• Javli

Linköping maj/juni 2012

Skriver in mig i fikalistan för nästa söndag

Fikalista 1/4:

Lilla_a76 (anna)
    KnytetsMamma (Maria) 
    Sandraf (Sandra)
    Javli (Alexandra)

Hoppas ni alla haft en fin dag i solen. Vi har fixat lite i trädgården, mannen har grävt ut inför häckplanering och jag har kollat så att snödropparna är på väg upp. Bra fördelning..hihi..Idag har vi också stuvat om lite i huset så att arbetsrummet har blivit gäst-, och arbetsrum och bebisens rum är ledigt. Det är ganska tomt nu men det känns ändå skönt att ha det gjort. Annars laddar vi för ultraljudet på onsdag och det ska bli spännande att se hur mycket man kan se så här sent, är ju ändå i vecka 34 nu.

Ha en underbar kväll alla!

• Javli

För mig går det bra att fika någonstans inne i stan, bättre med parkering kan jag tänka mig. Är så dålig på vad det finns för mysiga ställen men annars fungerar väl expresso house alltid  =)

• Javli

Ska vi säga expresso house vid trädgårdstorget?
    =). Ska bli kul att träffa er alla i morgon igen.
    Ha en fin kväll!

• Javli

Hej på er!
    Jag har varit lite frånvarande här ett tag, har känt mig lite sådär, som att förlossningen skulle börja tidigare. Så det blev ett himla fixande med det sista och packa bb-väskan och allt. Men det var troligtvis falskt alarm men man är beredd eftersom det är mindre än en månad kvar.

Jag har köpt en tens-apparat som jag väntar på att få testa, ska bara handla lite batteri först =). Vi har gått färdigt vår föräldrautbildning och på sista träffen pratade vi mycket om amning och tiden efter bb. Känns ok men samtidigt helt overkligt att vi snart är där!

Jag tänkte försöka hänga med på fikat i morgon så jag skriver in mig, skriver in dig också Moa =)

Fikalista tisdagen den 17/4 ca kl.16 Kaffe
    KnytetsMamma
    Sandraf 
    franed
    Javli
    Moa Li

• Javli

Spännande, nu är det snart dags! Jag tror absolut att vår bebis kommer snart, har det på känn. Skrev klart förlossningsbrevet idag och det känns så konstigt att skriva olika önskemål när man inte har en aning om hur det kommer bli eller kännas.

Ska bli roligt att träffa er alla i morgon igen!

• Javli

Hej tjejer!
    Hoppas någon hinner se detta!
    Vi har haft gäster som stannade lite längre än väntat och jag hinner tyvärr inte fika idag =(. Hoppas ni får en mysig stund, solen kikar ju fram =). Och att vi ses snart igen, kanske med några bebisar!!

• Javli

Hej på er tjejer!
    Jag hänger också gärna med på en fika, är med rätt flexibel förutom onsdagskväll och torsdagskväll nästa vecka!

Spännande att det snart är dags för oss alla. Tiden bara rusar på!

Måste bara fråga dig LindaVE- var du på föräldrautbildning på Storken nu i april? Vi hade nämligen vår sista träff och tyckte jag såg en tjej som var så lik dig som också hette Linda, men blev lite osäker..

Kram på er alla!

• Javli

Linda VE: Nej vi missade första träffen, tyvärr pga sjukdom. Då var vi på samma träff den 10 april =)

• Javli

Sandraf: Hoppas, hoppas det kommer en liten nu! Vad roligt, känner så igen mig vad gäller sport. Vi har noll koll här hemma men om barnet blir väldigt sportintresserat så är det bara att gilla läget. Tänkte lite opartiskt försöka göra reklam för hundar i stället, vi får se.

Jag tänkte åka bort en sväng till Borensberg idag. Mår rätt bra under omständigheterna. Ta med Lilo och kom en stund om du vill, det är bara bra träning för oss andra!

• Javli

Vilka söta skor Moa-Li! De ser verkligen små ut om man ser till dina nycklar!

Ingen bebis här, men den som väntar får se. Vi var hos barnmorskan igår och den lille är fixerad i allafalll men i övrigt känner jag ingenting. Bara en stor mage som är i vägen =).

Vad gäller Sf-mått så fick ju vi göra ett extra ultraljud eftersom mitt inte ökat som det skulle, det visade sig vara en bebis i magen som låg precis nedan normal-kurvan. Ingen fara med andra ord. Vid de senaste kontrollerna har mitt magmått ökat på bra så jag frågade barnmorskan. Hon sade att liten sf-mått inte behöver betyda liten bebis likväl som att stort sf-mått inte behöver betyda stor bebis. Det handlar mycket om hur den ligger mm. Finns tydligen fler yttre faktorer som kan påverka. Det är ju ändå bra att de mäter magen så man kan få göra extra ultraljud om måttet blir ovanligt stort eller litet. Som en extra trygghet =).

Jag hänger gärna med på fika, också förutsatt att jag inte är på bb. Fast än tror jag inget kommer hända på ett tag.
    Kan också de flesta kvällar eller i helgen =)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012