Inlägg från: snorkan |Visa alla inlägg
  • snorkan

Tips ang min 6-åring från andra hästmänniskor, tack!

men gud vad ROLIGT att han vill rida!

prata med dina närstående om att lägga av med löjliga kommentarer.

det är jättebra att barn håller på med djur, dom lär sig ta ansvar mm.

själv har jag en dotter som jag har köpt en ponny till (har häst jag med) 

• snorkan
    Cicek skrev 2011-12-01 18:42:17 följande:
    Ja, jag tycker också det är jätteroligt, därför blir jag så sur när folk kommer med löjliga kommentarer. Min sons gudmor red när hon var yngre så jag pratade nyss med henne och hon har lovat att ta med honom till stallet och följa med på luciashowen :) Men sen blir det väl värre när han blir äldre och folk tycker han är löjlig som rider för att han är kille :(

Önskar vi kunde ha häst men jag måste lära mig myyyycket mer först, och kanske tjäna lite mer pengar först hehe. Hade ju varit roligt om man kunde hitta någon som också tycker om hästar och som kanske har häst själv, så han kan få se att det verkligen är mycket mer än att bara åka dit, rida och sen hem igen. När vi är i stallet vill han helst inte gå, han vill bara mysa med hästarna i boxen, och speciellt ponnyerna som han kan nå upp till och inte bara krama benen på ;) Men det är lite svårt när man bor mitt i stan =/
    bra att gudmor ställer upp!

du får förklara för din pojke att folk bara är rädda för hästar eller avundsjuka när dom kommer med löjliga kommentarerGlad 
Svar på tråden Tips ang min 6-åring från andra hästmänniskor, tack!