Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Mycket trevlig stund igår.. tråkigt Javli m akuten, men vi tänker på er och hoppas på bättring.. Ni var saknade
    Underbart kul att träffa er alla igen, nu är vi mammor hela bunten. Extra kul att se MoaLi med Alice...så liten å ny
    Ester sov som en stock mer eller mindre hela kvällen och även natten, bara några enstaka amningar som skulle till.. Kan hoppas hon kommer in i den rytmen så mamma får sova/ egentid och E drar ner på sin växtlighet jag vill fortfarande oxå ha en liten bebbe.... Det har gått så fruktansvärt fort, dessa veckor som gått... Kan inte fatta var de tar vägen.
    Nu sover hon i våran säng...hon ser så liten å nätt ut då... Passar på att äta frukost och tittar på kort vi fick igår från framkallningen... Att det går att växa å ändras så mycket på snart 7 veckor
    Å jag älskar henne bara mer och mer för varje dag som går!!! Helt gränslöst vad man kan få känslor för en annan människa.
    Kan vakna på natten ( i tro på att hon är hungrig- men hon pratar bara i sömnen ) och bli liggandes å titta på henne där hon sover och myser så tryggt och gott sen vet jag inte vem som tycker det är mysigast att ligga NÄRA på morgonen efter den matstunden.....Ester el mamma

Idag ska jag hinna lite.. måste till posten på Hemköp- för jag har fått två avier på paket fast jag tror att de är till Ester dock....
    Sen efter jobbet kommer Anders hem med 10 kollegor som ska cykla arbetslaget runt för att kolla hur man bor och ha lite vätskepauser

Kram på er i solen!!! Vi hoppas den håller i dig under helgen

• Lilla a76 385

Haft en heldag/kväll själv med Ester... Dagen var lugn och skön m promenad i solen bl.a. Nu har hon ont i magen och skrikit i en timma.... Sista åtgärden är babybjörn och ut å gå... Funkar nästan jämt, även denna gång
    Måste säga att jag beundrar alla ensamstående föräldrar som klarar detta dag ut och dag in -år efter år.... Måste säga att jag är mycket trött nu och bara väntar på att han kommer hem... Sen blir det ju min natt då- men imorgon är det jag som önskar avlösning

Å andra sidan ska man inte klaga -det kunde vara värre... Händer ju inte så ofta att hon har ont å skriker, å Anders är aldrig den som går med kollegor ut på galej efter jobbet... Tråkigt bara att dessa två ovanligheter ska sammanträffa ikväll
    Oj nu sover E å jag är uppe mitt i city... Tänk så det går när man kan surfa/skriva/gå och trösta/natta samtidigt... Det kallas kvinnlig simultankapaciteten de

Ska fokusera på att gå hemåt nu för jag är inte klädd för att vistas med andra människor, haha

Trevlig helg!!!

• Lilla a76 385

Åh visst är det underbart sandraf att få sova länge och ha det skönt på mornarna..
    I natt och idag har jag haft semester
    Ester avslutade gårdagen med magknip till kl.1, då hon somnade gott nära mamma.... Vaknade inte förrän efter 6 och sen vid 9.30 Nu är man utvilad för en matdag, tänkte jag då... Men då har tjejen blivit stor och inrättat sig i "äta/sova länge/vara social och glad, innan det är dags för mat igen efter dryga 3-4timmar.. Det har hållit i sig hela dagen och kvällen. Skönt det för vi har varit ute och borta hela dagen på 50+60års grillning med närmaste släkten. Ester blev dock huvudpersonen denna dag.

Nu har vi ramlat ner i soffa framför tvn en stund och jag väntar på att stumpan ska vakna för nästa mål mat....
    Framför mig står ett glas alkoholfritt rosevin... så gott faktiskt saknar absolut inte alkoholen, men smaken kan jag sakna på ett glas vin.... Detta var helt ok måste jag säga... Iskall måste den dock vara...

Imorgon blir en slappardag och eftersom det lovas regn så blir det väl en film eller nåt att fördriva tiden på - om Ester även imorgon ger oss egentid vill säga...

