Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Åbacka har öppet 10-17 el om det var 11...
    Har öppet varje dag nu från 1/5

• Lilla a76 385

MoaLi... Verkar som det bara blir du å jag då... Ska vi fika el ställer vi in å tar ny tid. Är hemma men inte så rörlig, men har inte så många meter till åbacka..
    Var i kolonin igår å det känns i magen å ryggen, haha.. Kanske oxå för att jag är 4dgr över bf

• Lilla a76 385

Mycket trevlig fika i solskenet på Åbacka.. Tyvärr blev vi få, men mycket prat och trevligt ändå.
    Hoppas fler kan och orkar nästa gång

Ska till bm imorgon och får väl då besked om igångsättning... Ha ingen aning, men får väl ett datum nästa vecka och sen är det väl bara att springa i trappor, tvätta fönster och hålla igång så man slipper det och att det startar av egen kraft... Segt är det när ALLA undrar och frågar om det blivit något.. Idag 4dgr över och inte känns det något nu heller...

• Lilla a76 385

Jaha... Så var denna "övergångstid" hos BM avklarad... Blodtryck, hjärtljud, mätning av mage å koll på fixering.... Allt bra!
    Sen en gynkoll för att "veta mognad och reta igång hormoner"...... Jaja, var väl inte kul men så är det. Fick till min besvikelse en tid för BEDÖMNING av EV igångsättning den sista dagen på min 2veckors övergång

Så nu kommer allt inte vara klart till den 11e om vi måste fullfölja denna lösning... (vilket jag trodde....)
    Hoppas slippa nödlösningen, så det är väl bara att hålla igång nu med kroppsarbete och hoppas på det bästa!!!!

Ska njuta i solen nu innan den försvinner senare i veckan.....
    Hoppas det är bra med alla- så bra det kan vara i värmen med svullnader, foglossning och förvärkar

• Lilla a76 385

Åbacka stänger 17.00 alla dagar, så det måste nog bli ett annat ställe på vardagar att fika på, tyvärr....
    Jag kan fika på tisdagen om jag är hemma...
    Allt är bra och "lugnt" fortfarande
    men humöret sjunker för varje dag och sömnen blir mindre och mindre för varje natt då det är svårt att hitta ett läge som inte är jobbigt/ont/obekvämt/eller vad det nu kan vara som stör mig (läs ärtan).....

Var å impuls-tittade på ett hus i fredriksberg/åleryd, och blev helkär.... Varför ska man hitta på såna dumheter för i ett läge som detta :-O
    Uttråkade eller intresserad av lån över 2mille??? Måste vara graviditetshjärnan som spökar!!!!!

Kollar här och håller mig uppdaterad om fikat blir av och var isf...

Hoppas alla har en skön helg!!!

• Lilla a76 385

Ja du sandraf.... Inte kommer det någon lekkamrat här inte.... +10dagar och hur lugnt som helst... Håller tummarna och hoppas hela tiden att proppen ska gå och värkar börja, men så lugnt som det är på den fronten har det inte varit på evigheter, haha
    Har planer på att fika med er imorgon, är trött men vilar innan så ska det nog gå

Skönt att det fungerar bra med Benjamin.... Allt går bra imorgon ska du se, får se det positiva i all oro man har..

Hoppas flera har tid och ork att fika imorgon...

• Lilla a76 385

Mycket trevligt att träffa alla på fikat igen.
    Å kul för er javli!!!
    Då är det igång för dig... Bara att hålla tummar och tår att det går snabbt och smidigt nu då..... Det är så jag har beställt min förlossning eftersom jag får vänta så på den haha

Själv hade jag smärtsamma, ja vet inte vad egentligen... kändes som knivstick under magen å neråt. Gissar på fogar, men har ingen aning. Var i mycket rörelse under dagen så det kanske spelar in!!??
    Höll på ett par timmar, sen var det lugnt igen, så här väntar vi nog ändå på fredagen
    Tråkigt väder idag så får hålla till inne och pyssla för att hålla rörelserna igång så jag oxå kommer igång....

Trevlig dag alla å franed, njut av ledigheten!!

• Lilla a76 385

Sista rycket här för helgen nu då.... Ligger hemma i soffan och vilar in morgondagens US besök.... Igångsättning om inget mirakel händer inatt då.... känns okej trots allt, fick träffa förlossningsläkaren som är med på sjukhuset (tv-kändisen, haha) Anders bara satt å tittade på honom när han kom infarandes på rummet igår
    Var inte på bedömning idag utan fick åka till förlossningen igår på kvällen, då jag hade liten befarad blödning, men det visade sig imorse vara proppen...
    Ska banne mig bli klar med graviditeten under helgen har jag bestämt mig...... Ärtan har fått vräkningsbeslutet nu

Hoppas på att ses snart igen tjejer!!!

Ha en underbar helg och vi hoppas på fint och varmt väder.

• Lilla a76 385

På bb med nytillskottet.. En flicka här då, så blir till att börja fundera på namn nu då.
    Lite svårt att döpas till Arvid tror jag
    Föddes kl. 2,56 13/5
    Väger 3980g och är 52cm lång.
    Fick jobba hårt under många timmar, men så är det väl när e envis tjej ska komma till oss...får se var detta slutar under tonåren...
    Allt gått bra, men med igångsättning och allt därtill så får vi stanna på specialbb under några dagar. Skönt de med kanske....
    Ser fram emot att kunna sitta bättre om några dagar/vecka och då kanske en fika oxå... Får väll se vad famtiden har att visa oss..

Kul om Javli oxå är klar nu då... Då år det franed som är nästa på tur!!?? Eller!!??

Ha en trevlig söndag i solskenet!!!! Jag njuter i sängen inne på sjukhuset med neddragna persienner för att få sova..

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012