• Javli

Linköping maj/juni 2012

Heja MoaLi hoppas att bebisen kikar ut i veckan!

Skönt att du mår bättre nu Knytets mamma, det låter verkligen otäckt men vad underbart att vara hemma med Frida och mannen nu =).

Vi tog inte med musik till förlossningen, men jag kan tänka mig att det är underbart att  lyssna på när man väntar. Jag har alltid så mycket myror i kroppen och har svårt att enbart lyssna på musik här hemma, vill alltid göra något annat samtidigt. TVn däremot kan verkligen trollbinda mig. Tyvärr fanns det ingen TV på rummet vi var, det hade säkert kunnat hjälpa mig.hihi..

• Javli

Jag blev hemskickad från förlossningen när jag var 3 cm öppen och då fick jag äta. Kom in igen efter några timmar, fortfarande 3 cm öppen och efter det fick jag bara flytande dryck eftersom jag hade så ont ville jag inte äta någon annan mat.

• Javli

Håller verkligen tummarna MoaLi!

För mig kan vi byta telenummer här via familjeliv, jag tror inte att man kan skicka medelande till alla samtidigt. Ett sätt är ju att alla skickar telefonnummer till en person som göra en lista och skickar vidare =). Eller så kan man göra en grupp på facebook och skriva i.

Vi kämpar på med Linneas mat, just nu provar vi mjölkfritt och det verkar, peppar,peppar, ha gjort att hennes magknip har försvunnit. Jag hade själv svår kolik och problem med magen som spädbarn och tyvärr verkar Linnea också ha dessa besvär. Det blöder verkligen ur ens mamma-hjärta när hon har ont så jag hoppas att detta hjälper nu.

• Javli

Hejsan!
    Hoppas alla har det bra och njuter av sina små! Och att ni snart får njuta av ert underverk också MoaLi, det kanske blir en liten midsommarbebis! Håller tummarna för det i allafall =).

Idag har jag äran att träffa franed med son på stan, roligt att se dig och sonen, han såg verkligen så nöjd ut där i vagnen!

Inte roligt med magknip LillaA, hoppas att Ester mår bättre snart. Kan tipsa om minifom och sempers magdroppar, har fungerar jättebra för oss. Vi kör även med mjölkfri kost till Linnea som har fungerat jättebra. Många små bebisar är känsliga mot mjölkprotein men det brukar växa bort vid 3-4 månader.

Knytets mamma: Hoppas att Frida somnade så ni fick se lite fotboll, spännande matcher eller att hon var med och hejade ifall det inte blev något sovande =). Vi brukar ha lite övertrötthet här hemma ibland, vanligt på kvällarna när det är dags att bearbeta hela dagen. En promenad i vagnen brukar oftast hjälpa eller att det blir lugnt och tyst.

Hoppas allt är bra med 12juni och Sandraf också!

Trevlig midsommar på er =)

• Javli

LillaA: Det kan ta ett par dagar innan minifom verkar. Vi ger både sempers och minifom och det har blivit ett jättebra resultat. Vet flera som har fått bäst verkan av att ge båda två. De verkar ju på olika sätt, minifom tar bort bubblor i magen och sempers magdroppar verkar för en god bakteriekultur.

Ha en härlig midsommar alla!

• Javli

Roligt med besök Sandraf, kan tänka mig att Benjamin njuter för fulla muggar =), hoppas att ni inte behöver laga mer på huset utan att ni istället kan bo in er och njuta!

En picnic nästa vecka låter toppen, ska ju bli skapligt väder. Jag föreslår trädgårdsföreningen, var där på picknick häromdagen och det var väldigt mysigt, finns alltid plats och sedan kan man ju köpa fika på tropikhuset.

• Javli

Heja MoaLi: Hoppas det blir bebis idag!!!

Vilka dagar passar er för picknick nästa vecka? Vi är lediga de flesta dagar förutom helgen då vi får besök.

Många kramar till er alla!

• Javli

Ett stort grattis Moa-Li! Vad underbar flickan är, hon ser ljuvlig ut! Tänk att alla bebisar är födda nu!

Torsdag klockan 15.00 passar oss bra! Var i trädgårdsföreningen ska vi ses?

• Javli

Hej tjejer!
    Hoppas ni hade det trevligt idag, ledsen att vi inte dök upp. Vi fick åka till akuten igår med lilla L, kan berätta mer när vi ses nästa gång, vilket jag hoppas blir snart igen. Vi är iaf hemma från sjukhuset nu och allt är bra!

• Javli

Hej på er!
    Vi har varit på semester och inte haft tillgång till nätet! Vad synd att jag missade fikat, hoppas det blir fler tillfällen framöver efter semestern!

Det är så roligt att läsa om er och era bebisar! Tänk vad de växer och hur olika det kan vara. Vi har haft en spännande period. Lilla L har utvecklats något otroligt de senaste veckorna, hon vände sig från mage till rygg förra veckan och vi blev lika förvånade som hon. Får se om det blir mer av den varan, annars tränas det på magläge för fullt. Hon ger även ifrån sig leenden och pratar för fullt med oss och hundarna.

L orkar vara vaken längre pass nu men det går snabbt över till övertrötthet och då är det skönt att sova i vagnen. Vi har bytt till vanlig ersättning och det känns om att hennes aptit är bättre nu och detta ger ju också en mer nöjd och glad bebis!

Nu hoppas vi bara att solen kikat fram lite mer!

Ha det så härligt i helgen =)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012