Tips ang min 6-åring från andra hästmänniskor, tack!
Ja, stå på dig om detta nu när du sett hur fint han fungerar med hästar. Tror att det finns en del forskning gjord på området att barn med koncentrationssvårigheter eller med psykiska handikapp eller fysiska handikapp ihop med hästar. Sök lite på nätet så har du lite kött på benen när någon kommer med dumma kommentarer
När jag gick utbildning inom hästeriet så tog vi emot barn med psykiska och fysiska handikapp. Det var fantaskiskt roligt och underbart att få se barnen ihop med hästarna!
Jag som har stall själv skulle mycket väl kunna tänka mig att ta emot ett barn med förälder någon gång i veckan och låta barnet pyssla om mina snälla ponnyer. Kanske att du skulle kunna annonsera om det i lokaltidningen oh se om det finns någon i din närhet som har stall och som också skulle gilla det.
Det skulle kanske bara vara kul att få vara med och borsta, ge mat, mocka och prata med hästarna. Många av oss som har stall och egna hästar ha ibland ont om tid för hästarna och skulle gilla att ha en familj på besök.
Testa att annonsera!