Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Jag kan fredag 9/3 kl.16
    Har då varit på vattengympa innan och är säkert så där härligt seg efter en timme i vatten men även hungrig på nåt gott

Börjar nu vakna till ur en dimma av feber, hosta och förkylning... Har ont i magen av allt hostande, men det är väl träningsvärk får jag hoppas.,,, väntar å ta reda på det tills imorgon då det är dags för bm igen för invägning och mätning... OM jag nu blir lite bättre tills imorgon så jag orkar ut ur lägenheten.

• Lilla a76 385

Om jag uppfattat alla rätt så bokar vi...
    Fika babettes fre 9/3 kl.16.00

Javli
    Lilla_a76
    KnytetsMamma
    Lisol
    LindaVE
    Juni12 ?
    Sandraf

Ska till bm nu på kontroll och även hoppas på att jag får känna mig fortsatt frisk... 4dagar nerbäddad känns så där, men frågan är om det inte var en släng av influensan... Hosta, feber, snorig och trött... :-S

Eftersom helgen passerat o sängen ska jag nu i dagarna försöka hinna med allt som skulle gjorts... Behöver inhandla en skötväska, men hittar inte någon som jag ens kan tänka mig att ha.... Är man för kräsen då eller är modellerna inte så smarta??
    Sen behöver vi ett spjälskydd och en lampa till barnrummet... +en morgonrock!! Fick tips om att det är de plagg man utnyttjar mest under första månaderna hemma :-S Är det så kanske man behöver ha en hängandes i garderoben som ett alternativ....

Nehe.. Full fart framåt mot kvinnohälsan...

• Lilla a76 385

12 juni: vi tillhör valla, fast vi inte bor där i krokarna längre... Men Linköping är inte större än man kan promenera dit
    Har bara hört gott om BVC och öppna förskolan där så det hoppas jag på framöver..
    Föräldragrupp går vi på kvinnohälsan nu de sista tre veckorna i mars...

Var till bm idag och allt är bra. Ärtan har vänt ner sig (vilket jag inte trott, så alla "sparkar" nere i sidan har varit boxningar )
    Allt ser bra ut och hjärtat slog förfullt. Fick tyvärr besked att vi måste byta bm, då hon flyttar en månad innan bf. Jaja, vad göra åt saken...

Var till sjukgymnast på us oxå. Var en gruppträff om hur man kan "träna" och försöka minska smärta i bäcken... Får ta råden och tipsen som förebyggande info - har (peppar peppar) inga känningar alls. Var inte jätte givande tycker jag, men värt en hundring att veta var man handlar bälte och hyr Tensapparat om man behöver samt papper på övningar.

På fredag nya utmaningar m vattengympa :-S

Natti alla!!

• Lilla a76 385

Mycket trevlig fikastund- dock liten grupp
    Nya tag snart igen...
    Sjukdom är aldrig kul när man får avstå fika Javli, men det kommer fler gånger...

Fick en stenhård magen å enormt tryck i sidan på kvällen vilket resulterade i att min fredagskväll inte var så kul, men efter telefonsamtal så är det vila och panodil som rekomenderas...
    Gick över framåt natten och nu har det varit full fart idag med besök av kusin med två barn.... Full fart är bara förnamnet

Nu ska här slappas i soffan framför en film och sushi..

• Lilla a76 385

Söndagsfika fungerar bra för mig med, bara jag är hemma i stan så.... Men snart är det dags att börja hålla sig hemma från helgstrapatser... Snart bara 6 v kvar enligt bf... :-S
    Mår bra igen och vet inte vad det var i fredags med magen, men det som inte dödar härdar nu vet jag lite vad smärta och spänning i magen är, haha
    Har inte fått klart med fk än, men det orkar jag inte stressa upp mig över än....

Väntat nu på att pappa ska komma imorgon med lite saker som jag haft som baby.... Får se om det blir nostalgi eller förskräckt upplevelse :-S

Nu sova efter en trevlig helg i solskenet

• Lilla a76 385

Fika första april kan fungera för mig, bara det inte sker på fm...

Var på föräldrautbildningens första träff igår. Verkar nog bli bra grupp (9par) får se vad det kan ge för information oxå... Öppna sinnen och ett glatt humör så blir det bra. Fick ytterligare input på att valla BVC är bra och har träffar med gruppen även efter födelsen känns bra!!!

Nu ska jag iväg till vattengympa och ytterligare lite socialt prat.....

• Lilla a76 385

12juni: jag går på vattengympan på fred em. Helt ok, tränar lite kondition, mage, armar och ben i dryga 30min, sen stretch och sista 15min avslappning och andning inför förlossning..
    Två olika barnmorskor som håller i det ungefär varannan gång.. Man väljer själv hur hårt man vill gå på i vattnets motstånd

Har haft en helg med tryck ner i magen och börjar fundera på om det ska vara så de sista veckorna :-S
    Ska till bm på tis så får väl kolla med henne hur det är.... Börjat räkna ner nu och det ska bli skönt att kunna andas lite bättre och inte bli så anfådd av att bara gå till garaget el ut på en liten promenad

• Lilla a76 385

MoaLi: påslakan har jag inget sett, men tyg finns både på Ohlsons tyger? (st.Larsg) å den i början på djurgårdsgatan ( vet inte vad den heter..) finns i många färger å både bomull å trikå... Vi har köpt gult till gardiner, men sen kom sambon på att det inte var
    "rätt" så ut igen å leta nytt tyg :-S trodde det var jag som skulle vara den besvärliga i dessa beslut!!

Visst är det härligt med vår
    Ska försöka ta oss till kolonin i helgen för lite röjning, men får se hur det går då jag är beordrad vila av bm. Har ont i mage och sammandragningar pga stress (tråkiga omständigheter i släkten) och har ännu lite mer än 5v kvar så bara att knipa

Det är svårt det där med "stora beslut" snart efter födsel.... Vi är bjudna på bröllop i Holland i augusti... Vill gärna dit, men orkar man med och blir det för mycket för alla inblandade?? Vi behöver inte bestämma oss än som tur är.

Javli: det blir nog bra, men skönt att få det kollat...

Sandraf: kul med huset, nu håller vi tummarna för besiktningen då

KnytetsMamma: otäck känsla... Sån har jag haft ( blodtrycksfall m panikandning) men då som ickegravid... Hoppas det blir en engångsföreteelse dock :-S

Tycker vi tar och bokar fikat den 1/4 på em. Tid kan andra bestämma vad som passar bäst. Måste dock bli på ett annat fik, för babettes är stängt..

• Lilla a76 385

Fikalistan för 1/4 på em (14.00 som Javli föreslog eller finns andra önskemål??) kom med förslag på bra fikaställe

Lilla_a76 (anna)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012