• Anonym (pinsamt)

    Vårtmedel för att ta bort leverfläck?

    Jag funderar på vad som skulle hända om man satte vårtmedel på leverfläckar man vill ha bort, skulle de försvinna tror ni? Jag vågar inte ta bort leverfläckar hos doktorn (jag VET att det är snipp snapp enkelt men vill inte) och så kom jag att tänka på vårtmedel som man sätter på vårtor. Det borde väl vara nåt frätande eller så i medlet, vad tror ni? Är det någon som försökt? Det är inga såna utåtstående leverfläckar som man kan sätta tråd runt tills de ramlar av utan mer platta liksom men ändå störande. 

    Jag vill verkligen bli av med dem! 

  • Svar på tråden Vårtmedel för att ta bort leverfläck?
  • Hoppfull84

    nej du kan inte ta bort leverfläckar med vårtmedel.
    enda sättet är att låta läkaren hyvla bort dom eller skära ut och sy igen kanterna.  man får ju lokalbedövning så man känner inget. har gjort båda två, hyvlingen/skrapningen läkte jättefort som ett väldigt ytligt subbsår, på mindre än en vecka var det helt läkt. de större jag tagit bort med skalpell och stygn har tagit lite längre tid att läka helt

  • Anonym (pinsamt)

    Ja jag vet att det inte är nåt större ingrepp men jag vill inte. Dessutom har jag så många att det hade varit enklare att bara smeta på vårtmedel och låta dem försvinna. Är du säker på att det inte funkar?

  • Anonym

    Seriöst hur dum få man vara. Gå till läkaren eller låt dom vara!

  • Betty Boop
    Anonym (pinsamt) skrev 2011-12-02 20:03:01 följande:
    Ja jag vet att det inte är nåt större ingrepp men jag vill inte. Dessutom har jag så många att det hade varit enklare att bara smeta på vårtmedel och låta dem försvinna. Är du säker på att det inte funkar?
    Tänk efter! Om det bara hade varit att smeta på vårtmedel på leverfläckarna och låta dem försvinna så hade det ju knappast behövas finnas läkare som tar bort dem. Då hade ju ALLA använt vårtmedel i stället! Varför tror du att det heter VÅRT-medel?
  • Anonym (pinsamt)

    Tack för era konkreta och artiga svar.

    Efter att ha googlat runt lite fick jag veta att det tydligen går att ta bort leverfläckar med äppelcidervinäger eller vitlök.

    (AVC står för Apple Cider Vinegar)


    "After reading the mole remedies on this site, I decided to seperately test the Apple Cider Vinegar, Garlic and Iodine on three different moles. These are my results:


    ACV--It completely removed one mole in 5 days. After "scratching" the mole with a clean needle, I soaked a small piece of cotton in ACV and placed it on the mole with a bandaid on it overnight (did this for 5 nights). During the day, I dabbed ACV on it a few times. During this time period, the once raised mole (the size of a pea) became flat, then black, then peeled off like a scab. The only problem was that I did not protect the skin around the mole with vaseline, because I couldn't get the bandaid to stick to my skin if I used it. Because of this, the skin around the mole became quite burned. It looks pretty bad! I'm trying to heal it up with Coconut Oil. But, personally I'd rather have a little burned skin than a nasty mole!


    Garlic--the garlic worked pretty fast on another pea-sized mole, but again, I burned myself by not protecting the surrounding skin. And I really disliked smelling like garlic all day! The garlic worked in two days. The mole puffed up and blistered and then came off like a scab. Beware--this stuff really burns, so watch out for the healthy skin!


    Iodine--I had a slightly-raised mole that basically flaked off after 7 days of using iodine on it 3 times per day. It takes a little longer to work than garlic or ACV, but NO burning!


     ----

     "Hi, I'm trying the acv thing now after reading your account. I have a pea-sized mole on my cheek, and I think the acv is really working, but I was not careful enough the first time I applied it and got on my cheek around the mole. It left tiny little spots on my face that look like burns... is this something will fade with time?? I've been using aloe to try to clear it up. Thanks for any info."  ---

    "I have removed several moles with ACV. Only one took more than a couple of days. I put moisted qtip and held till I could really feel it working. Would do this a couple times a day making sure only to stay on the mole or wart. After I felt like it was gone I cleansed and put hydrogen peroxide,.made sure to keep it clean and they healed in a couple of days. It is a good idea to put a little vasaline around the area you are going to treat to protect from getting burned. Just be sure you dont get it on the wart or mole. I would not cover it while healing as it tends to not heal as fast and will have trouble scabbing so it can heal." 

