Linköping maj/juni 2012
Åbacka café har öppet till 17.00
Åbacka café har öppet till 17.00
Har haft en helg i kolonistugan med vårrensning i rabatter och stuga.... Orkar gör man inte speciellt mycket nu för tiden, men vad skönt att grilla och slappa i solen iaf medan Anders fortsatte
Mindre än 5v till bf och jag har börjat längta dit nu. Beror nog på spänningarna i magen och allt som blir påtagligt på föräldrautbildningen.....
Tyvärr måste jag hinna med en begravning innan, vilket känns sådär då bm sa att risk för start vid enorm känslomässig påfrestning var stor... :-S Jaja, ärtan klarar sig om så skulle vara så inget att oroa sig över nu...
Tyvärr ska jag byta bm i allt detta, men det verkar mest vara koll och mätning det sista så det får gå...
Har ni andra skrivit på papper hos bm ang vilken BVC ni ska tillhöra sen? Förstod det så på utb. men vet inte om jag missuppfattade - gör något sånt har jag inte gjort...
Å inte har jag fått besked från FK heller.... Börjar tröttna på dem, redan innan man på riktigt börjat ha att göra med dem :-S
Nehe, nu sova. Det hör jag iaf bra om nätterna när jag väl funnit det rätta läget..
Ps. Har jag förstått det rätt att fikat 1/4 beräknas starta närmare kl.15 (senareläggning från tidigare 14 tiden??!!) för mig fungerar det bra.
Jag kan fika var som helst.... Ta något så dyker jag upp där... Espresso house, är det den på trädgårdstorget el stora torget isf??
Kommer åka till pappa idag och lördag, men är hemma igen för fika
Tiden blev vid tre, visst var det så det passade bäst???
Blir bra det... Ja kommer!!!
Hoppas jag kan vara med på fikat på tisdag. Har legat hela påsken och saknat energi till att göra något alls...Å Inatt satte en molnande värk igång nere i magen, så vem vet vad jag har att se fram emot nu :-S
Känns som det får hända något nu om det ändå ska vara hårt ömt och stumt i magen..
Trodde inte att det kan vara så mycket och långt innan som man har dessa sammandragningar och känningar, men har läst lite att det inte är helt ovanligt heller...
Måste iväg idag och inskaffa mig en TENS om man kan tänkas behöva den hemma i början av förlossningen... Har tyckt att jag haft massor med tid kvar men inser att bf är bara 13 dagar bort nu...
Franed: har varit på ett sånt gruppinfo möte hos sjukgymnasten på us. Gav endel tips om vilka hjälpmedel som finns att köpa och vad man med kroppshållning kan hjälpa till att ha/få mindre ont.. Tips på övningar var bra att få...
Ser mycket fram emot att denna graviditet börjar ta slut och att ett helt nytt liv ska starta tillsammans med oss. Har i dagarna hittat en skötväska oxå som jag tror att jag kan tycka om.. Får se när den blir dags att använda sen.... Det har varit den svåraste jungeln att hitta rätt i.. Haha
Var ute på kolonin igår och såg krokusar och påskliljor i rabatten. Glad blir man och nästa gång blommar nog tulpanerna oxå
NU är det VÅR!!!!!
Ta hand om er alla nu så ses vi på tisdag kl 16..
Är det babettes som gäller igen eller espresso house kanske?? Mig spelat det ingen roll..
Jag kommer oxå på fikat imorgon... Har haft mycket ont och rörelse i veckan som varit, men inte har vi blivit fler än.... Bm imorgon för en kontroll och sen tvättdag innan fikat då
Fikalista tis 17/4 kl. 16 på espresso house!!
KnytetsMamma
Sandraf
Franed
Javli
Moa Li
Lilla_a76
Här händer det inte mycket mer än att det är förvärkar som spökar... Kan fika när som, dag, kväll som helg.... Välj ni som har annat för er om dagarna.., får väl se sen om jag/vi kan delta beroende på när det blir dags....
Har avklarat klippning (skönt de) och de andra tråkigheterna nu så det är bara att vila och vänta på dagen D.....
Katterna har fått knäppen så undrar om de känner på sig att det är något stort på g.. :-S
Vill ha sol å värme nu så jag slipper frysa då man går ut å inte kan knäppa jackan så bra.
Nu ska här slappas och sen ska jag ta en promenad upp på stan och se om Bosses har öppet
Jag, eller kanske kan skylla på ärtan, bara ÄLSKAR glass!!!!!!
Trevlig fortsättning på helgen!
Ingen bebis här ännu..
Men var och varannan natt så är det fullt ös eller mycket värkar i flera timmar, men när det ljusnar på och jag hoppas att man kan gå vidare snart, men då lugnar det ner sig och blir lugnt och stilla under resten av dagen.... Känns som man är i nån fas nu som borde ta slut!!! Hållit på FÖR länge nu (tycker jag) men bm säger "det är så det kan vara i en månad"
Börjar få det jobbigt att gå då det trycket neråt väldigt mycket... Måste väl var ett gott tecken dock i det tillstånd man befinner sig i
På fredag är det "do date" enligt beräkningar så kan väl hoppas att man är de ca 5% som får på "rätt datum" eller ännu hellre tidigare än dess.
Hur går det i fikaplaneringen?? Jag är på om jag inte är i ett skede där jag måste utebli
Kan helg som kväll... Ser fram emot att ses igen, de träffarna lättar upp vardagen måste jag säga
Nu ska jag vila lite då jag sovit dåligt inatt oxå..
Ha en trevlig dag!!!
Jag kan båda dagarna förutom fm den 2/5 då jag har tid bokad hos bm..
Är som sagt på om jag är hemma
Grattis Sandra!!!
Då blev ni först då.... Här händer inget mer än att jag har ont ibland.... Kul att det är över och gått bra. Ser fram emot att ses senare framöver!!
Kram å lycka till!!