Linköping maj/juni 2012
Heja franed!!! Tänker på er...
Kul och skönt javli att det går åt rätt håll..
Skönt sandraf att B är lugn och snäll vid middag.. Hör har vi inte lyckats äta tillsammans en gång på dessa tre veckor... Ester känner på sig när maten är klar och ska då ha mat!!!! NU!!!!
Här har vi annars haft några tunga dagar med skrik och tårar. Har mat i mängder och nu har BVC sköterskan kommit på att det går så snabbt m mjölktillrinningen att ester inte hinner med. Detta resulterar i att jag för tillfället känner mig som en mjölk-ko...
Mat var och varannan timme som gäller, då E bara äter max 10 min för att då tro hon är mätt( känner sig mätt då det går så fort). Under den tiden har hon satt i halsen och blivit ilsken oxå.. Nu jobbar vi med urpumpning för att ta bort den första störtfloden och minifom-droppar för att minska bubblor i magen... hoppas det ska hjälpa så jag kan få sova mer än en timma i stöten...och att Ester blir mer mätt och får sova längre hon med. Hon verkar dock inte lida av sömnbrist för hon är vaken å glad hela förmiddagarna mellan måltiderna..
Detta "delikata" problem med mjölken hade sköterskan bara stött på en gång tidigare på sina 7 år :-s
Laddar annars för lite födelsedagsfirande till veckan och bröllop på Skansen till lördagen... Har kommit på att hotell fre-lör är att föredra för mamma så tiden med "måste" aktiviteter minskar på lördagen
Å vem tackar nej till en hotellfrukost!!!!
Ska bli spännande att se hur vi löser heldagar utanför sängen hemma....
Precis varit ute i stormen på en promenad... Ester sover gott i vagnen och mamma och pappa fryser, lite avundsjuk blir man på att få ligga nerbäddad och ha det gott.
Ha en fortsatt trevlig helg,trots tråkigt väder!!!!