• sorg80

Markörer för DS

rubia, om jag får fråga visste du när du var gravid att din son hade DS eller hade de missat det?

• sorg80

men fy på de där människor, bry er inte om de, när jag ser barn och vuxna med DS så ler mitt hjärta stort för jag känner att de är så goda och ärliga och som du sa att det kan vara svårt men när de ler så tillbringar de sån glädje..

jag själv blev gravid och fick en flicka 2010, de hade tagit jätte många ultraljud på mig för jag fick blödningar, de såg en helt frisk flicka, jag kommer ihåg att vid ett tillfälle så var det en överläkare som tog ultraljud på mig, han tittade på hjärtat och sa "allt ser perfekt ut"  när jag fick min flicka så hade hon lite svårt att andas så efter en vecka tog de ultraljud på hennes hjärta och det visade sig att hon hade ett halvt hjärta, hlhs, hennes vänster kammare hade inte utvecklat och sånt fel händer när fostret är 4 eller 5 veckor. så det var tidigt och jag hade tagit ultraljud från vecka 8 tom vecka 34 och de hade tydligen missat det .  jag blir sååå arg. min flicka dog efter 4 veckor. 

så jag förstår när det inte blir som man hade tänkt sig.

• sorg80

precis, därför har jag och min sambo tappat förtroendet för sjukvården. 

• sorg80

tack ni alla som bryr er, och att förlora sitt barn är det värsta som kan hände en människa..

förlåt TS, menade inte prata om något annat än din fråga.. hoppas att du får frisk barn.. lycka till. 

Svar på tråden Markörer för DS