intresserad av att ta ut mig, då illamåendet kommer med ökad puls.
    Ska i mars börja på Kvinnohälsans vattengymnastik för gravida och hoppas den ska ge mig något bra till förlossningsdags och lite sköna stunder i vattnet då man borde bli tyngre ju närmare man närmar sig... 
    Har kommit på att våran soffa inte är så bra för mig nu och har en sån pilatesboll hemma som jag sitter på framför tvn en stund... Är rätt skön sittställning man hittar på den, men inget man använder sig av genom en film eller så Skrattande

Usch för FK alla papper och regler.... MAn blir inte klok på dem, men ska försöka få ordning på allt så amn kan börja räkna på vilka pengar man kommer ha framöver...  

• Lilla a76 385

MoaLi : alla får plats hur många vi än blir - för det finns olika storlekar på bord å sånt....
    Vet inte hur många vi blir (7-8 kanske), men ju fler desto roligare... Sandra kunde inte och Maria var ev tvungen att vara kvar på jobbet om jag förstod det rätt...

• Lilla a76 385

Jaha... Måste tyvärr sent i denna stund ställa in min fikanärvaro... Fått feber och hosta som däckat mig nu vid lunchtid
    Ni får ha det så trevligt och så får jag hoppas det blir en fika snart igen....

• Lilla a76 385

MoaLi: vi har oxå kolonistuga i Valla
    Tyvärr var jag inte med på fikat igår då jag blev sjuk.... Har en liten liten stuga och har funderingar på utbyggnad alt köpa radhus... Måste ta beslut snart så vi kan starta byggande isf... Skönt med vår så man kan börja pyssla lite där ute snart..

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012