Inlägg från: Anonym (Testomanen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Testomanen)

    En testomans hemliga dagbok

    Anonym (Längtan) skrev 2011-12-16 16:39:27 följande:
    Ja, sitter och kollar min app i mobilen. Hade ÄL redan den 6 dec enligt ÄL-test.
    Har dock inte BIM förrän den 25e. Obestämd
    Äl 6 dec ger BIM den 20:e . Så då är du på BIM-4 och det hela verkar mycket mer rimligt även om det är tidigt! Grattis!
  • Anonym (Testomanen)
    Anonym (Längtan) skrev 2011-12-16 17:46:21 följande:
    Fast jag har inte Bim förrän den 25e...
    Eftersom du gjort ÄL-test som talar om när du hade ÄL så lägger du på 14 dagar från det. Det är antalet dagar innan ÄL som varierar. Gravtesten ger utslag utifrån hur mycket hormon som bildas vilket är beroende av tiden det gått från ÄL. 14 dagar efter ÄL är den dag då de flestas test visar +. Du kanske har en något längre lutealfas, men det är ändå troligt att din mens skulle kommit innan den 25:e, du skulle alltså troligtvis haft en kortare cykel denna månad om ni inte prickat ÄL. Hänger du med?
  • Anonym (Testomanen)
    Anonym (Längtan) skrev 2011-12-16 20:41:02 följande:
    Oki.
    Men senaste mens första dag = 23 nov. Mens 5 dagar.
    Sen är det alltid 27-28 dagar till nästa mens...
    Det brukar snarare vara så att den kommer nån dag senare, än att den är tidig.

    Nåt knas med ÄL-testerna kanske...

    Ska ta nytt grav.test imorgon...
    ALLTID är något som slutar gälla den dag man börjar försöka bli gravid. Den regelbundnaste cykel får spel av såna saker.

    Tror inte du hade nått knas med ÄL testerna. Det ser helt klart ut som att du blivit gravid.
  • Anonym (Testomanen)
    V79 skrev 2011-12-17 04:42:50 följande:
    Jag har några frågor om cb gravtest. Fick ytterst svagt + på bim -4 ocg det var blått steck, började blöda på bim-3 och blöde ca 3 dagar. Gjorde ett RFSU test bim-2 som även det var ytterstsvagt med absolut rosa. Men testade med cb på den aktuella bim dagen och direkt medan urinet sög upp genom Stickan syntes ett plus men inom ca 3-4 min var plusset borta och det var väldigt blått runt omkring kanten på testrutan, jag blev jätteledsen. Men fick rådet att göra ett nytt test vilket jag gjorde på bim+3 och även denna gång kom ett plus men lite starkare från början och började ljusna efter ca 3-4 min men efter ca 25-30 min syns knappt strecket alls:( jag såg även en massa färgrester runt testrutan denna gång också så jag plockade isär testet och undersökte det mer noga. Det var vattnig Färg runt hela test rutan i kanterna och plusset syntes tydligare utan för Stickan men dum som jag var så torkade jag av den innan jag fotade för att kolla färgen... Kan det vara så testet skulle ha varit tydligare ifall jag kissat mindre på testet? Kissade säkert tio-15 sekunder, tänkte om det kan bli utkladdat med för mycket urin spec med tanke på att det var blöt blåfärg runt testrutans kanter. Eller kan det visa falst positivt ifall man kissar för mycket på testet? Jag vet att jag dricker mycket vatten så att det kan bidra till att plusset blir svagare, dricker även mycket under natten:( Vad tror ni kan det vara pluss eller ska jag inse att det är neg? Testade cbdigital bim-3 innan jag började blöda som visade inte gravid så vet inte om jag vågar testa det igen ifall dom inte är så känsliga ifall jag skulle ha sån himla tur att jag blivit gravid. Måste säga vilken spännande tråd:)
    Tyvärr är det så att även om man har ett tidigt mf kan hormonerna fortsätta stiga ett tag. Å andra sidan är det också vanligt med blödningar tidigt i graviditet... så det är nog för tidigt ännu att säga något... ca 2 veckor efter blödningen bör du få ett tydligt resultat... oavsett vilket... Vet att det är en evighetslång väntan och hade jag varit du hade jag testat varje dag... håller tummarna i alla fall... Och skickar en tröstkram...
  • Anonym (Testomanen)
    Anonym (Längtan) skrev 2011-12-17 09:07:20 följande:
    Jag tog ett nytt test imorse, och det var lika starkt som de jag tog igår. Så gravid är jag ju iaf!
    Kan knappt fatta det. Vi har som sagt försökt i 7 månader denna gången...
    Sen kan det kvitta när jag hade ÄL. Skrattande
    Jag sa ju det! ;) Grattis!

    7 månader är ju precis snittet för vad det tar att bli gravid. Min gissning är att du får BF lite tidigare (2-3 dagar) när du kommer på UL sen än när de sätter den utifrån mensens första dag hos BM.... Men vi får väl se ;)
  • Anonym (Testomanen)

    Mitt test idag var ganska precis som igår. Syns skugga vid genomlysning... Kan inte ta kort eftersom kameran pajjat... måste vara nått vajsing med mina ögon som ser sträck överallt...

  • Anonym (Testomanen)

    Idag fick jag nya tester från kära gamla hederliga testlagret. Babytime får jag inte ens nått svar ifrån. Tog självklart ett test direkt jag fått dem och ett klart och tydligt GRÅTT andra streck. Shit. Till och med testlagret börjar spöka för mig. Om inte kameran var paj så skulle jag visa er... Vet att det är negativt... men så här brukar inte testlagret göra. De brukar vara snälla nog att hålla sig till ja eller nej... ;) Antar att jag blivit expert på att hitta vart färgen skulle tagit vägen om där var något... ;)

  • Anonym (Testomanen)
    Snigo skrev 2011-12-29 13:48:14 följande:
    hej!

    Hoppas ni vill hjälpa mig =)

    Jag har oregelbunden men så här ser den ut 6 månader tillbaka

    12/8 31 dagar
    11/7 31 dagar
    10/7 29 dagar
    9/8 32 dagar
    8/7 43 dagar
    6/25 32 dagar

    Sista mens hade jag som sagt 8 Dec har alltid ca 5 dagar.

    Har haft sex i dec 13, 14, 16, 19, 22, 23, 25, 26, 28
    Fick ont i magen kring den 23de Gissar på ÄL brukar känna av den. MEn har inte kollat med några äl tester.
    Självklart förstår jag att de finns en möjlighet att jag kan ha blivit gravid. Men när tror ni jag kan kolla? Kollade i dag klart neg.

    Kan inte sluta fundera och tänka
    OM du hade ÄL 23:e så borde testet visa något den 6:e vilket är imorgon. Annars säger man 19 dagar från senaste oskyddade samlag...
  • Anonym (Testomanen)

    Ännu ett märkligt test. I verkligheten syns tydligt ett till rosa sträck, svagt, men tydligt... men på fel ställe. Inom tiden:



    vet inte om ni kan se det på datorn.. ska prova att fixa det när jag får en chans...
  • Anonym (Testomanen)

    Bästa fixet jag kunde fixa... starkt rosa vid genomlysning.. men fel ställe...



    Inverterad


    Helt fel plats; eller? Visst ska det vara längre bort?
Svar på tråden En testomans hemliga dagbok