Ha en fortsatt trevlig helg alla mammor OCH pappor

• Lilla a76 385

Ang namn och så ska vi döpa Ester. Blir nog rätt stort då många vill vara med av de "äldre släktingarna". Både Anders å jag är döpta så vi tänkte fortsätta på det spåret trots att vi inte är aktiva i vår tro. En fin ceremoni vill vi ha, å skulle kanske kolla detta med "borgligt" dop
    Kan ju ha ute i trädgården med präst vet jag, för det har jag varit på iaf...

Nu är snart tvättiden klar, E sover gott på pappas mage och matuppehållen på 3-4 timmar håller i sig
    Efter lunch ska vi bege oss till skogs, om regnet håller sig borta.... Har läst att gulisar finns reda nu, så vi måste kolla läget på "våra ställen".... Skönt att bara komma ut ett tag och bonus för Anders om vi får med oss lite svamp hem.
    Har tänkt att vi "råkar ta vägen förbi" Cloetta och brunneby på vägen oxå Om de nu har öppet på söndagar- det får vi se när vi är där...

Ska på onsdag bli själv hela dygnet och ska under dagen göra min första ensamma bilresa med Ester.. Ska åka hem till morfar och sen hälsa på lite kompisar.. Håller tummarna för att hon har en bra natt innan- för då är hon på strålande humör under dagen..

Nehe.. Tvättstugan och skogskläder på!!!

• Lilla a76 385

Som det ser ut nu är jag upptagen 4-5,10,16 juli... Är öppen för picnic enkelt och bra bara vädret vill sig.
    20/7 går Anders på semester i 5 veckor och då vet jag inte hur mycket vi kommer göra/åka bort... Blir troligen någon tur till örebro och sen dagsturer lite runt omkring.

Idag blev det skogen för första gången m Ester. Svamp så Anders får en ordentlig macka ikväll iaf. Kantarellerna finns i massor, men de flesta fortfarande relativt små så de sparar vi till senare
    Vi hamnade även på brunneby och handla lite gott + fikade. En kvälldpromenad blev det oxå- i Motala hamn med solsken över Vättern och en bit mat på de... Å Ester sov sig igenom middagen!!! Första gemensamma måltiden på länge här!!!
    Nu är det matdags och sen slappa i soffan för oss alla tre...

• Lilla a76 385

Usch..... med skogsvistelsen kom även två små fästingar på benen.... Inte kul- men de hade knappt hunnit fastna som tur var. En riktig uppskrubbning i duschen så man vet att det inte finns mer på kroppen... Även E genomgången millimeter-noga, men hon var skyddad i babybjörn och filtskydd... Även myggen var snabba och vakna och åt glupskt på mina stackars ben Bland de första bett jag fått och det ger mycket stora blaffor som kliar så jag blir tokig... Salubrin är nu min bästa vän här i soffan.

Ester har nu i fyra dagar haft MINST 3 timmar mellan ALLA amninstillfällen hoppas det håller i sig för jag mår bra (är piggare) och hon har mindre gaser och magknip. Klart bättre när magen får vila mellan måltiderna.
    Fick samtal av läkaren från BVC-undersökningen om att han pratat med barnläkare och skickat en remiss för att extrakolla E ätande och hennes svettningar på främst nätterna. Ingen av dem säger sig tro att det är något "fel", men vill ändå kolla lite till och fundera vidare för bästa tips och hjälp.. Får hoppas att de har rätt, för jag blir lite orolig om det skulle vara något med min lilla varma skatt.

Nu ska det snart ätas av tredje medlemmen i familjen. Jag har redan intagit te, Anders fick sina smörstekta kantareller på en toast till te.

