Tempur, vänjer man sig?
Jag ska nu investera i en ny säng och står i valet och kvalet att välja Tempur eller en vanlig kontinentalsäng.
Jag har problem med nacke och bröstrygg och sover kasst i min gamla skruttiga IKEA säng som har mer gropar än plana ytor. Jag har nu testat Tempur i butiken och den "känns skön för kroppen". Men vilka sängar i en sängbutik gör inte det? Jag har även testat kontinentalsäng Dacke från Vikning och även den är grymt skön.
Min mamma har ryggproblem och själv har jag börjat på det lite själv så en säng som är bra för ryggen är det viktigaste i mitt sängköp. Men nu undrar jag hur det är med Tempursängarna? De är ju väldigt speciella att ligga i och det jag nu undrar är, vänjer man sig med den konstiga konsistensen i madrassen? Det jag är mest orolig över är att sängen ska tappa "goskänslan" att det inte längre känns som något gott och mysigt eftersom den upplevs som hård, eller går det över?
Ni som har eller har haft Tempur vad tycker ni? För ryggen verkar den ju vara kanon, har bara läst positivt!
Kan också tillägga att det är Ramsäng Reaxation jag är inne på.
/K
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 01:08
Jag måste faktiskt också fråga er som vet, hur funkar det att ha sex i en Tempur?
Inget jag känner för att fråga personalen i butiken direkt :P