Inlägg från: talia |Visa alla inlägg
  • talia

Tips ang min 6-åring från andra hästmänniskor, tack!

Stå på dig säger jag bara, hans intresse verkar ju genuint.
    Jag är faster till en nu tonårig tjej som jag redan när hon var liten, kanske ca 5 år, haft med till mitt stall (har egna hästar). Detta har inte alltid varit poppis hos varken hennes föräldrar eller andra släktingar runt omkring. Själva aktiviteten i sig har väl varit ok i deras ögon men inte det runt omkring, typ smutsiga blöta kläder, att det tar tid från andra aktiviteter mm. Men hon älskar verkligen hästarna och jag har tagit tillfället i akt att skapa en relation med brorsdottern. Med tiden har folk accepterat att tjejen har ett genuint intresse och att det påverkar henne positivt, t.ex. genom att bli mer självständig, ta ansvar, planera, mkt utevistelse och en del kroppsarbete. Numera sköter hon och rider en av hästarna självständigt. Tycker att hon vuxit väldigt mkt i och med denna uppgift, och det tycker numera även alla runt omkring!
    Det enda negativa är att det är dyrt, men det är ju en annan aspekt av det hela. Min dotter är tyvärr inte intresserad av hästar utan vill spela tennis istället, och det är nog nästan lika dyrt det (och dessutom trist för mig att titta på men men..)!

Svar på tråden Tips ang min 6-åring från andra hästmänniskor, tack!