Ser fram emot ny vecka med nya äventyr och rutiner..
    Någon som vill ta en promenad runt stångån mån el tis efter lunch (lite öppen tid beroende på amning mm )

• Lilla a76 385

Som det ser ut så blir min promenad runt ån kommer vara straxt efter 13 om Frida m mamma (och andra oxå) vill följa med här har vi tagit lång sovmorgon och ammat/vaknat till liv bara för en stund sen..
    Nu blir det en liten frukost i väntan på lunch om ett par timmar för mig och Ester gymnastiserar bredvid, så hon har plats i magen för mer mat innan promenad i sol...

• Lilla a76 385

Vila och ha de gott knytetsMamma....
    Förstår den hektiska och tidiga morgonen.. Jag ska ut i solen så Ester får sova ordentligt å med friskluft.. Finns fler dagar att promenera på, å du har varit ute på flera redan

Sandraf... Utan telefon/internet känns tungt, men hur klarade man sig innan iphonen egentligen?? Haha

Ska upp till neo-iva med min frysta laddning m mjölk och hoppas jag glädjer/mättar ytterligare barn än Ester.. Å eftersom det är hon som så snällt delar med sig av sin mat, så är det väl hon som ska ha ersättningen på sin bankbok...

Hur går det med planerna på picnic igen?? Någon som har en dag å tid?

Ska väl ta och ge mat nu så stackars flickebarnet inte tar till tårarna för att visa att hon är hungrig... Så söt när hon börjar visa matdags...små korta men högljudda skrik- ett par stycken och sen tittar hon på mig och sen några skrik igen... Om ingen snabb reaktion från mamma så blir det högre/längre å intensivare med darrning på rösten som sista åtgärd Väl till bröstet avfyrar hon ett leende när hon ser mig i ögonen och fortsätter äta som om det vore det sista som händer i världen...

• Lilla a76 385

Picnic nästa vecka låter bra... Har dock bvc tis efter lunch (13.30) å barnläkare tor efter lunch (13), men dyker upp efter de om det skulle bli någon av de dagarna...
    Kan även imorgon fredag, men ska vara borta kl18.. Ska tillsammans med ett annat par men en tre-åring försöka oss på konsten att äta ute.... Får se om vi får äta i skift eller om det går vägen med sömn även denna gång på restaurang..

Har tillbringat två dagar i Örebro hos pappa och träffat kompisar. Kul för mig men jobbigare för Ester. Hon var övertrött igår när hon skulle äta sista innan natten.. Dock sov hon sen 6 timmar... Helt överlycklig att båda bilresorna gick bra med bara ett stopp för mat.... Var lite orolig då hon vill ha sällskap att prata och skratta med där bak i bilen.... Men nu har vi äntligen kommit hem igen och landat i sängen och slappar. Anders var i gtb på Madonna igår så han vill umgås extra m Ester, vilket betyder vila för mamma Så nu vet jag att man överlever nästan 2dygn själv, men trött i ryggen är jag efter att få ta allt bärande när det behövs...
    Positivt med resan är att jag träffade en barndomskompis som Ester fick två stora kassar med kläder från Nu ska här gås igenom bara jag vilat klart, haha

Ses snart i solen och värmen!!!

• Lilla a76 385

Torsdag kl.15 passar oss med. Är till barnläkaren kl 13 på US, men det lär väl inte ta en så lång stund....
    Idag var ytterligare en bilresa till Motala. Vi var på nåt akvarie och Ester pratade och gestikulerade med fiskarna på ett så gulligt sätt. Firade 8veckor med restaurangbesök å en glass på de
    Sömn får vi inte mycket av i detta hushåll heller... E sover bra på nätterna, men dagarna är det vaket och livligt... Sprattlat, skrattar och pratar hela tiden. Full uppmärksamhet kräves av damen, annars missnöjesläten. Skrattar och ler mot oss hela tiden och verkar ha något bus/flin på lager mest hela tiden... Mitt under måltider som är otroligt viktiga för E, kan hon börja flina ock busa med bröstet innan det ät dags att fortsätta intaget av det godaste som finns

Anders är ute och springer, E springer liggandes i sängen och jag får magmassage av de små fötterna, när jag ligger bredvid

Ses på torsdag och hoppas på bra väder igen!!!!!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012