Träningsexpert Elmina skrev 2011-12-01 21:28:45 följande:
Eftersom du är så fysiskt aktiv på jobbet skulle jag råda dig till att satsa på rätt tung styrketräning och Core. Cirkelträning och konditionspass är bra men du förbränner mycket energi som du behöver för att gå upp i muskelmassa.
Se till att äta direkt efter passet, en frukt och macka med proteinrikt pålägg. Du behöver äta ofta om du vill gå upp i musklemassa, mycket kolhydrater och protein gärna var tredje timme. Många små mellanmål vilket jag skrivit om här:
foraldrafitness.com/2011/12/01/mellanmalstips.../
Ät något litet innan du går och lägger dig så minskar du på nattfastan. Ät frukost så fort du kan för att börja bygga upp dina muskler på morgonen.
För att träna fram ett sexpack behöver du fortsätta träna Core men även lite tyngre magövningar på gymmet. även här spelar kosten en stor roll, så se till att inte äta en massa socker, vitt mjöl och för mycket fett.
Lycka till och hoppas du får en härlig resa!
Jag ska testa BodyPump på Lördag, är det bra träning för mig?
Jag har köpt hem köttprotein pulver, som jag ska börja med 1 Januari har jag tänkt, som jag ska ta till frukost och efter träningen. Äta frukost är det allra första jag gör då jag går upp!
Är det extra svårt för mig att gå upp i vikt som kör så mycket konditionsträning?