    ----

    "I used the cheapest Apple Cider Vinegar I found in the supermarket. In fact it only says cider vinegar on the bottle. Don't know whether it was suppose to say apple in front?! Either way, the cheapest Apple Cider Vinegar got rid of my moles after about a week

    ----

    "I have been using ACV now for seven days on my disgusting moles, some are flat and some are raised. It took 4 days for me to notice any difference, but now most of them have shrivelled and are black with a scab over them. There is pink rings around where the moles are and is quite painful more than likely due to the acid in the vinegar. It seems to relieve the pain if I put moisturiser over it and aloe vera during the day. I only put Apple Cider Vinegar on at night after my shower before I go to bed.

     


    This rot that people are saying to cut your moles to let the Apple Cider Vinegar in is pure dribble. Also apparently when they are scabbing DO NOT pick at the scabs, as it will lead to scarring. I'll keep on this website, till they are fully gone. Hope this has been some help :)"


    ----

     
  • Anonym

    Men varför plåga sig med äppelcidervinäger mned "tillbehör"  om det är quite painful, om man kan gå till en läkare och få dom borttagna med skalpell eller laser? Jag förstår inte?

    Men jag ska f*n prova badda ett bara för att se om det verkligen händer nåt.

  • Anonym

    Hej. Det var ett tag sen du skrev inlägget.. Undrar mest hur det har gått? Har du tagit bort dina födelsemärken än? Gick du till läkaren till slut?


    Jag ska träffa min husläkare nästa vecka. Han ska titta på mina födelsemärken! Är verkligen jättenervös. Har suttit hela morgonen och letat information om hur man behandlar/tar bort födelsemärken.


    Hittade en jättebra sida där allt förklaras och alla olika behandlingsmetoder.


    .www.plastikoperationer.net/ta-bort-fodelsemarken-leverflackar


    Vill bara inte få ett synligt ärr efter borttagningen!

  • Godnatt
    Anonym skrev 2013-01-16 11:52:04 följande:

    Hej. Det var ett tag sen du skrev inlägget.. Undrar mest hur det har gått? Har du tagit bort dina födelsemärken än? Gick du till läkaren till slut?


    Jag ska träffa min husläkare nästa vecka. Han ska titta på mina födelsemärken! Är verkligen jättenervös. Har suttit hela morgonen och letat information om hur man behandlar/tar bort födelsemärken.


    Hittade en jättebra sida där allt förklaras och alla olika behandlingsmetoder.


    .www.plastikoperationer.net/ta-bort-fodelsema...


    Vill bara inte få ett synligt ärr efter borttagningen!


    På mig har det istället blivit en ljus fläck p.g.a. avsaknad av pigment på just det stället där det karvades ut.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Maria H

    Varit hos doktorn idag på Hälsocentralen med ett födelsemärke på ryggen ca 1 cm stort, upphöjt och skrovligt skiftar mörkt blå ibland svart på sommaren, han tyckte det såg fint ut och ville inte ta bort det. Undrade också om vårtmedlet. salicylsyra används på hård hud, liktornar vårtor. Måste man betala flera tusen för att gå privat... Hade tänkt han kunde skickat iväg ett prov också. Lite svårt att skära bort det själv på ryggen. Får väl bli laser eller liknande kanske. Provade du vårtmedlet? Eller liktornsmedel det e ju samma!

  • Anonym (funkade på mig)

    Jag har fått bort leverfläckar med vårtmedel. Dock hade jag först varit till doktorn och kontrollerat dem och han tyckte att de endast var kosmetiska och inte behövde tas bort. 
    Skulle jag då ha tagit bort dem privat så hade det kostat 3000 för första och sedan ytterligare 1500 för varje ytterligare. Då tyckte jag det var värt att prova. Mina sitter dock på kroppen.  Inga märken finns kvar efter dem jag tog bort. Jag hade nog inte tordats prova i ansiktet.

Svar på tråden Vårtmedel för att ta bort leverfläck?