Linköping maj/juni 2012
MoaLi: 13.00 vid stugan på fredagen... Stämmer bra de
MoaLi: 13.00 vid stugan på fredagen... Stämmer bra de
Fy..... När äntligen Ester lugnat sig och sover då sätter katten igång å krafsar på dörren Anders stängt om sig... Inga dörrar stängs här inte utan att de kan komma å gå som de vill
Är som om de vore fler barn i huset.... Nu åkte balkongdörren upp så de kan sitta där, då brukar det bli lugnare inne
tre timmar sömn och en irriterad anna.... Bådar inte gott, men får hoppas Ester sover länge till nu efter nästa amning som borde bli snart...kan alltid hoppas på en trött tjej tillsammans med en trött mamma..
KnytetsMamma: usch pencillin är inget vidare alltså för stumpan. Hoppas det ger med sig snarast. Men skönt att du mår bra/bättre iaf
Det gör så ont i hjärtat på en när det är ledsamt och man blir maktlös i tröstandet...
Kram
Nu ska vi ta oss ur sängen, efter att ha ätit oss igenom hela fm med ömsom amning och magknip under korta sovstunder.. Promenad i solen och lite inhandling till kvällens mat.. Ester får besök av både morfar och farfar ikväll..
Hon var på banken igår och ordnade sparkonto så det ska hon dela med sig av ikväll
Här hemma hoppas vi på en lika skön kväll/ natt som den som passerat.. Ester sov sig genom kvällen och natten, vilket var välbehövligt för oss alla tre.
Stackars flicka får magknip och jobbar hårt för att få ut gaserna, men det är inte skrik hela tiden, utan mest grymtande och en massa rörelse.. Men det är jobbigt att se och E sover inte när det blir såna knip..
Nu får vI får hoppas på fint väder hela helgen så man kan vara ute och njuta av midsommar...
Trevlig midsommar på er alla om vi inte råkar springa på varandra nåt!!!
Ta hand om er och era små...
Heja MoaLi, håller tummar och tår för er nu att det händer..... Ester saknar/väntar på den sista i gänget nu
Å nyfikenheten är stor på de nya som inte vi hunnit träffa ännu
Kram
Javli: vi har testat minifom 10dr i en vecka, men inget speciellt resultat som vi tycker... Fick tipset att öka till 15-20dr av BVC.. Så det gör vi nu ( ännu bara ett par dagar nu..) får se om det gör skillnad. Ger ni både minifom OCH magdroppar? Funderar annars på att testa å byta om inte ökad dos ger nåt resultat. Å andra sidan är det mest gaser i magen för hon rör sig mycket å bökar runt endel efter vissa måltider.. Inte " kolik skrik" om man säger utan mer grymtande och ihopdragande av ansikte och kropp... Lite skrik (1tim) någon kväll ibland, men tror det är en kombination av övertrötthet då också..
Vi började "firandet" igår då ester fick besök av både morfar å farfar/farmor. Åt tacopaj å kollade utbyggnad till kolonin..... E visade sig från sin bästa sida å var vaken å pratade med dem... Nu inatt så hittade jag henne i korgen på mage/andra sidan än jag lade henne på... :-O Ska det redan börjas med magrullning eller var det en tillfällighet!!?? Är det inte lite väl tidigt???? Hon blir ju bara 6v på söndag......
Passar på att önska Trevlig midsommar!! Vi ska vara i kolonin och ta det lugnt/njuta/titta på stången/ samt rensa lite om vi orkar/hinner
Jag är på för en picnic.. Dock upptagen mån em - läkarbesök på BVC.
Bi firar egen midsommar i valla på kolonin... Skönt att bara vara.. Fick en kort påhälsning av franed och såg nytillskottet
en liten söt kille... Tur Benjamin har med iaf en killkompis i gänget
Hur går det MoaLi??
Jag kan inte mån em och fredag efter 16.30... Annars kan jag resten av veckan. Tittade på yr.no och där skulle tis å tor ha sol,
Ons å fre lovar de regn, men frågan är om man kan lite på de
Heja MoaLi!!!! 24/6 är en bra födelsedag....
Vi har haft besök på fm av en studiekamrat till Anders. Ester var vaken och showade stort hela tiden... Sova verkar hon tycka är överskattat på dagtid..:-S
Vi varpå läkarbesök på BVC idag och E gick igenom utan anmärkning.... Hade lite diskussioner ang att hon är så varm, men de har uteslutit sköldkörteln,vilket är skönt. Annars så växer hon så det knakar.. 6210g så +2,2 kg på 6v och 9 cm..
Torsdag vid 15 funkar för oss...
Grattis MoaLi!!! Nu är vi äntligen på samma plats i livet igen då
underbart flickebarn
MoaLi: Underbart när allt fungerar och är smidigt. Kul om du dyker förbi.. Förstår att det blir en kortis, med den nya.... Mysigt att få visa upp den nya familjemedlemmen.. Ta hand om er och njut... Den första tiden går såå snabbt!!
Vi som satsar på picnic kan väl ses på grusplanen utanför fikets ingång... Där har vi bra synlighet och kan välja lämplig plats i gräset sen...( där det finns plats m skugga skulle jag gissa på
) Finns möjlighet att komplettera fika om det behövs där oxå..
Har vi en nödlösning vid dåligt väder??? Inte för man vill tro de
enl yr.no och några andra ställen jag kollat så SKA det vara sol!!!
Har beställt lagom väder till på torsdag så våra små kommer trivas som bäst
Ses vid 15....